Poll! Hur många mil körde du under 2011?

Hur många mil körde du under 2011?

• Antal röstningar
    0

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Nu har väl ändå dom flesta kört färdigt för säsongen?

Japp, jag vet att det var uppe en tråd om det här för inte så länge sen (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=247951) Tack till TS "h051n" (det är den kemiska beteckningen för förorenat vatten va?)
Men jag tycker den kom lite väl tidigt och den kräver definitivt en poll.
Blev något förvånad när så pass många verkar köra så mycket mil, det kan väl knappast vara representativt för sporthojskollektivet:va Vore kul att se statistiken.

Själv brukar jag snitta mellan 200-300 mil per säsong men just i år blev det annorlunda. Först trodde jag det berodde på att jag bytt till en litermaskin. Alltså, jag lade exakt lika mycket tid som förra året på körningen men körde dubbelt så fort:rolleyes:
Men nu med facit i hand berodde det nog mer på att jag tog det lite lugnare med starkbiran i somras. Rullade in på strax över 600 mil.

Sååå, in och rösta nu!

Obs; kommentarerna efter respektive miltal behöver du inte bry dig om, dom är knappast med sanningen överensstämmande.

Öhhhh? Vilken poll:va

201-300 mil so far.. har dock bara har körkort i tre månader, men kört väldigt lite.
Mera ska det bli nästa år iaf! Fortsätter dock köra ett tag till! :D

201-300 mil so far.. Fortsätter dock köra ett tag till! :D

Jag gissar att just det segmentet 200-300 mil tar hem slutsegern. Det verkar som många fortfarande är ute, var nog lite tidig med pollen, vi får ha en ny typ vid 30 dec. Gud, vad jag gillar växthuseffekt.

Som vanligt kommer jag inte ihåg vad mätaren stod på i våras. Men det blev inte så mycket kört, gissar på runt 400.

Med tanke på att jag har två små kids och följaktligen aldrig tid att köra så tycker jag
7-800 mil är rätt ok faktiskt. Även om det bara är hälften mot en "normal" säsong.

Med tanke på att jag har två små kids och följaktligen aldrig tid att köra så tycker jag
7-800 mil är rätt ok faktiskt. Även om det bara är hälften mot en "normal" säsong.

Återkommer med svar när säsongen är slut.
10+ och barmark i Sthlm idag

10 mil i solen i går. Fint ute! Men lite söligt på vägen. Blir till att tvätta ordentligt. En del blöta löv, lerspill från bönderna, kall asfalt, kalla/hårda däck = måttligt tempo!

EDIT: ja, just det ja. Cirka 1000 mil blev det i år. Nära 800 på trajjan och 2-300 på TMaxen.

Bifogat

• IMG_0672.jpg
    IMG_0672.jpg
    250.9 KB · Visningar: 121
Last edited:
Haha vetetusan vad benämningen för smutsigt vatten är. Men slutade köra hojen förra veckan och landade på ca 400 mil på 3 månader.

Nånstans mellan 2.500-3.000 - men, det är inga skooter-overall och dubbar för min del!

Blev trots allt en del bana - fast jag sku gärna ha åkt mera där..

Höjdpunkten blev IronButt´på Isle of Man, vart jag lyckas med dom 1.000 miles på 30 timmar.. Extremt jobbigt eftersom det var väldigt regnigt och tjock dimma på berget vart det är fri hastighet. Gick i typ 30´där med en sikt på 10 meter i dimman! Av 27 varv, blev det endast 3-4 varv med lite bättra sikt och tör spår!

Annars en lång vecka ensam i alperna, med kanon åkning från morgon till sen kväll. Plus dom vanliga Roslagsrundar med polarna, samt till och från jobbet..

Längtar redan till våren..

Jävlar vad det ska köras mer nästa sommar! Denna sommar (vår) blev det inte mer än 300 mil max då jag sålde bågen i juni och var utan fram tills ganska nyligen då jag nappade på ett höstkap. Åren innan har jag kört närmare 1300-1500 mil per år säkert, då brukar vi visserligen resa ganska långt på hoj också, runt 800 mil iaf. Nästa sommar planeras det en resa på uppåt 800 mil upp genom Norrlands inland, över till norra Finnelandet och upp till Murmansk, sedan västerut och ner genom hela Norge. :tummenupp Har ju sett merparten av Europa men nästan inget av Norden, tyckte det var dags!

Hojen har rullat strax över 600 mil denna säsongen, jag har väl kört kanske 500 av de. Vart ju av med körkortet i 3 månader, så det blev inte så värst mycket i år. :(

Köpte hojen 20 aug detta år och har hunnit med 500 mil vilket jag tycker är helt ok efter ett "mindre" upphåll på 21 år :)

1.300 mil ren lekstuga blev det, inga semestrar på hojen, det är jag för gammal och bekväm för, då blir det bilen!

Fredrik:)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...