Poll - Sämsta yrkeskåren

Vilken bransch är värst

• Antal röstningar
    0

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har lite dåliga erfarenhetar av diverse yrkeskårer. Så vad tycker ni generellt om dessa - vilken är värst?

Alla är inte idioter men vilken bransch innehåller mest idioter då?

Kommunala verk
Skulle de inte ha ett så grundmurat anställningsskydd (tack sossarna) skulle hälften bli avskedade för inkompetens medan de andra skulle få gå efter att de förolämpat och struntat i personer som kom till dem.

Nä fy fan. Nu blev jag ju irriterad. Jäkla RRbjorn :bankaihuvet

RRbjorn skrev:
2520207 Har lite dåliga erfarenhetar av diverse yrkeskårer. Så vad tycker ni generellt om dessa - vilken är värst?

Ur vilken vinkel ska man se din fråga? Att jobba med eller vara i kontakt med en person i respektive yrke?

Svarar telefonförsäljare.

Ringde en hyperglad snubbe hit som ville sälja tvättmedel i 40-kg-spannar. Jag var måttligt intresserad. Han körde med jobbiga frågor som "vad gör du om tvättmedlet är slut då?" varpå jag svarar sanningsenligt och logiskt "Köper nytt!" varpå han på en millisekund kontrar med "Just det! Men det behöver du inte om du prenumererar på tvättmedel hos oss".

Efter värlshistoriens längsta utfrågning om mitt tvättmedlesanvändande- och köpande orkar jag inte med tjommen utan säger att jag inte vill beställa nåt men att han kan skicka informationsblad *klassiskt*.

Glad som en spillevink tackar han för samtalet. 4 dagar senare får jag en bekräftelse på min beställning av 40 kg tvättmedel, ett ultramjukgörande sköljmedel som luktar sommar och ett specialmedel mot särskilt svåra fläckar (kostnad: 1300 kr)...

Ringer och påtalar detta. Detta följs av ytterligare ett tack för att jag beställt deras 40-kg-tunna tvättmedel...

Nå ja, det slutar med att jag blir argsint och något tvättmedel slapp jag få hemlevererat.

Så jag röstar på (tvättmedeles-)telefonförsäljare!

(Tilläggas kan att hela den historien utspelar sig under 2 hela månader och ca 6 telefonsamtal...)

Jag röstade också på telefonförsäljare.

Jag har anmält mig till NIX, så dom som ändå ringer till mig är riktigt puckade.
Det händr inte ofta, och jag hyser en närmast pervers glädje i att snäsa av dom.

På jobbet ringer dom här snubbarna som ska sälja lysrör titt som tätt, först ska dom göra en "marknadsundersökning" om vad man har för typ av lysrör och hur många armaturer man har, och vips så har man beställt ett par pallar lysrör utan att man vet om det förän fakturan kommer.

Tydligen spelar dom in samtalet och när man bestrider beställningen spelar dom upp när man säger "tja, vi har väl en förti armaturer med tre rör i varje, 120cm rör"
Många betalar tydligen efter det :tomten

Fast dom är anmälda så många gånger redan att man glatt kan strunta i fakturan, dom har redan förbrukat all trovärdighet.

Jag brukar bara påminna dom om ljudfilerna från när dom ringde CINT, en klassiker som man kan lyssna på på CINT's hemsida.

Jag svarade dörrvakter, dummare människor kan inte finnas.
Var på O´Learys igår kväll efter att har varit i fjollträsk och kollat på hockey. blev 3-4 öl på vägen hem, men riktigt full var man inte.

Klev in utan problem och ställde mig i baren med en kompis. skulle just beställa när vakten kommer och tar ut oss för att vi är för fulla... På vilket sätt skulle jag ha blivit för full för att vara där inne om jag inte hunnit dricka nåt än? Inte enda gången man blivit nekad inträde där.

Dalan skrev:
2520737 Jag svarade dörrvakter, dummare människor kan inte finnas.

Inte i Sverige (speciellt Falun/Borlänge) åtminstonde. Röstade således på dörrvakter jag med. Har dock mött tre undantag faktiskt! Dörrvakterna på tre ställen i Åbo. Onnele, Club Marilyn och Galaxy. Dom var riktigt trevliga :yoparty

ZwaniZ skrev:
2520561 Som sagt ,, möta eller vara i???

Läs igen...
RRbjorn skrev:
Har lite dåliga erfarenhetar av diverse yrkeskårer. Så vad tycker ni generellt om dessa - vilken är värst?

Jag röstade på mäklare... Har man dålig erfarenhet av. Tar sjukt mycket betalt - kan inte ett jävla skit. Frågar man lite om typer av stambyte kan de ofta inte svara på frågor.

Vill man ha något gjort tillfredställande så får man göra det själv! - Snackar inte om romantik dock:tuttar

Vissa av grupperna har man inte kommit i kontakt med, men förbehållet detta så röstar jag definitivt på kommunala verk.
Många andra yrken gillar man inte pga av yrket i sig (telefonförsäljare, lapplisor etc etc). Men kommunala verk är riktigt fulla med skit. Räknar även in andra statliga verk i denna katigori. Främst administrativ personal o liknande, folk som ska kunna visa en bra bild av det hela.

(dörrvakter är en yrkesgrupp som man dels inte gillar pga yrket i sig, men mest för att de flesta man träffat på är idioter. Dock slår de inte kommunalt folk)

GuW skrev:
2520537 Jag röstade också på telefonförsäljare.

Jag har anmält mig till NIX, så dom som ändå ringer till mig är riktigt puckade.
Det händr inte ofta, och jag hyser en närmast pervers glädje i att snäsa av dom.

Jag har en polare som har ett telemarketingföretag och problemet med nix är att mjukvaran som hanterar (hämtar in) telefonnumren inte tar hänsyn till NIX. Alltså kan inte personen som sitter och ringer göra något åt det... tyvär.

Jag har en 100%-ig lösning på det problemet som jag gjorde. Jag sa upp min hemtelefon och skaffade mig ett skype-in-nummer. Nu kommer jag att slippa telefonförsäljare för all framtid. Riktigt nöjd över det är jag :)

LÄTT kommunala verk. Maken till samlingplats för idioter finns ingen annan stans. De som var där för att göra något vettigt och är duktiga drar rätt snabb igen för att jobba för privata företag istället. Å de som blir kvar vill och kan ingenting men de är kvar för du kan ALDRIG få sparken..

Fyfan..

Biturbo skrev:
2521604 LÄTT kommunala verk. Maken till samlingplats för idioter finns ingen annan stans. De som var där för att göra något vettigt och är duktiga drar rätt snabb igen för att jobba för privata företag istället. Å de som blir kvar vill och kan ingenting men de är kvar för du kan ALDRIG få sparken..

Fyfan..

:fakta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!