PORR & KVINNOSYN!

honkiie skrev:
2058559 Ifall du inte visste det så se den igen. ........och sagan om ringen är lika eller nästan på nått sätt nära lika våldsamma.
honkiie skrev:
2058573 ....
Poängen var väl att filmer från elva år är minst lika våldsamma som robocop? Det är de inte. Grejen är att 80talet hade mer blod, mer svordomar, mer bröst. Good times.

Du har uppenbarligen inte samma blick på vad som är skrämmande för yngre som en förälder eller unge har. ..
Det som du missar är att det finns en helt annan sida av våld och sex än den du beskriver. Flygande kroppsdelar är inte det enda. Varför tror du att The Shining anses vara tidernas bästa skräckfilm, det flyger ju inte ens en finger....

Att sagan om ringen och Potter har de åldersgränser de har är ett skämt om man jämför med åttiotalets 15-årsgränser och totalförbjudna filmer. Nu kommer jag inte ihåg vilken det var, men jag vet att TV4 för ett tag sen visade film som var totalförbjuden i Sverige på den tiden det begav sig.

Last edited:
Chrille skrev:
2058617 Att sagan om ringen och Potter har de åldersgränser de har är ett skämt om man jämför med åttiotalets 15-årsgränser och totalförbjudna filmer. Nu kommer jag inte ihåg vilken det var, men jag vet att TV4 för ett tag sen visade film som var totalförbjuden i Sverige på den tiden det begav sig.
Såg senaste Harry Potterfilmen här om dagen och attd en är från elva år, i målsmans sällskap, är oerhört underligt. Det är förvisso en sagoberättelse men med mycket obehagliga scener.

Angående ursprunsgdiskussionen så är det uppenbart för de som är äldre än 30 att det skett en förändring till en betydligt råare porr samt att ungas sexliv är klart präglat av det med mer och fler avancerade saker som analsex.

Chrille skrev:
Det som du missar är att det finns en helt annan sida av våld och sex än den du beskriver. Flygande kroppsdelar är inte det enda. Varför tror du att The Shining anses vara tidernas bästa skräckfilm, det flyger ju inte ens en finger..
För att jack nicholson är världens bästa skådis och Stanley Kubrick är en riktigt bra regissör. Det är inte daniel radcliffe eller Mike Newell. Sen har även stephen king skrivit the shining vilket också kan bidra till att det är en bra skräckfilm.

Gustav O skrev:
Angående ursprunsgdiskussionen så är det uppenbart för de som är äldre än 30 att det skett en förändring till en betydligt råare porr samt att ungas sexliv är klart präglat av det med mer och fler avancerade saker som analsex.

Som 16-åring ska man kunna räkna med:

1) Oralsex
2) Analsex
3) Spruta cheyen i fejan
4) Att cheyen kommer varje gng man k****ar
5) Att cheyen skaffar plastpattar om hon är mindre än 75D
6) Att cheyen ska gilla att ha trekant med andra cheyer

Så var det inte för 15-20 år sen. Väl?

Last edited:
honkiie skrev:
2058573 Robocop och indiana jones har inget gemensamt. Indiana jones var väl från elva år om jag inte missminner mig och är en äventyrsfilm så den vet jag inte varför du drar upp. Harry Potter innehåller ingen som blir skjuten med flera hundra skott medans han fortfarande lever medans det sprutar ut tusen liter blod i sekunden, inte heller någon som får benen avskjutna för att sedan sprängas av en handgranat. Paul Verhoeven kan sin skit vad det gäller ultravåld. Är ni säkra på att ni inte sett tvserien robocop?

Det var bara exempel - Robocop egentligen alldeles för sent sådant (från -87 och det var ju nyss). Indiana var det 15-årsgräns på i Sverige när den gick upp på bio -81 (var på premiären med farsan, annars hade jag inte kommit in). Var får du "tusen liter blod i sekunden" ifrån ? Inte från den censurerade Robocop som gick upp på svenska biografer och som det var 15-årsgräns på. Mycket bly i luften ja, och folk som kastas genom glasfönster, men splatter ?

Filmklimatet och gränsen för censur har hårdnat gradvis under många decennier, i takt med samhällets avtrubbning - så är det :mattias

TomK skrev:
2058681 Det var bara exempel - Robocop egentligen alldeles för sent sådant (från -87 och det var ju nyss). Indiana var det 15-årsgräns på i Sverige när den gick upp på bio -81 (var på premiären med farsan, annars hade jag inte kommit in). Var får du "tusen liter blod i sekunden" ifrån ? Inte från den censurerade Robocop som gick upp på svenska biografer och som det var 15-årsgräns på. Mycket bly i luften ja, och folk som kastas genom glasfönster, men splatter ?

Filmklimatet och gränsen för censur har hårdnat gradvis under många decennier, i takt med samhällets avtrubbning - så är det :mattias
Kan inte minnas att jag sett nån robocop som inte varit extremt blodig. Hursomhelst så räknas inte censurerade versioner för det har alltid varit skit.

Zee skrev:
2058673 Som 16-åring ska man kunna räkna med:

1) Oralsex
2) Analsex
3) Spruta cheyen i fejan
4) Att cheyen kommer varje gng man k****ar
5) Att cheyen skaffar plastpattar om hon är mindre än 75D
6) Att cheyen ska gilla att ha trekant med andra cheyer

Så var det inte för 15-20 år sen. Väl?

Allt du nämner är ju självklarheter ställer din chey inte upp så får du väl byta ut henne.

//80talist

För personer som saknar humor lägger jag till några :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Stuff skrev:
2057963 Jag håller med. Fick jag reda på att en framtida pojkvän till min dotter stressade fram något hon egentligen inte var med på...ja, då skulle jag binda fast honom vid hojen och testa om hans ben är kapabla att nå 100 km/h på tre sekunder.

Tror det blir ganska svårt då din hoj inte klarar det :hihi

Chrille skrev:
2057922 Jag tror inte att det är en fråga OM porren påverkar ungas sexliv eller inte utan snarare hur mycket.

Skillnaden mellan generationer nu när man varit igång några år är enorm och jag tror att det är jävligt viktigt att snacka med sina ungar.

När en annan började sin karriär var snacket oralsex. Alla oroade sig över att oralsex var si och oralsex var så.

Nu ser man gång på gång tjejer som viker sig för killar som bara vill ha analsex även om det gör ont och är otrevligt.

Påstår man att man inte kan se skillnaden mellan nu och då så borde man titta mer på porr. Trenderna känns solklara och det är nog något som man gör bäst i att vara medveten om.

Kan inte annat än hålla med. Bara sen jag gick i högstadiet så har det ändrats mycket. Det var 10 år sedan ungefefär :död
OCh jag själv har garanterat blivit påverkad av den porr jag har glott på, även om den har varit till stor nytta i början av ens karriär...
Jag skulle nog aldrig ha kommit på tanken att ha analsex om det inte vore för porrens skull tex.
Sen märker jag att man får en helt annan "kvinnosyn" när man glor på porr (nu vill jag inte låta som en feminist men så är det för min del iaf) och jag tror även man kan "tröttna" på det vanliga sexet om man glor för mycket på porr. Numera kollar jag aldrig på porr och känner inget behov av det heller utan jag skapar hellre min egen porr :D

Första gången jag provade analsex var faktiskt 1989 på min dåvarande, -Amerikanska, flickväns initiativ.

Jag kan säga att jag blev ganska överrumplad när hon ville "take it up the ass"... :3freak

Naturligtvis ställde jag ju dock upp på detta, snäll och omtänksam som jag är! :tungan

Jag har dessutom erfarenhet av kvinnor i min ålder som själva tagit initiativet till trekanter i konstellationen tjej, tjej, kille. Så det är inte bara vi karlar som vill och kan.

Dessutom har jag vid två tillfällen fått inviter av kvinnor på 50+ som ville såväl svälja sperma som att bli pissade på. Som ni förhoppningsvis förstår nappade jag inte på dessa inviter, så lustigkurrar kan låta bli att komentera. :fatta!

Men visst har samhället, porren, våldet, gemenskapen, skolorna, tonen mellan lärare-elever och föräldrar-elever blivit råare och kallare på något vis.

Sonens kompisar vräker ibland ur sig saker man inte trodde var möjligt från en 6-7-åring.

Man accepterar och tolererar nog mer idag. -På gott och ont.

tycon1 skrev:
2057843 Sundance Kid har väl en hel del att säga om det här förstår jag.. :tomten

Nja,,, har väll inte så mycket att säga... Lägger inte så mycket moral i mitt arbete, står inte för allt jag säljer... tyvärr kanske...

Men jag vet att det finns mycket, väldigt mycket skit inom porren... Tillexempel har vi ett par filmer som heter, serial raper 1, 2 osv... dessa har jag gömt undan ganska bra i butiken, inget jag anser att vi eller någon bör skylta med direkt, men det säljer ändå.

Sen kan jag nog hålla med om att klimatet har blivit hårdare... Men å andra sidan satt jag och kolla på hela fäbojäntan (med en chey, jippiee..) och där är det analsex och ibland hyfsat grovt språk, blev faktiskt lite förvånad! Sen måste jag även säga att 1:a scenen i den filmen är rätt bra... Fin tjej, helt naturlig, och det ser faktiskt ut som om hon njuter på riktigt, vilket inte är allt för vanligt i morderna filmer! MER SÅNT!!!

över och ut...

lorkan skrev:
2058181 Och efter samma killar sett en gangbangrulle går dom hem och sätter på en stackars lillebror. Är det det du menar ? :D

Näe, efter att ha sett ett par såna hemslangade från nätet så bär dom iväg en tolvårig tjej som är på väg till skolan och gruppvåldtar henne....

Din smiley var synnerligen osmaklig med tanke på att just det nyss har hänt.

Sundance Kid skrev:
2059288 Nja,,, har väll inte så mycket att säga... Lägger inte så mycket moral i mitt arbete, står inte för allt jag säljer... tyvärr kanske...

Men jag vet att det finns mycket, väldigt mycket skit inom porren... Tillexempel har vi ett par filmer som heter, serial raper 1, 2 osv... dessa har jag gömt undan ganska bra i butiken, inget jag anser att vi eller någon bör skylta med direkt, men det säljer ändå.

Sen kan jag nog hålla med om att klimatet har blivit hårdare... Men å andra sidan satt jag och kolla på hela fäbojäntan (med en chey, jippiee..) och där är det analsex och ibland hyfsat grovt språk, blev faktiskt lite förvånad! Sen måste jag även säga att 1:a scenen i den filmen är rätt bra... Fin tjej, helt naturlig, och det ser faktiskt ut som om hon njuter på riktigt, vilket inte är allt för vanligt i morderna filmer! MER SÅNT!!!

över och ut...
Är det analsex i "fäbojäntan"?
Måste nog se om den igen. Börjar bli ett tag sedan... :tomten

Ursäkta mitt ovetande, men vad är det som är så hemskt med oralsex som ni nämner? :confused: Skulle alla tjejer ogilla oralsex? Jag som 80tallist fick mer uppfattningen att tjejerna gillar det mer än killarna..

Analsex i all ära, klart det gör ont om det görs på fel sätt...

GuW skrev:
2059340 Näe, efter att ha sett ett par såna hemslangade från nätet så bär dom iväg en tolvårig tjej som är på väg till skolan och gruppvåldtar henne....

Din smiley var synnerligen osmaklig med tanke på att just det nyss har hänt.

Jag är tydligen oinformerad om det inträffade (?), vill du länka ?

Det är inte analsex lr trekanter lr oralsex lr rollspel lr swingers i sig som stör mig, om folk vill göra det och tycker det känns skönt så kör på!
Men trenden mot ren förnedring kan knappast vara skönt lr hälsosamt.
Kan mycket väl tänka mig att småpojkar som inte ens har pussat en tjej laddar hem rätt grova grejer.

Det är mer språk som "teenwhores violated for a few bucks" etc som stör mig, även filmer som houston520 är ju suspekta. Är det någon som klått hennes rekord förresten? ??

Dee_cati skrev:
Jag skulle nog aldrig ha kommit på tanken att ha analsex om det inte vore för porrens skull tex.
Precis. D och spruta på ansiktet.

Nu ska jag inte skriva mer här för tillfället för jag e lite fuller :)

KGK skrev:
2057834 lite skruvade blir nog en del ungar av porr, har den här killen kanske har kollat på porr

http://media.putfile.com/Oh-hosting-baby
Roligast på länge!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...