Pooldax

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Nu börjar det bli varmt och man är riktigt sugen på att skaffa en pool därhemma.
Är det någon här som har erfarenhet av de lite billigare pooler som många affärer säljer nu?
De med stålställning respektive de med flytande kant, vad ska man välja?
3,6meters runda eller lägga till en meter och få en lite större pool?
Kan man simma runt i dessa pooler eller blir det att ligga still och pösa.
Jag tänkte ha en sån pool för att se om man använder den regelbundet innan jag gräver och installerar en riktig pool längre fram.

Nu börjar det bli varmt och man är riktigt sugen på att skaffa en pool därhemma.
Är det någon här som har erfarenhet av de lite billigare pooler som många affärer säljer nu?
De med stålställning respektive de med flytande kant, vad ska man välja?
3,6meters runda eller lägga till en meter och få en lite större pool?
Kan man simma runt i dessa pooler eller blir det att ligga still och pösa.
Jag tänkte ha en sån pool för att se om man använder den regelbundet innan jag gräver och installerar en riktig pool längre fram.

Reningsverken lever om rätt mycket till de billiga poolerna. Om man nu ens får med ett reningsverk. Annars tycker jag att de där billiga med flytande kant är perfekt att ha hemma. Lite extra jobb mot en vanlig pool när det ska fyllas osv. men till en väldigt liten kostnad. Räkna med att mer ligga still och pösa än simma.

Har monterat en pool i metallkonstruktion med gummiduk en gång... Ingen pool jag själv skulle köpa.... Tyckte hela paketet va smeck....
Själv skulle jag satsa på gedigna grejjer med kvalité...

Köpte en 3m med uppblåsbar ring i fredags, den ligger nu som en använd kondom på gräset.. Punka på själva "ringen" vilket resulterade i en halvspännande översvämmning kl 02, tur man var vaken!
Kan dock inte lägga hela skulden på tillverkaren eftersom vi var fyra "förfriskade" vuxna som hade hopptävling i den..

Annars ganska smidig.. 595kr på Rusta med överdrag och filter/pump, dessutom köpte jag ett "kem-kit" för 295kr..

Har monterat en pool i metallkonstruktion med gummiduk en gång... Ingen pool jag själv skulle köpa.... Tyckte hela paketet va smeck....
Själv skulle jag satsa på gedigna grejjer med kvalité...

Har jag med gjort och mitt intryck var detsamma. 0,75mm tjock duk i den där konstruktionen som bara var ihopskruvade plåtskivor.

Köpte en 3m med uppblåsbar ring i fredags, den ligger nu som en använd kondom på gräset.. Punka på själva "ringen" vilket resulterade i en halvspännande översvämmning kl 02, tur man var vaken!
Kan dock inte lägga hela skulden på tillverkaren eftersom vi var fyra "förfriskade" vuxna som hade hopptävling i den..

Annars ganska smidig.. 595kr på Rusta med överdrag och filter/pump, dessutom köpte jag ett "kem-kit" för 295kr..

En sån pool hade passat mig. Får ta och fixa en sån i helgen eller nått

Vi har precis köpt en, en såndär kondomlikande sak, 3 meter i dameter.
En liten pumpgrej med filter fick man med. Så köpte vi ett kemkitt för 500 eller nått, allt gick på 1200 typ. Har inte vågat hoppa i än, lite för kallt för min smak.
/David

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...