För att undvika fler missförstånd så visste Markus och jag vad det var och båda tyckte det var skoj att Nyteknik blandade ihop det lite. Så var det med det.K Eriksson skrev:Jo meningen va att jag skulle quota er båda men...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att undvika fler missförstånd så visste Markus och jag vad det var och båda tyckte det var skoj att Nyteknik blandade ihop det lite. Så var det med det.K Eriksson skrev:Jo meningen va att jag skulle quota er båda men...![]()
hojbrud skrev:När sticker du till spanien för att tävla förresten?
ses ikväl![]()
Neutral skrev:För att undvika fler missförstånd så visste Markus och jag vad det var och båda tyckte det var skoj att Nyteknik blandade ihop det lite. Så var det med det.
HanneZ skrev:Han skrev ju att han fick ut 60k. Om nu Persson tjänar 100k så bör han skatta 57 % o då tippar jag på att han hamnar på 57k i nettolön![]()
"Jag fick ut runt 60.000 när det begav sig"Freppa skrev:Han skrev att han fick 60 brutto, dvs innan skatt.....
Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.Gustav O skrev:Tyskland och databranschen. Varför denna misstro mot DonQ?
Sorry - skyller på elakartad förkylning.Markus skrev:Är det ingen här som kan köra en snabbkurs i skillnaden mellan brutto och netto?
![]()
Och sedan skrev Nyteknik att 60 000 brutto är en hög lön....HanneZ skrev:"Jag fick ut runt 60.000 när det begav sig"
Så skrev DQ, "fick ut" i mina öronen är netto.
Verkar jobbigt. Dessutom var det tjänade...Nyteknik skrev:Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.
Jo men han skrev ju fel? DQ borde ju tjänat mer än Persson om han fick ut 60k.Gustav O skrev:Och sedan skrev Nyteknik att 60 000 brutto är en hög lön....
Verkar jobbigt. Dessutom var det tjänade...
Haha, missförstånd åt båda hållen. Om nu bara NT hade skrivit netto istället så hade ju allt varit rätt, får man ut 60k i månaden så tjänar man ju mer än Persson(givet att han nu tjänade 100k).Gustav O skrev:Jag ger mig, fast jag har rätt.![]()
Precis. Vi har rätt och Nyteknik har fel.HanneZ skrev:Haha, missförstånd åt båda hållen. Om nu bara NT hade skrivit netto istället så hade ju allt varit rätt, får man ut 60k i månaden så tjänar man ju mer än Persson(givet att han nu tjänade 100k).
Nyteknik skrev:Vilka yrken betalar 60.000 kr brutto i månaden - utan examen från Stockholms Handelshögskola?
Nyteknik skrev:Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.
Sorry - skyller på elakartad förkylning.![]()
![]()
Nyteknik skrev:Jag misstror alla som poserar nakna på sin profilsida, är polare med Fürstenhoff och tjänar 100.000 kr i månaden.
Don Quixote skrev:Hahaha, ja det låter suspekt! Det är dock inte 'full frontal nudity' och polare med Furstenhoff? - nah, man är nog inte så bundis efter att ha träffats en gång på en roadracinglicenskurs för två år sedan.
....
Jag anar att de som är känsliga för den s.k. "svenska avundsjukan" kommer börja bli högröstade snart. Det är förstås mycket ovanligt att någon som inte utför extremt kvalificerade tjänster tjänar över 100.000 kr i månaden.Chrille skrev:500 spänn i timmen, 200 timmar i månaden? Vad är konstigt?
Chrille skrev:Undras vad Nytekno tycker om han får se dina tvålar.
Nyteknik skrev:Jag anar att de som är känsliga för den s.k. "svenska avundsjukan" kommer börja bli högröstade snart. Det är förstås mycket ovanligt att någon som inte utför extremt kvalificerade tjänster tjänar över 100.000 kr i månaden.
Don Quixote skrev:Livsfarligt! Men jag tycker han ska ta en titt till på profilbilden. Jag vet ju att han är sugen på att se mer...
...
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti