portning

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
funderar på en "stage1" portning efter sommarn, nån som vet om det här ger någon större effektskillnad lr. är det bara bortkastade pengar (4600 :D )

Hammet skrev:
funderar på en "stage1" portning efter sommarn, nån som vet om det här ger någon större effektskillnad lr. är det bara bortkastade pengar (4600 :D )

Du tänker på ebos va? =) tror det kostar mer pengar än vad det ger i effekt.. det sliter ju mer på moroten oxå.. köp dej ett jollymoto avgassystem till o börja me :tummenupp

ebos vet vad de håller på med och du kommer att märka skillnad efter en portning hos dem.

en kille i mitt plugg hade en rg förut...har för mig att den var steg1-portad. såg den aldrig själv med egna ögon eftersom han sålde den precis efter sommarn när jag börjat ettan förrförra året, men enligt honom gick den i alla fall riktigt bra.

Ring runt till en del olika firmor, och kolla priser. Bäst är det nog om du vet någon privatperson som fixar det hemma.. kostar inte många hundra, och det lär ju vara många som kan det mkt. bra. Polaren fick sin cyl till en RM 125 -01 portad för 400:- .. av en kille som pysslade med att trimma gokartmotorer och det vart väldigt bra, efter fyra timmars jobb och en stor hög med spån.

Hammet skrev:

det är väl en klar skillnad... men för en vanlig tonåring så gör 4600 att det inte är särskilt prisvärda hästar....

Hammet skrev:

Kolla på vad det mer finns för trim till RG:n som är i samma prisklass. Det är ju inte säkert att portning är det mest optimala vad gäller effekt kontra pris.

Hammet skrev:

porta motor är det sista man gör efter att ha tryckt på så fet förgasare, system, cylinder som möjligt etc.
jag menar... dufår ju säkert ett sprillans 180cc kit med både nya drev och munstycken för dom pengarna!!!!

finns inga trimm cylindrar till RG, och föv. så ger inte en maffig förgasare nån större skillnad då det sitter en rätt ok. flatside 30mm mikuni på rgn...

det ebos gör när dom portar steg 1: motorblock, slidmatningen lr reedventilkorg, cylinder, kolv och topp..... :bow

ny kolv, jollymoto, hi-flow, obestyckning och miniblinkers är det jag ska göra på RG:n i sommar :) :squid

ebos kan du glömma.. ringde dom i december och kolla lite om portning och då va dom uppbokade till augusti... tyvärr

ringde dom i måndas och då var det inga problem att skicka ner motorn och få den portad.....men jag vet inte

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back