PORR & KVINNOSYN!

Socrates skrev:
2057682 Fattar inte riktigt... :va

Äh kanske blev lite långsökt. Syftade på att det var stora diskussioner när jag växte upp om hurvida "karatefilmer" påverkade ungar att göra "karatesparkar". Uppenbarligen lärde sig ungar karatesparkar från TVn.

En snabbare variant: Jag tror man påverkas av det man ser omkring sig mer än vad man tror, och att det bidrar till vad man anser "normalt".

Altså, i viss mån kan man skilja på TV och verkliget men när man sett TVn många gånger så påverkar det verkligheten.

General E skrev:
2057697 Äh kanske blev lite långsökt. Syftade på att det var stora diskussioner när jag växte upp om hurvida "karatefilmer" påverkade ungar att göra "karatesparkar". Uppenbarligen lärde sig ungar karatesparkar från TVn.

En snabbare variant: Jag tror man påverkas av det man ser omkring sig mer än vad man tror, och att det bidrar till vad man anser "normalt".

Altså, i viss mån kan man skilja på TV och verkliget men när man sett TVn många gånger så påverkar det verkligheten.

Trodde du försökte få porr till att framstå som något värre än allt annat man ser på TV...därför jag inte fattade. Porr är väl som med allt annat...lagom är bäst :tummenupp

sportarn skrev:
2057699 Kanske lite sent påtänkt av henne va. Man blir ju byxmyndig när man är 15 faktiskt :mattias
Den regeln ändrades det året jag fyllde 15:P

Nu är de 16 för killar har ja för mig...

Porr är väl som med allt annat man tittar på...det beror på vad man har i huvudet innan man ser det. Är man någorlunda normal funtad så förstår man väl att det finns vissa skillnader och att allt inte är äkta...klart att internet gör det hela lite svårare att begränsa för föräldrar men det GÅR ju.

All porr är ju inte kvinnoförnedrande, precis som BB säger.

Nursey skrev:
2057736 Porr är väl som med allt annat man tittar på...det beror på vad man har i huvudet innan man ser det. Är man någorlunda normal funtad så förstår man väl att det finns vissa skillnader och att allt inte är äkta...klart att internet gör det hela lite svårare att begränsa för föräldrar men det GÅR ju.

All porr är ju inte kvinnoförnedrande, precis som BB säger.

BB, det är förnedrande i allra högsta grad...www.bangbus.com

Det värsta med porren är kanske inte det som syns i bild utan hur det påstås gå till bakom kulisserna.

Som far till två "barn" i tonåren så har jag nog tänkt tanken på att det sexuella klimatet blir råare.
Jag tror dock (oavsett sonens eventuella porrsurfande) att jag har lyckats ge honom en ganska bra bild av vad det handlar om

Som pappa till en tonårsdotter har man nog oroats en hel del, i synnerhet boendes i Umeå innan "haga-mannen" greps (jag vet, han är inte dömd än), och dessutom oroas man ju av att eventuella pojkvänner ska stressa på...

Jag har förklarat för båda att det är bättre att vänta tills man själv känner att det är ett steg man vill ta, och för sonen har jag poängterat att han ska vänta tills tjejen börjar visa intresse för att busa under täcket, och att han absolut inte ska stressa tjejen.

Mer kan inte jag göra, annat än att oroa mig och se till att det finns kådisar i huset....

FAN SÅ GAMMAL det där fick mig att känna mig....

Jag tror inte att det är en fråga OM porren påverkar ungas sexliv eller inte utan snarare hur mycket.

Skillnaden mellan generationer nu när man varit igång några år är enorm och jag tror att det är jävligt viktigt att snacka med sina ungar.

När en annan började sin karriär var snacket oralsex. Alla oroade sig över att oralsex var si och oralsex var så.

Nu ser man gång på gång tjejer som viker sig för killar som bara vill ha analsex även om det gör ont och är otrevligt.

Påstår man att man inte kan se skillnaden mellan nu och då så borde man titta mer på porr. Trenderna känns solklara och det är nog något som man gör bäst i att vara medveten om.

Eller så fattar vem som helst att det inte är som i porrfilmer.

Edit: t.o.m i den späda ålder som jag såg the terminator så förstod jag att den inte var på riktigt.

honkiie skrev:
2057932 Eller så fattar vem som helst att det inte är som i porrfilmer.

Edit: t.o.m i den späda ålder som jag såg the terminator så förstod jag att den inte var på riktigt.

Det påstår alltid unga killar. Tyvärr bevisar verkligheten något helt annat.

GuW skrev:
Som pappa till en tonårsdotter har man nog oroats en hel del, i synnerhet boendes i Umeå innan "haga-mannen" greps (jag vet, han är inte dömd än), och dessutom oroas man ju av att eventuella pojkvänner ska stressa på...
Jag håller med. Fick jag reda på att en framtida pojkvän till min dotter stressade fram något hon egentligen inte var med på...ja, då skulle jag binda fast honom vid hojen och testa om hans ben är kapabla att nå 100 km/h på tre sekunder.

Oddjob skrev:
2057972 Jag har växt upp med internet,
och jag kan säga att porren skadade inte mig.

Tror du att tjejerna som var dina första partners här i livet håller med när de har fått några års erfarenhet?(de sitter ju inne med sanningen)

Det är ju inte upp till dig att bedömma dina kvaliteter i de här sammanhangen...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg