Pop off valve, BOV på GSXR_1000_Turbo

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Dumpventil på GSXR_1000_Turbo

Hei igjenn, takkar for alla gode tips jag har fått her i forumet :) .
Jeg har fått kjørt min ny bygade GSXR1000 K1 med mc-xpress Turbo,
helt sjukt / kult :D , Men er det meningen eller vanligt at man får ca 2-3 sekunder dødtid/pause på motoren/turboen da man har hatt en ordentlig akselrasjon och man slipper opp gassen och vil snabt gassa mer da for jag en paus på 2-3 sek.
Ps.
På pleniumen sitter en Dumpven som er monterad av mc-xpress

Last edited:
Hei igjenn, takkar for alla gode tips jag har fått her i forumet :) .
Jeg har fått kjørt min ny bygade GSXR1000 K1 med mc-xpress Turbo,
helt sjukt / kult :D , Men er det meningen eller vanligt at man får ca 2-3 sekunder dødtid/pause på motoren/turboen da man har hatt en ordentlig akselrasjon och man slipper opp gassen och vil snabt gassa mer da for jag en paus på 2-3 sek.
Ps.
På pleniumen sitter en popoff som er monterad av mc-xpress

Tycker nog att det är bäst att ringa till Erik,han som levererat,telefontid mellan 14&16,låter skumt det problemet du har ,kan det vara popoffen som är för löst ställd:confused: tala gärna om hur det löste sig turbogutt../wachen:)

Pop off /dump valve/ på GSXR_1000_Turbo

Tycker nog att det är bäst att ringa till Erik,han som levererat,telefontid mellan 14&16,låter skumt det problemet du har ,kan det vara popoffen som är för löst ställd:confused: tala gärna om hur det löste sig turbogutt../wachen:)

Hei Wachen.. Takkar
Jeg strammade upp min dump ventil fjæder, och det blev ganske mykket bettre, i tillegg monterade jag på en powercommander USB3 med min gamla (map):yoparty . NU jævlar.. det ble det trykk i moppan.

Problemet var at den fikk endel for mycket soppa igjennom den extrene EFI box'en som styr de 4 injektorna på plenium. dette skal fin-tjunast rett efter påsken på dyno..:yoparty

PS...:confused: hvis jag skulla hatt en større snurra (Turbo) hva hadde vært passende
Min brensel pump klarar upp til 0,8 bar
och jag kjør med en switzer snurra
Takkar for hjælpen

Back