Popnit 4.2mm alu, var köpa billigt?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Håller på med att experimentera med hur hård packningen i två ljuddämpare ska vara för att få lägsta möjliga ljudtryck, och varje försök går det åt 28 popnitar med måtten 4.2mm, i alu.

Detta översätter grovt till ~100kr/försök med Biltemas priser, och är inte så skoj i längden. Finns det någonstans ett 100-pack av dessa att köpa till rimligare pris utan att behöva ta till postorder/beställning då jag vill ha grejorna innan Fredag kväll?

Min erfarenhet av popnitar i ljuddämparen:

De smälter/försvagas/går sönder/släpper av värmen varpå jag fått gått och leta i diket efter insatsen. = Mindre kul.

Bytte till små skruvar istället. = Fungerat perfekt och väldigt lätt att demontera insatsen när det har behövts.

Min erfarenhet av popnitar i ljuddämparen:

De smälter/försvagas/går sönder/släpper av värmen varpå jag fått gått och leta i diket efter insatsen. = Mindre kul.

Bytte till små skruvar istället. = Fungerat perfekt och väldigt lätt att demontera insatsen när det har behövts.

Det man ska ha är rostfria nitar,det enda som håller,fick det rådet
när jag köpte för ompackning.:)

Jag skrev fel, det jag använder idag är rostfria, tätade nitar. får skylla på att det är morgon. Gällande värme så är den icke-existerande än så länge (dämparna är i kolfiberskal och välpackade så det isolerar bra).

Fanns på ebay 1000 Pcs STAINLESS STEEL för US $49.95. Men det fanns bara i 4.7 mm eller 3.9 mm. Föga hjälpande mao

Jula verkar ha 4.0x10mm rostfri blindnit för 99kr, det får ses som bra nog.

Lämplig nit. Kräver dock (som redan sagts) att Du har någon ingång på (exempelvis) Ahlsell

"POP–nit standard monel"

"POP–nit med kullrigt huvud och splint av stål. Standard POP–nit med ett stort greppområde och flera olika dimensioner. Vid POP–nitning sitter splinthuvudet fast och tätar mot partiklar och smuts. POP–nit extremt lämplig för marina och aggressiva miljöer. "

Nickel/Kopparlegering – Lämplig för extremt krävande miljöer och höga temperaturer.

Artikel POPNIT EMHART TLE/D 537BS
4,0X9,5MM 500/FP 89485
Artikelnummer 133735

Streckkoder 7315237008822

Borde nog gå att hitta storpack på ebay billigt

Känns lite överkurs att handla popnit på ebay, bara gå till närmaste industrivaruhus blir nog betydligt billigare

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!