Popcorn.

Jag har en sån där maskin som det länkas till, Big Popper tror jag den heter.
Min erfarenhet är dock att micorpopcorn är godare. Kan väl iofs bero på att jag tycker bäst om smöriga micropopcorn men är ganska snål med fettan när jag poppar själv i maskinen :gnissla

Brukar oxå salta i oljan, det är bra skit! :tummenupp

EDIT: Har man ett litet kök och inte har för avsikt att koka pocorn mer än 3-4 ggr per dag är den dock inte att rekommendera. Den tar RÄTT mycket plats. (Det var därför jag fick den)

Last edited:
Hehe. Tryckte precis i mig en bunke popcorn.

Hemligheten med kastrull är att köra på aluminiumkastrull. Köpes billigt på närmaste loppis. Aldrig problem med att det bränner fast.
Kör alltid med margarin och smör, 50-50.

Saltar mina efteråt, har dock inte stört mig nämnvärt på det. Men blir att testa salta innan nästa gång.

Det är nu jag ska vara tyst om att jag slängde min oanvända popcornmaskin när vi flyttade senast då den bara tog plats....

Jag hatar allt vad popcorn heter bara för att det luktar apa när man gör det i hemmet samt fastnar i tänderna, men biopopcorn är ju satans gott. Måste köpa sånt där salt, sen få tjejen stå ute i trädgården och poppa lite popcorn tror jag nog :tummenupp

Jag har en sån där maskin som det länkas till, Big Popper tror jag den heter.
Min erfarenhet är dock att micorpopcorn är godare. Kan väl iofs bero på att jag tycker bäst om smöriga micropopcorn men är ganska snål med fettan när jag poppar själv i maskinen :gnissla

Brukar oxå salta i oljan, det är bra skit! :tummenupp

EDIT: Har man ett litet kök och inte har för avsikt att koka pocorn mer än 3-4 ggr per dag är den dock inte att rekommendera. Den tar RÄTT mycket plats. (Det var därför jag fick den)

Hur många påsar micropop ska du ha för att slippa skiten för all framtid?!

Det är nu jag ska vara tyst om att jag slängde min oanvända popcornmaskin när vi flyttade senast då den bara tog plats....

Jag hatar allt vad popcorn heter bara för att det luktar apa när man gör det i hemmet samt fastnar i tänderna, men biopopcorn är ju satans gott. Måste köpa sånt där salt, sen få tjejen stå ute i trädgården och poppa lite popcorn tror jag nog :tummenupp

Köp en sån där säck som biograferna tydligen gör, så får frugan vara inne i värmen och du blir nöjd med smak och konsistens?

Alla nöjda och glada :fakta

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...