Poll: Vilket parti röstar du på i höst?

Vem vinner höstens Riksdagsval?

• Antal röstningar
    0
Skrämmande om resultatet av pollen står sig :näsblod än värre om det representerat det riktiga valresultatet senare i höst. Tänker då inte på M utan SDs framgångar.

Frågan lyder; "Vem vinner..." Således är det vad man gissar sig till vinner valet. Inte vad man själv ämnar rösta på nödvändigtvis. Dvs, inget problem med öppen poll. Frågan är, vad ges för cred till de som gissat rätt? (Samtidigt borde det vara en flervalspoll för INGET enskilt parti lär vinna på eget manér...)

Däremot verkar TS lida av personlighetsklyvning..

Att tro att centern skulle vinna valet är nog lika sannolikt som att Göran Persson vinner Stockholm Maraton...

Vilket då innebär att den som kryssar för "Annat parti" borde få mest cred om ett parti utanför Riksdagen vinner vilket verkar högst osannolikt :yoparty

Skrämmande om resultatet av pollen står sig :näsblod än värre om det representerat det riktiga valresultatet senare i höst. Tänker då inte på M utan SDs framgångar.

Inom denna motorsport, i alla fall inom cross är det ganska känt med främlingsfientliga åsikter och dessa personer är av samma pack och ligger på samma intelligensnivå som dessa SD inte vill ha i Sverige så det förvånar mig inte på ett forum som denna. :crash

Och inom crossen är det en mörkhyad person (Bobby) som ligger i toppen av toppen :D måste kännas bra :arsele

Inom denna motorsport, i alla fall inom cross är det ganska känt med främlingsfientliga åsikter och dessa personer är av samma pack och ligger på samma intelligensnivå som dessa SD inte vill ha i Sverige så det förvånar mig inte på ett forum som denna. :crash

Och inom crossen är det en mörkhyad person (Bobby) som ligger i toppen av toppen :D måste kännas bra :arsele

Väldigt många av de som röstar på SD är utlänningar...

Visa gärna fakta på det. Inte för att jag inte tror dig, men fakta skulle inte skada bakom det påståendet.
Vet flera mörkhyade som röstar på SD. Sen är det även så att många röstar på SD för att visa sitt missnöje. Tror inte många tar partiet seriöst utan endast vill att folk ska lyfta på ögonen med de problem som finns idag.
Att blunda för de problem som finns idag gör det inte bättre utan endast ökar missnöjet bland folk.

Vet flera mörkhyade som röstar på SD. Sen är det även så att många röstar på SD för att visa sitt missnöje. Tror inte många tar partiet seriöst utan endast vill att folk ska lyfta på ögonen med de problem som finns idag.
Att blunda för de problem som finns idag gör det inte bättre utan endast ökar missnöjet bland folk.

visst finns det problem med invandringen, men om de får många röster och får nåt att säga till om, vad ska de lyckas med mer? förutom invandringspolitiken?

Jag håller med många partier inom vissa punkter. Men vet att det är mer hyckleri än demokrati, lovas mycket mycket mer än de kan hålla eller drömma om. Så det kallar inte jag demokrati, kolla bara på trängselskatten i sthlm, vem ville ha det förutom en liten liten skara personer. Varför vart inte den stora massans röster hörda? jo för att staten sket i det, så länge de hittar på nya sätt att ta skatt från oss så kör de på det. Det kallar inte jag demokrati, om man vänder och vrider på det, förskönar det och får folket att tro det är en demokrati. Då håller sig medelsvensson sig lugna och tror deras lilla röst eller partiet de valde vann valet gör nån skillnad. Samma gäller invandringspolitiken, hade de ens lyssnat på folk hade inte ens ett parti som SD kommit till, men de låter SD vara med för att låtsas om att det är demokrati. Och när folk som nu tröttnar att skrika sig hesa så röstar de på SD, men när SD blivit tillräckligt stora, vad gör de med resten av styret/landet?

Ex: Ah va skönt nu är packet ute ur landet, och de få som finns kvar som sköter sig får vara, men fan vad hände med sjukvård, skola osv.

Hur som, sagt det tidigare och säger det igen; vad än det blir är Svenskar sossar, hade de låg och medelklasser som röstar/röstat på M sett den riktiga sidan av M i länder där det funkar på det sättet eller liknande fått smaka på det hade de aldrig röstat på M ex.

Men M har mycket bra, men det funkar inte hela vägen.

Lyckas jag inte sälja min röst så kommer jag rösta blankt.

Last edited:
Hur som, sagt det tidigare och säger det igen; vad än det blir är Svenskar sossar, hade de låg och medelklasser som röstar/röstat på M sett den riktiga sidan av M i länder där det funkar på det sättet eller liknande fått smaka på det hade de aldrig röstat på M ex.

Hur fungerar andra moderatstyrda länder och vilka änder tänker du på? :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT