Poll :: Spammas det för mycket i Göteborg?

Spammas det för mycket?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Spammas det för mycket i Göteborg?

Har från lite olika håll hört att det spammas för mycket här, trots att det är vinterdvala. Min personliga åsikt tänkte jag inte blanda in. Däremot era!

Har du några förslag på vad som borde göras, eller ska det kanske inte göras nåt alls?

Kreativa ideer tas tacksamt emot!

Last edited:
Vissa av trådarna är det helt ok att spamma i men andra borde hållas betydligt renare än vad det är nu. Jag börjar ledsna på att t.ex. fikatråden är full med inlägg som inte innehåller något som relaterar till ämnet. Det är rätt kass att behöva läsa 7-8 sidor skitsnack bara för att hitta en ynkaste ensam liten post där det står om det är fika den och den dagen.

Spamma gärna! Jag gör det själv till hellre än gärna men kan vi inte hålla skitsnacket på en lite lägre nivå i trådar som faktiskt har ett klart ämne. Vi fikar idag: vilka kommer........Åka hoj idag?..........Bilder på medlemmar..........

Sedan så är det väl ok om trådar spårar ur när dom har tjänat ut sitt syfte.

Edit:

Jag har tänkt lite (faktiskt).

Går det inte att göra såhär? Två trådar om samma ämne, 1 partytråd där vi organiserar utgång och 1 eftersnackspartytråd där vi kan spamma loss så mycket vi vill. Detta går att överföra på fler trådar än bara partytråden.

På det sättet så får vi en organiserad tråd där det går att hitta relevanta fakta i ämnet och en tråd för eftersnacket. Det är ju faktiskt viktigt att få tjata av sig lite efter aktiviteter också!

Sedan så tror jag att vissa är lite för rädda att starta en ny tråd i ett visst ämne, speciellt dom som inte har hängt här så länge.
Starta gärna en ny tråd den som känner för att dela med sig av något! på det sättet går det också att få mer relevans i trådarna. Det är helt ok! Ett lysande exempel är tråden om drömmar, är jag intresserad så läser jag, är jag inte intresserad så läser jag inte. Mer sådant. Plättlätt!

Det är väl egentligen inte spammadet jag opponerar mig mot utan bristen på relevans i vissa trådar. Det är ibland så svårt att hitta de fakta jag söker pga allt skitsnack, delar vi upp det lite så funkar det nog bättre.

Ska tänka lite till nu.................................

Last edited:
Jag tror att det är som så att många är lika många "kålsupare" och det blir någon form av "triggning". Folk vill väl väldigt gärna svara på något som redan stuckit iväg från huvudämnet.

Tänker inte svara i pollen då jag inte riktigt vet var jag står.

Edit: Med lika "kålsupare" menar jag att det är väl fler som spammar än som INTE spammar i denna forumdelen. Därför tycker jag det är tråkigt att "vissa" får skit för det. Nåväl, glöm det jag skrev. Jag bryr mig inte ändå.

Last edited:
Det är allt spammande som gör det så trevligt tycker jag. :) Överlag tycker jag att det är det som är skönt med sh, att det inte behöver vara så jävla strikt hela tiden. Finns ju forum som låser trådar så fort det handlar om minsta avvikelse från ursprungsämnet, astrist attityd tycker jag.

Nej, spamma på bara, så är det ju i verkliga livet också. Inte fan slutar man prata bara för att man råkar byta ämne....

Jag har inget emot att det spammas hej vilt! Inte i mina trådar iaf. Jag tycker det är det som gör det mer personligt "här" - att vi kan snacka skit med varandra utan att någon blir sur.

Å andra sidan kan det vara jobbigt när det är saker som att organiser en resa.. där går gränsen för mig. Men den ska nog vara spamfri numera tror jag :) (creds till hultan)

Sen är det ju bara att skriva tilll något i första posten att absolut inte vill ha snack som inte har med topic o göra, som jag gjorde =)

Nä, det är bra! Låt linan löpa, snart vet alla var gränserna går hso varandra..
2st spamtrådar, kanske 3 tom där man kan ansluta snacket som är ot i en tråd.. bla bla hopaps ni fattar. 1 spamtråd kan bli lite om man vill diskutera exempelvis 2 saker samtidigt. funkar inte riktigt..

btw, rensa inlägg eru snäll 2,3,4,6,7 hära http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67619

Last edited:
Muggen skrev:
Jag har inget emot att det spammas hej vilt! Inte i mina trådar iaf. Jag tycker det är det som gör det mer personligt "här" - att vi kan snacka skit med varandra utan att någon blir sur.

Å andra sidan kan det vara jobbigt när det är saker som att organiser en resa.. där går gränsen för mig. Men den ska nog vara spamfri numera tror jag :)

Sen är det ju bara att skriva tilll något i första posten att absolut inte vill ha snack som inte har med topic o göra, som jag gjorde =)

Nä, det är bra! Låt linan löpa, snart vet alla var gränserna går hso varandra..

btw, rensa inlägg 2 tom 7 hära http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67619

Svårt att dra en gräns tycker jag. Det vi pratade om i "din" tråd var väl hyfsat relevant beträffande extrema körställningar och annat. Nåväl, det är väl upp till trådstartaren. Personligen tycker jag att en tråd som rensas och hålls allt för "tom" hela tiden är skittråkig.

Frågan är relevant då det nog inte finns en enda tråd i den här delen som inte har spårat ur mer eller mindre. Samtidigt är det en del av charmen här..
Det är många som känner varandra/har träffats vilket gör att man gärna snackar lite gött med varandra. Typiskt Göteborgskt kanske?

Var och en får väl ta sitt ansvar för att man håller sig till rätt ämne i resp. tråd. Vi är väl ändå hyfsat vuxna allihop :tungan .

Att börja rensa i trådar tror jag till slut leder till en obehaglig situation, både för oss som skriver och för dem som är moderatorer.

//Skruttis

Jag är ju väldigt ny här inne hos er Gbg:are...har kanske inte så mycket vettigt att säga...men...

Anledningen till att jag är här inne och skriver är att det är så fruktansvärt kul att läsa allt...det spårar ur på ett lite härligt sätt...det är själva jarongen (Stavning?) här inne som är så lockande. Sen blir man aldrig påhoppad heller om man säger något dumt/fel/off topic

Men visst...kan förstå om det är jobbigt med spam i vissa trådar där man försöker få ihop ett gäng.

Förlåt för mitt spammande! :Bugar

Har väl läst mer än jag skrivit här på sh. Faktum är att jag inte ens äger nån sporthoj(!)

Jag tycker inte det spammas för mycket. Det finns få forum där stämningen är så trevlig, folk är så vänliga/hjälpsamma som här på sporthoj. Från dag ett så har bemötandet bara varit helt suveränt, och detta tror jag i viss mån beror lite på spammingen... Det blir lite mer avspänt...

Det är bättre att folk skriver något om de vill än att de är rädda att bli utfrusna/avstängda för att de skrivit nåt offtopic?

/Z

tycker att det borde hållas ner lite i sin utspridning...i nuläget finns det typ 4-5 trådar som inte förvandlats till spammtrådar. Men jag har klickat nej...tycker det är bättre att detta pejlas av lite bland göteborgarna och att vi försöker "skärpa oss" lite istället för att moderatorerna skall behöva sätta ned foten på en gång.
Tror att väldigt mycket kan skyllas dels på att gbg-delen är ny...skönt att få lite luft under vingarna å flaxa lite extra i början... och dels att det är just vinterdvala. jag lever av/för/i mitt spammande just nu...
sedan tillhör jag väl en av de mer aktiva tjötrövarna, så det kanske är lite subjektivt men jag tycker det är en trevlig stämning på spammet. Men det är klart om folk högre upp i näringskädjan tycker att gbgdelen spårat ur och var en dålig idé får vi väl göra nått åt det...

på det hela taget tror jag/hoppas jag att det hela kommer att hitta nån slags form framöver mot våren! (eller så blir alla helt skogstokiga och spårar ur helt)

Mark skrev:
Har från lite olika håll hört att det spammas för mycket här, trots att det är vinterdvala. Min personliga åsikt tänkte jag inte blanda in. Däremot era!

Har du några förslag på vad som borde göras, eller ska det kanske inte göras nåt alls?

Kreativa ideer tas tacksamt emot!

Om bara du slutar eller i alla fall minskar din egen nivå av spam så kommer det automatiskt att minska kraftigt, kanske tom försvinna helt.

/Mike

Mike the bike skrev:
Om bara du slutar eller i alla fall minskar din egen nivå av spam så kommer det automatiskt att minska kraftigt, kanske tom försvinna helt.

/Mike

Nu var ju inte detta en tråd mot spamming, utan mer en liten undersökning.

Jag tar självklart på mig en del av all spam som skrivs här, de får nog alla vi som är aktiva med att skriva här ta på oss. More or less. Tur för oss att många upplever det som trevligt trots allt.

Kul och se dig igen fresten :tummenupp

Jag är inne lite på Mookies linje, vi kan väl skapa en Ot tråt om man märker att det spårar ur/kommer att spåra i den "riktiga" tråden.. Sen så tycker jag med att det trevlig amed detta forum, DvsGbg-delen, är just den kamratliga och öppenhjärtliga stämmningen.

Men visst 4 sidor spamm på en sida om utgång, tråkigt.. Vi lägger till en partyspammtråd tex istället! :tummenupp
Mina två cent..

Svårt det där,men visst kan det bli lite mycket spam
OBS jag stör mig inte på själva spammet,Jag älskar det och det är väl det som gör det till GBG forumet.

Men när det blir svårt att få ut vettig information av en tråd så är det läge för att göra som Mookie säger.

Sen finner inte jag att skulle det rensas som något "otrevligt".

Men det är alltid svårt att hitta en medelväg,Speciellt när man som jag har svårt att hålla sig när den där klockrena kommentaren dyker upp i huvudet.

Claes

Kan vi få en definition av själva ordet SPAM då? Jag tror att överhängande störningsdelen är inte just SPAM, utan en otrolig förmåga att försvinna från ämnet och börja diskutera irrelevanta, men ack så skojiga saker istället.

Men visst, det kanske blir för mycket ibland...

hållundan skrev:
Kan vi få en definition av själva ordet SPAM då? Jag tror att överhängande störningsdelen är inte just SPAM, utan en otrolig förmåga att försvinna från ämnet och börja diskutera irrelevanta, men ack så skojiga saker istället.

Men visst, det kanske blir för mycket ibland...

Precis, spam är väl när man skriver vad man åt till frukost eller gör polls om vilken tröja man ska ha på sig....

Coola Ola skrev:
Precis, spam är väl när man skriver vad man åt till frukost eller gör polls om vilken tröja man ska ha på sig....
Spam är väl mer åt det hållet, a'la skriva endast

:corn

I sjuttioelva inlägg.

Hultan skrev:
Finns det något mer irriterande.. Jag bryr mig inte om mycket, men dessa popcorn alltså..
Dom säger ju mer: "Jag är för cool för att skriva, jag bara slänger in en sån här och tar avstånd från en vettig åsikt, nån kan ju säga imot mig, och det vågar jag ju inte"
Oförskämt helt enkelt. :mattias

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage