Portning av topplock, frågor o funderingar

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Tjena allihop.

Är detta något folk kan rekommendera för en gathoj?. Jag funderar på att testa detta nämligen. Har letat efter info och det verkar som om http://www.********.se/ har bra koll på det här.

Tydligen finns det alltså olika nivåer på detta men inte alltför dyrt tycker jag.
Så vad tror ni bortkastade pengar eller?

Hojen kommer nog inte att bli aktiv inom RR (en jappsare behövs där) men om det gär bättre drag på gatan, så varför inte.

Man har ju hela vintern på sig att meka, uppgradera och spendera pengar på hojen. :tummenupp

Tackar för info på förhand.

det är nog bäst att du förklarar vad du menar i stället, länken är cencurerad.

:mad: Dubbel K racing punkt se.....
Censur är bra men fan vad löjligt. :mad:

Jo det jag menade var att om det är värt pengar och möda att porta gathojen?

Är inte Triumph hojar lite sköra för att trimma ytterligare, eller är det bara äldre maskiner?

Jag tror inte det gör så mycket på en modern högtrimmad 600, visst får man ju mer effekt, men jag tror det är bättre att byta upp sig, eftersom det troligen kostar nåt annat i registret på hojen i stället.

Poacher skrev:
Är inte Triumph hojar lite sköra för att trimma ytterligare, eller är det bara äldre maskiner?

Jag tror inte det gör så mycket på en modern högtrimmad 600, visst får man ju mer effekt, men jag tror det är bättre att byta upp sig, eftersom det troligen kostar nåt annat i registret på hojen i stället.

Nja om inte för sköra, så kan jag tala om att man inte kan trimma dem särskilt mkt. Jag använder i dagsläget ett datorprogram + sladd, till att koppla laptop mot bensinpumpen och mappar om min hoj stup i kvarten. Har kanske fått ut max 5-6 hk av det. Alltid är det justeringar som behövs göras. :va

Så du avråder i princip. Iofs Trajjor har inte varit världens mest tillförlitliga hojar tidigare, bättre under 2000k talet dock. Men visst inget för bana.

Allt beror ju på kostnaden, det är ju heller inte kul om hojen rasar för dig.

Har du helsystem och sådant på hojen redan? Annars är det nog de stegen du ska börja med eftersom det ju ska till hela kedjan så att säga för att få ur effekter som har någon betydelse.

Hör även med alternativa trimmare som t.ex. Mathias Bohlin, MC-Express, EMP, Motospeed etc etc. Kostnad kontra vad som utlovas

mm.Nu blev jag påmind vad det är som har irriterat mig med min hoj.
Tro det eller ej men det finns inget helsystem till TT600 :huvet :mad:

Enbart bolton slutör kan bytas men det hjälper ju inte så mkt. Iofs kanske jag kan få tag på triumph delar från daytonan vad gäller munstycken och delar av helsystem.... Nya kammar har jag redan från daytonan.
Hmm nääää, jag vet nog itne vad jag ska leta efter och detta kommer att kosta en peng garanterat :huvet

Jappsen som gäller alla ggr. Försäkringskostnad medförde bye bye R6 och welcome brittish....

Ta och kolla med etablerade firmor, precis som Brink föreslår, innan ni sliter ut :huvet -smileyn.

Det finns MYCKET effekt att hämta i toppen på en 600 men det är ju hela tiden till priset av något och i de här fallen antagligen driftsäkerhet.

Att skicka en motor på pall till ex Marklund under lågsäsongen ger många hästar extra till relativt vettiga pengar men frågan är om det är vettigt på en gathoj.

I extremfallen är det frågan om nästan trettio hästar i topplocket på en supersporthoj, mensupersporthojar renoveras.....OFTA.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025