POLL: Vad tjänar ni som tränar/tävlar i roadracing?

Inkomst/mån (stängd poll)

• Antal röstningar
    0
K Eriksson skrev:
Jo meningen va att jag skulle quota er båda men... :)
För att undvika fler missförstånd så visste Markus och jag vad det var och båda tyckte det var skoj att Nyteknik blandade ihop det lite. Så var det med det.

hojbrud skrev:
När sticker du till spanien för att tävla förresten?
ses ikväl:)

Det var ett träningsläger. men det blir inte att vi åker dit tyvärr!!
Ses i kväll! :fyllisar

Han skrev ju att han fick ut 60k. Om nu Persson tjänar 100k så bör han skatta 57 % o då tippar jag på att han hamnar på 57k i nettolön:)

HanneZ skrev:
Han skrev ju att han fick ut 60k. Om nu Persson tjänar 100k så bör han skatta 57 % o då tippar jag på att han hamnar på 57k i nettolön:)

Han skrev att han fick 60 brutto, dvs innan skatt.....

HanneZ skrev:
"Jag fick ut runt 60.000 när det begav sig"

Så skrev DQ, "fick ut" i mina öronen är netto.
Och sedan skrev Nyteknik att 60 000 brutto är en hög lön....

Nyteknik skrev:
Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.
Verkar jobbigt. Dessutom var det tjänade...

Gustav O skrev:
Och sedan skrev Nyteknik att 60 000 brutto är en hög lön....

Verkar jobbigt. Dessutom var det tjänade...
Jo men han skrev ju fel? DQ borde ju tjänat mer än Persson om han fick ut 60k.

Gustav O skrev:
Jag ger mig, fast jag har rätt. :tungan
Haha, missförstånd åt båda hållen. Om nu bara NT hade skrivit netto istället så hade ju allt varit rätt, får man ut 60k i månaden så tjänar man ju mer än Persson(givet att han nu tjänade 100k).

HanneZ skrev:
Haha, missförstånd åt båda hållen. Om nu bara NT hade skrivit netto istället så hade ju allt varit rätt, får man ut 60k i månaden så tjänar man ju mer än Persson(givet att han nu tjänade 100k).
Precis. Vi har rätt och Nyteknik har fel. :D

Nyteknik skrev:
Vilka yrken betalar 60.000 kr brutto i månaden - utan examen från Stockholms Handelshögskola?

Netto va? Hmm... Får aldrig rätsida på det där. Iaf den summan man får in på bankkontot varje månad. :)

Jepp, satt i Tyskland & England och surfade på aftonbladet/sporthoj och grejade lite med datorer. Ojoj, det var tider det :)

Nyteknik skrev:
Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.

Sorry - skyller på elakartad förkylning. :sjuk :3freak

Satte sig förkylningen på synapserna eller vadå? 500 spänn i timmen, 200 timmar i månaden? Vad är konstigt?
Personligen har jag aldrig varit erbjuden mer än 450 i timmen men jag har inte heller ingenjörsutbildning. Utanför 40-timmarsveckan med kollektiv-avtal finns en annan värld.

Är man beredd att ligga i lite går det att tjäna stålar helt klart. Men som föregående talare sade, 40-timmarsveckan kan man ju glömma till att börja med. Jag tror dessutom att ovanstående gäller de flesta jobb. Känner man att man bara står och stampar bör man ju nästan se sig om efter något nytt.

Nyteknik skrev:

Hahaha, ja det låter suspekt! Det är dock inte 'full frontal nudity' och polare med Furstenhoff? - nah, man är nog inte så bundis efter att ha träffats en gång på en roadracinglicenskurs för två år sedan. ;)

Men bara för att du ska få frid i sinnet så är jag nu mjukvaruutvecklare och cashar ut en imponerande summa på omkring 16.000 i månaden.

När det begav (runt 2000-2001) sig gick det tjäna sjuka summor på att sitta o klicka dator på storföretags IT-supportavdelningar. Det var bara att skratta o ta emot. Man blev lite lätt bortskämd vad gällde lön men fick ett brutalt uppvaknande när man åkte hem och pluggade vidare.

Don Quixote skrev:
Hahaha, ja det låter suspekt! Det är dock inte 'full frontal nudity' och polare med Furstenhoff? - nah, man är nog inte så bundis efter att ha träffats en gång på en roadracinglicenskurs för två år sedan. ;)
....

Så det är sant!!!! :huvet Och dig har man delat tält med.... :3freak

:tomten

Undras vad Nytekno tycker om han får se dina tvålar.

Last edited:
Chrille skrev:
500 spänn i timmen, 200 timmar i månaden? Vad är konstigt?
Jag anar att de som är känsliga för den s.k. "svenska avundsjukan" kommer börja bli högröstade snart. Det är förstås mycket ovanligt att någon som inte utför extremt kvalificerade tjänster tjänar över 100.000 kr i månaden.

Chrille skrev:
Undras vad Nytekno tycker om han får se dina tvålar.

Livsfarligt! Men jag tycker han ska ta en titt till på profilbilden. Jag vet ju att han är sugen på att se mer...

EDIT: Verkar som att man måste köra en refresh för att det ska ta...

Nyteknik skrev:
Jag anar att de som är känsliga för den s.k. "svenska avundsjukan" kommer börja bli högröstade snart. Det är förstås mycket ovanligt att någon som inte utför extremt kvalificerade tjänster tjänar över 100.000 kr i månaden.

För att ge perspektiv i sammanhanget kan man ju se till vad det kostar att anlita en hantverkare en timme. Så långt från femhundra är det inte.

Att jobba ute i Europa på kontrakt ger goda möjligheter ibland, men det är naturligtvis inte självklart att tjäna stora pengar jämt och hade det varit enkelt hade vi alla gjort det, hela tiden.
Men det är inte så konstigt att det måste vara mysko.

Don Quixote skrev:
Livsfarligt! Men jag tycker han ska ta en titt till på profilbilden. Jag vet ju att han är sugen på att se mer...
...

Mmmm. Given paraply-"tjej"!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP