Poll: Sporthojs-magasin?

Vill ni se ett Sporthojsmagasin?


  • Antal röstningar
    0
Jag skulle lätt skaffa en prenumeration isf. Men jag hade gärna sett några sidor om supermotarder också. Kul med variation + att tidningen förmodligen skulle få lite fler läsare.
 
Begagnat-tester, med lite mer info än kända svagheter. Hur är hojen att köra? Jämfört med nyare modeller? Blir hojen 3000 ggr bättre om den har 2 hästar mer och väger 2 kilo mindre? Hyr in Lucky9 som gäst-testare. :)

En web-version är nog lättare att få till, jag skulle vara intresserad.

/A
 
Det första jag tänker är att det är en blandning av Bike och IB Motorsport, vilket innebär att den inte kommer vara jätteintressant för de som prenumererar på dessa (iomed att de redan valt inriktning). Jag tänkte på det här senast idag "vilket bra komplement IB är till bike!" (då de båda låg på mitt favoritläs-ställe, toaletten :hihi )

Jag tror att du kan göra något jättebra av detta, men för att komma åt många läsare behövs nog något mer än bara sporthoj och roadracing. Jag tycker att det kan vara bra att spinna på de forum som sajten erbjuder. Tex turbo/dragracing och supermotard. Jag vet att iaf supermotard skrivs det väldigt lite om i svensk press trots att det är väldigt många supermotardhojjar ute på gatorna nu. Vad jag vet finns det ingen svensk tidning som varje månad har några sidor supermotard. När det gäller dragracing så tror jag det är samma sak där, och om man ser på hojval och erfarenhet hos de som kör sporthoj så förstår man fort att det är rakt fram de flesta vill köra...

Jag skulle läsa en bra tidning, faktum är att jag har fått en prenumeration i gåva som jag inte tagit ut än :tummenupp
 
Jag är inte nöjd med de tidningar som finns i Sverige, så jag stödjer detta.

Edit: Säg till om du behöver annonsörer till tidningen. :)
 
UrbanTiger skrev:

Presstöd kräver att man är kommer ut minst 1 gg/vecka
och att man har minst 2000 betalade prenumeranter.

Jag skulle köpa
 
Tror att det är väldigt svårt att ta betalt för en nättidning då de flesta har vant sig vid att det som går att ladda ned är gratis...
Personligen tycker jag att en ny papperstidning med inriktning mot sporthojar är en kanonidé. Varför inte ha med djupgående mekartiklar där man tex. i sex nummer river ned och renoverar en motor? Inte som bike's artiklar där de lägger ut en hög delar som de tar ett kort på och på nästa bild visar resultatet, utan försöka att ha med beskrivande bilder med förklaringar av orsak och verkan.
Tester av nya motorcyklar är ju alltid kul, men många köper en begagnad hoj och skulle säkert uppskatta tester av ett par år äldre hojar.
Tävlingsreportage är ju också kul och varför inte följa någon förare några tävlingar, i med och motgångar?
 
Bra idé :tummenupp
Vore najs med mycket om begagnat (för och nackdelar med olika årsmodeller)
Tester= hoj Vs hoj (kanske med lite äldre årsmodeller), mek-tips, stylingtips/repotage om t.ex kraschkåpor m,m

Sen får du bjuda in gäst-skribenter,
Typ att Rejvis kan göra en artikel om polering/styling!
Roller/Mattias kan väl göra en artikel om slangning!

Fast egentligen så kan man ju hitta nästan allt på Sh redan :va
Ähh kör på bara Swedie!
 
Låter absolut intresant, men det är rätt mycket att tänka på, exvis tryck och distribution. Men det är väl inte otroligt att det finns mSH-folk med kunnande och kontakter. Svenska hojtidningar suger, det jag vill läsa är tester av både hojar och utrustning (och inte som Bike's som bara rabblar vad generalagenterna skriver och anger pris och inköpsställe). Sen vill jag läsa roliga racerapporter, trafiksäkerhet, kåserier a la Leek. Reportage från bankörningar jorden runt, typ Ringen och så. Finns ju en del härinne med rätt vassa pennor som säkert kan bidra :hihi
50 spänn lägger jag lätt per nummer, även om den inte håller PerformanceBike kvalitet i början!
 
Ett par grejer jag tycker du ska ha med i tidningen är:

1.Reportage om medlemmars byggen turbo, special lack osv

2.Liten "shop" där man kan köpa kläder,ryggsäckar, klistermärken, kepsar osv

3.En liten "Johnny hörna" där du skriver lite i varje nummer om vad som händer i mc världen rent allmänt

4.Som nån annan sa, bygg/mektips
 
Det kommer vara riktigt svårt att få det redaktionella och ekonomiska att gå runt.
Det ska vara roligt att läsa också.
Det ska vara lite variation och inte bara samma person som skriver artiklar i samma stil hela tiden.
Så då kanske det behövs fler reportrar.
Fler reportrar är bra med tanke på att man kanske vill fylla 8-10 nr per år*.
Tyvär så är ju fler reportrat = mer pengar i löner och dyl..

Jag har faktiskt gått runt och tänkt lite i dessa banor tidigare. Att starta en egen tidning dvs.. Men jag har aldrig fått det att gå ihop.

Det jag funderade var att ha samarbete med någon utändsk tidning och därigenom få tillgång till visst material och vissa artiklar.
Man måste ju vara riktigt snabb när det gäller hojnyheter nu förtiden.
Folk läser ju om nya modeller redan timmarna efter att dom släppts.

Vill inte vara negativ genom detta inlägg. Men det är en stor båt att ro hem med.
Å andra sidan skulle behövas i dagens media Sverige.


*=Sen kan man ju fuska som vissa delar av svensk motorpress och ge ut dubbelnummer bara för att ge intrycket om att tidningen kommer ut fler gånger per år.
 
:tummenupp ide

men det måste ha lite mer sidor med offroad sektionen,då skulle jag
stödja dig :tummenupp
 
Ett lätt sätt att tjäna pengar och att få jobba med det du vill vore att skapa en betaltjänst på SH.

Forumet skulle kunna vara gratis för alla men begränsat.

De som betalade en medlemsavgift per månad/år skulle få tillgång till mer, tex:
- Annonsera (sälja, köpa, byta)
- Få en snyggare profilsida med fler bilder och info om sig själv
- Kunna skicka PM
- Få tillgång till reportage, artiklar etc
- Kunna lägga upp egna filmer
- mm mm

Att skapa en papperstidning tror inte JAG på iaf, tyvärr.
 
Slappa skrev:
I en sporthojstidning :va :7peta
sporthojar är ju fritt att tolka...man kan inte vara så knusslig ,måste ju
kunna se lite åt den bredare publiken........jaja jag vet att det kommer att
märkas på ordet..so what :rolleyes:
 
testa o vissa vanliga ombyggda hojar som inte kostat flera miljoner.

en streetfighter turbo.
vanliga sporthoj med lite bling o turbo,.
enkla reportage med mycket snygga bilder :tummenupp

presentera tips o trix både inom mek o "styling"
 
ett tips är att inte nicha sig för mycket och därmed få en förhållandevis liten
kundkrets.
man skulle även kunna låta medlemmar skriva kåserier från resor utomlands ev skicka med en digitalkamera och därmed få en oavlönad skribent.
 
ozeo skrev:
testa o vissa vanliga ombyggda hojar som inte kostat flera miljoner.

en streetfighter turbo.
vanliga sporthoj med lite bling o turbo,.
enkla reportage med mycket snygga bilder :tummenupp

presentera tips o trix både inom mek o "styling"


Håller med.. vanliga svenssonbyggen vill jag läsa om. Lite garagerepotage och liknande.
Ganska trött på se kromade gynekologstolar och töntiga harley parkinsson.
 
Swedie skrev:
Jag räknar lite matte o det kommer vara oerhört svårt att få det att gå runt ens. Måste iaf sälja minst 100 st för att det skall gå plus om tidningen kostar runt 40kr.
Jag vill, men går det...

Enligt pollen verkar i nuläget 107st vara intresserade att betala för den.
Frågan är bara om det är lika många när det kommer till kritan.
Jag stödjer en tidning iaf.
 
Last edited:
Håller också med om att det vore suveränt med en sådan tidning eller ett magasin. :tummenupp

Ett tips från en som jobbar på ett nystartat magasin är att skaffa ett bra kontaktsnät och kolla in hur mkt kosing det är möjligt att skrapa ihop för att betala tryckkostnader och frilansare, innan det dras igång fullständigt. Fast det har ni väl redan räknat på kanske ;-)

Det är roligt att jobba på en tidning, så har man orken, viljan och pengarna så är det bara att köra!!!! :banana :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top