Popcorn Timme

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ja,jag vet att förton stycken tänker hänvisa mig till Popcorns egna forum,men jag testar här.
Jag kommer inte åt min A100 längre som en extern disk,sitter en HD i den.
Den e även kopplad till en trådlös Router.
Allt annat funkar precis som det ska tex torrent,uppspelning osv.
Men varför vill inte den dyka upp som en extern disk så man kan hantera filerna i Windows??:va
Någon som har en bra ide?

Hände det bara helt plötsligt? Du har inte gjort nåt med datorn eller så? Provat att starta om Popcornen? Kollat att NMT appsen är igång?
Har du uppdaterat den på sista tiden? Både firmware och NMT-apps då i såfall?

Kommer du åt datorn från Popcornen? Via utdelad mapp eller Myihone i såfall?

Alla apps e igång och nyaste firmwaren samt uppdaterade apps e installerade. Jag har inte testat att söka datorn via Popcornen,ska testa det.

Testade med att lyfta ur HDn och koppla in den via en USB-adapter till Laptoppen. Den dyker inte upp på listan över lagringsenheter? När man dockar in USB sladden så indikerar Win att något har hittats och att drivrutinerna har installerats,men thats it.
Va göra frågas?

Går det inte snabbare att hantera den via FTP?

Har en själv (Syvio, same shit), så stjäl din tråd lite:
Hur tankar jag snabbast filer FRÅN min PCH tillbaka till datorn? Det går APIGT långsamt som det är nu. Upp till PCH tankar jag trådlöst ca 2 MB/s, men ner blir det bara 100k :(

Lådan har några USB-uttag. Kan jag koppla den till pesen direkt som extern disk? PCHn har ju ett helt annat diskformat. Unix/Linux eller vad det nu är.......

Testade med att lyfta ur HDn och koppla in den via en USB-adapter till Laptoppen. Den dyker inte upp på listan över lagringsenheter? När man dockar in USB sladden så indikerar Win att något har hittats och att drivrutinerna har installerats,men thats it.
Va göra frågas?

Din HD i PCHn har ett annat format en det som dina win-diskar har (NTFS eller vad det nu heter)

Jag undrar också hur man får sin PC att kunna läsa dessa filer...

Va göra frågas?

Har du testat Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering ?

Du kanske måste aktivera disken där.

Eller är filformatet för linux?
Då funkar Total Commander om du installerar plugins för det rätta filsystemet.

Tänkte bara uppdatera med att säga att nu funkar det som det ska.
Det visade sig vara Brandväggen som var lite grinig och efter en liten justering så funkar det som det var tänkt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park