POLL: Vad tjänar ni som tränar/tävlar i roadracing?

Inkomst/mån (stängd poll)

• Antal röstningar
    0

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Cash is king.(eller?)

Kul och se vad genomsnittet är på rr folket här på sh.

Ni som vågar träda fram och berätta om inkomst och spons, och inte skäms för det vore också intressant.

Kalla mig nyfiken om ni vill :tungan

Har man dålig ekonomi på rktigt kan man inte ägna sig åt roadracing. Att döma av hur välfyllda många depåtält är med dyrbara prylar (för att inte tala om hojarna) är många aktiva definitvt höginkomsttagare.

Nyteknik skrev:
Har man dålig ekonomi på rktigt kan man inte ägna sig åt roadracing. Att döma av hur välfyllda många depåtält är med dyrbara prylar (för att inte tala om hojarna) är många aktiva definitvt höginkomsttagare.
Mkt handlar väll om prioritering och vad man klassar som "taskig ekonomi". Vet många som som sysslar/tävlar med b-racing och fixxar bra plaseringar, med "normal ekonomi". Vet iaf en "äldre"(över 30(gubbe :corn ))sm-vinnare som inte är någon höginkomsttagare, varken då eller nu.

Har man råd med en någorlunda konkuranskraftig hoj samt service och alla avgifter runtersikring, så räcker väll det.

Last edited:
JAg är ingen IT tekniker lr nått sånt har väl en av dom sämre lönerna som hantverkare men va fan man får väl ta sej råd och priotera...ny teknik menar du att man måste tjäna storkovan för att kunna tävla och köra lr :va

jaja vi som tjänar lite mindre får väl helt enkelt ragga mer sponsorer

obs stavningen

Lägger man bara pengarna rätt, alla pengar..
Har man tur så är man två som vi är, jag spenderar mina pengar på räkningar med mera och resten går till kommande säsong, hojar, utrustning bla bla
allt man behöver..

Och nästa säsong kommer bli dyr :3freak

Alicia skrev:
Lägger man bara pengarna rätt, alla pengar..
Har man tur så är man två som vi är, jag spenderar mina pengar på räkningar med mera och resten går till kommande säsong, hojar, utrustning bla bla
allt man behöver..

Och nästa säsong kommer bli dyr :3freak

betalar du hyra för gubben med lr. Funderar på att lägga upp det så för flickvännen nu när hon ska flytta in hos mej "Älskling du får betala allt här hemma så kör jag hoj är det okej " :D :D

Skrämmande att 29.3 % tjänar mer än 30000 kr i månaden :brinnerup

Har du tur så har du en tjej som delar samma intresse, då betalar hon, dock så måste du köpa en hoj åt henne och uppgradera henne till Team Chef sen är klappat och klart ;)

F*n vad folk tjänar pengar....
jag är fattigmanslapp ju

Gottis skrev:
betalar du hyra för gubben med lr. Funderar på att lägga upp det så för flickvännen nu när hon ska flytta in hos mej "Älskling du får betala allt här hemma så kör jag hoj är det okej " :D :D

Skrämmande att 29.3 % tjänar mer än 30000 kr i månaden :brinnerup

Det är fler än man tror som tjänar bra.....

Sen får man sällan pengarna att räcka till - oavsätt vad man tjänar......

Jag fick ut runt 60.000 när det begav sig. I samband med att jag började racea blev jag student igen så inkomsten gick ner med en faktor 10 ungefär :( Nu har jag vanlig kneg-lön och är pank.

Kan det vara så att alla får "löneförhöjning" i denna poll?

Själv har jag 22.000:- men det blir inte så mycket kvar.

MVH Martin

Finns mike the bike kvar på forumet? Vill gärna läsa hans rapporter? Han var väll inte blyg gällande budgeten iaf...

Don Quixote skrev:
Jag fick ut runt 60.000 när det begav sig. I samband med att jag började racea blev jag student igen så inkomsten gick ner med en faktor 10 ungefär :( Nu har jag vanlig kneg-lön och är pank.
Vilka yrken betalar 60.000 kr brutto i månaden - utan examen från Stockholms Handelshögskola?

Alicia skrev:
Har du tur så har du en tjej som delar samma intresse, då betalar hon, dock så måste du köpa en hoj åt henne och uppgradera henne till Team Chef sen är klappat och klart ;)

F*n vad folk tjänar pengar....
jag är fattigmanslapp ju

Har en tjej som delar mitt intresse men skulle aldrig falla henne in att betala mina räkningar för att jag skulle kunna köra även om jag köpte en Hoj till henne men det är väl mer så att vi lägger upp det så vi betalar våra egna satsning och sen delar på hemmet sen är hon redan utsedd till Ekonomi ansvarig och Press (inga höga förhoppingar om press biten dock) hon hade gärna fått vart Team Chef men den tog C.K hand om utan att jag hade någon talan alls :3freak

Nyteknik skrev:
Vilka yrken betalar 60.000 kr brutto i månaden - utan examen från Stockholms Handelshögskola?
Hög lön är inte undantaget ekonomer med examen från hybris-skolan på Sveavägen.

Man är ju student och har feta 6800:-/mån. Det är lite magert när man är intreserad av RR :gnissla

Åsa skrev:
Då var det väl tur att jag röstade och fick ned den siffran lite :)

Jag är glad att vi vanliga Knegare finns kvar vad skulle alla Bratts göra utan oss

Gottis skrev:
Jag är glad att vi vanliga Knegare finns kvar vad skulle alla Bratts göra utan oss
Jag har inget emot varken knegare, tjänstemän, egna, investerare å allt annat. Vart kanske lite fel formulerat. Bättre hade varit om jag tagit hur mkt pengar lägger ni ner på RR. Skippa pajkastningen nu och håll detta på en städad nivå =)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti