Portning av gsx1400

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
tänkte sätta på yoshi steg 1 kammar o undrar vad en snikportning kan ge på min 1400?

berserken skrev:
2466805 tänkte sätta på yoshi steg 1 kammar o undrar vad en snikportning kan ge på min 1400?

Det kan bli ganska kul, hojen är ju inte direkt optimerad för högt effektuttag från fabrik. Jag ska höra med polar´n (Matte Bolin) om han har tittat i en sån topp. Återkommer i ämnet....

Håller på att fixa till min topp inför turboladdningen. Det första man ser är ju att insugsgummina inte är så bra matchade mot toppen så där finns ju lite att hämta. Sedan är det ju alltid bra att fixa till övergången mellan sätet och kanalen.

Ah - Anders, du har förtur!
Jag hade tänkt erbjuda mig, men har ju ägnat mig åt synd hela eftermiddagen så jag missade tråden! (jag har kört HOJ! hela dagen! Syndigt värre) På små fina vägar i Uppland! :tummenupp

Tänkte skaffa kammar i vinter o en portning skulle inte sitta fel :tungan

Och sedan kan du ju meddela resultatet här... man e ju lite nyfiken iallafall.

Har snackat med Bolin idag. Han har inte kollt i just en sån topp, men då de ofta lämnar maxeffekt ganska långt ner i registret så brukar kanalerna vara ganska trånga. En snikportning blir det inget herrejösses av, men gräver man ur lite kan man få ut mer påtopp - i synnerhet med lite skojjigare kamaxlar.

berserken skrev:
2467300 Tänkte skaffa kammar i vinter o en portning skulle inte sitta fel :tungan

Lämna den till A.Brink du.
Har han inte tid kan du kontakta mig isf om du vill.

Lycka till!
Hästar är kul!

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen