PORR & KVINNOSYN!

Ett typexempel var ju en insändare i en sexspalt i en aftontidning där en tjej inte visste hur hon skulle säga till sin kille att hon inte ville ha satsen i ansiktete efter varje samlag.....

Gustav O skrev:
2060505 Ett typexempel var ju en insändare i en sexspalt i en aftontidning där en tjej inte visste hur hon skulle säga till sin kille att hon inte ville ha satsen i ansiktete efter varje samlag.....

A det är ju faktiskt ett praktexempel på att normalt har förskjutits pga porr.
Sedan om det är bra lr dåligt är ju en smaksak men hon verkar ju inte så förtjust, konstigt om hon inte kan säga att hon inte gillar det, verkar ju nästan som om hon ska be om ursäkt för det eller att hon måste motivera sig med argument från sexologen iom att hon skriver insändare.

Stuff skrev:
2060521 Johodå :cool:
Nedförsbacke eller turbo.

Last edited:
Menar ni på allvar att ni tror att de som skriver till sexologer är riktiga personer och inte något som de själva snickrat ihop för att folk ska läsa deras rader?
:D

Rätt många män som uttalar sig om vad som är förnedrande för kvinnor här. :tomten
Jag tror att det är viktigt att skilja på porr och kvinnosyn. Porr är baserat på en tämligen basal mänsklig drift och kommer därför att söka utlopp på ett eller annat sätt. Kvinnosyn handlar om värderingar som vi får via samhället.
Så det är inte på något vis omöjligt att gilla analsex, eller fantisera om andra mer exotiska företeelser än det, utan att behöva ha en negativ attityd till kvinnor.
Kvinnosynen ser man väl mer i uttalande av typen "Typiskt kvinnor", "Fi har inte fått stock", "Feminsiter är galna" eller "Samhället jobbar emot oss män". Sånt vi då och då får se här på SH...

För att undvika missförstånd så skriver jag inget om att en rutten kvinnosyn inte kan speglas i porr, men att den inte behöver göra det och att du kan ha en rutten syn på kvinnor även om du bara gillar missionären.

Zee skrev:
2058673 Som 16-åring ska man kunna räkna med:

1) Oralsex
2) Analsex
3) Spruta cheyen i fejan
4) Att cheyen kommer varje gng man k****ar
5) Att cheyen skaffar plastpattar om hon är mindre än 75D
6) Att cheyen ska gilla att ha trekant med andra cheyer

Så var det inte för 15-20 år sen. Väl?

Så du menar att punkt 4 är fel? Att kvinnors sexualitet och njutning idag har belysts så att även de har rätt till tillfredställelse och kan ställa krav på motprestation? Så var det kanske inte för DIG för 15-20 år sen, stackars dina (eventuella) tidigare ligg. Om de var cheyer, dvs.

Richard skrev:
2061503 Så du menar att punkt 4 är fel? Att kvinnors sexualitet och njutning idag har belysts så att även de har rätt till tillfredställelse och kan ställa krav på motprestation?

Jag tror snarare han menar att porren ger killar uppfattningen att det är såpass lätt för tjejer att få orgasm att de förväntar sig att tjejen ska komma. Det sätter press på båda parter. Killar som redan från början har bräckliga egon får lätt dåligt självförtroende om de inte ger tjejen orgasm och tjejen känner en press att komma för att killen ska känna sig tillräcklig.
Är det något som kan göra det omöjligt för en tjej att få orgasm så är det just att känna sig pressad att få det..

Jag var tillsammans med en tjej flera år som aldrig hade fått orgasm innan vi träffades och det tog väääääldigt lång tid innan hon var komfortabel nog att få sin första. Att "jaga orgasm" var det bästa sättet att se till att hon inte skulle få det.
Då var vi ändå "vuxna" så vi kände oss självsäkra och avslappnade inför hela sexbiten.
Hade jag varit 15-16 vettefan om det slutat på samma sätt...

Richard skrev:
2061503 Så du menar att punkt 4 är fel? Att kvinnors sexualitet och njutning idag har belysts så att även de har rätt till tillfredställelse och kan ställa krav på motprestation? Så var det kanske inte för DIG för 15-20 år sen, stackars dina (eventuella) tidigare ligg. Om de var cheyer, dvs.

Men du! Kom ner på jorden. Man kan väl inte räkna med att tjejer ska komma varje gång?! Eller du går ALLTID ut hårt varje gng du *nullar och gör allt för att cheyen ska komma? Även när det gäller snabbisen nere i tvättstugan och när du är pissfull? Vissa tjejer kommer alltid kanske, vissa gör det aldrig. Men man ska fan inte kunna förutsätta att ALLA ska komma VARJE gång.

Då är du min nya hjälte iaf. :rolleyes: Om du går ut med ambitionen att din ligg SKA komma varje gång, allså. Låter väldigt jobbigt dock.. Lider du av prestastionsångest? :D

Stortryne skrev:
2061896 Men det är väl klart! Nöjda kunder kommer tillbaka :tummenupp :tuttar

Ok, fair, det kan jag förstå. Men för oss vanliga som inte är prostituerade?

Trumvirvel + hihat någon?

Kvinnosyn eller inte, tror att dagens kidz påverkas av grovheten som förekommer allt frekventare i porrfilm.
Den grovhet jag talar om är tex stryptag, köra ned huvudet i toaletten, spotta i ansiktet, deepthroat men framförallt att det framgår tydligt att kvinnan inte vill vara med om det.
För ett par år sedan var inte den typen av inslag så vanligt i mainstreamporr som den är idag.
Sen att visa bilder på människor som är nakna och har sex med fokus på kvinnan (då män är tilltänkta konsumenter) är väl även det en objektifiering som jag dock tror att de flesta kan leva med.

Vill dock inte utala mig negativt om folk med avvikande sexuellt beteende anser att det är upp till var och en att med sin partners samtycke göra vad de vill i sängen :)

GuW skrev:
2060102 Visst, jag kräver inte av dig att du ska läsa tidningar, se på nyheter eller ens lyssna när det är nyheter på radion, men det finns en tråd här på SH också, men här har du en länk: http://www.metro.se/content/acrobat/stockholm/SESTO_20060404_A_Metro.pdf

Länken funkade inte men jag har inte hört talas om något fall där 2-3 killar kollat på en gangbangrulle och sedan gått och gjort likadant med någon tjej för att de hade sett det på film.

lorkan: man får inte i närheten av allt serverat till sig - det gäller att söka information och fakta om man vill ha det.

indirekt har det mycket säkerligen skett, i metro för någon dag sedan vart den en tolvårig tjej som blev bortförd av fyra killar OCH TRE TJEJER och sedan våldtagen... på väg till skolan...

---

nu är jag en "internet-kid" om vi ska kalla oss för det hehe, oss uppfödda med internet-porr :rolleyes: :hihi

och jag tror att visst är porr och sex mer "känt, utspritt och allmänt" än tidigare, och säkerligen får man ser mer och värre saker på internet än farfar fick se i tidningar ute i skogen.

men det handlar ju i slutändan alltid om hur konsumenten/individen tar emot det - och på vissa fuckon finns det ju ingen spärr, och visst gör internet indirekt saker och ting värre.

förövrigt finns det inte mycket bättre än kvinnor och att se (till) att dom njuter i sängen (eller annan valfri plats hehe)

(hatar när ett helt kollektiv ska bestraffas av några få sjuka individers handlingar, precis gällande serietidningar för länge sen, sedan rollspel, film, musik och nu främst spel (och porr))

Det snackas mycket om vad dagens unga tjejer förväntas göra i bingen efter att porr mer eller mindre kommer ur flingpaketen. Jag tror itne unga killar har det speciellt lätt heller. De förväntas ha en stor kuk som pumpar outtröttligt och sprutar kaskader när det är dags, och att ha med bästa polaren och/eller tjejens bästa polare i sängen.

Jag lärde mig om sex och relationer från Maj-Britts frågespalt i "Mitt livs novell" - dagens tonåring lär sig från Big Brother och de midnattssända gymnastikfilmerna på canal+.

Porr är för vuxna - inte för barn/tonåringar.

tidigare sex och samlevnad i skolan hade inte varit fel... dock tveksam om jag lärde mig något där direkt...

att använda kondom jag har tyckt varit självklart mer eller mindre, har visserligen även haft oskyddat sex (med nuvarande flickvän, någorlunda direkt efter hennes mens) - med henne är jag inte rädd för sexuella sjukdomar.

har dåligt minne från vad skolan sa till en... men tror man kan sammanfatta dom få timmarna till orden "använd kondom"... och visst är det bra - men det får man intryckt i sig nått år efter att de flesta upptäck sin sexualitet och i vissa fall redan påbörjat aktiviteten... inte bra inte bra av skolan - och sen skulle jag mer än gärna, både då, nu och alltid lära mig mer om att få cheyen att njuta mer/som mest, är väl målet med livet? :)

p.s ja just det, skolan lär ut alla namn på möjliga sexuella sjukdomar med :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg