POLL: "Gammal-racing" forum?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Vore det bra med ett "Gammal-racing" forum?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Vad tror ni om att skapa ett eget forum för de som gillar roadracing från förr? Där skulle man kunna diskutera gamla hojar, race från fornstora dagar osv.

Är inte på något sätt ute efter att provocera utan undrar helt ärligt om det inte skulle kunna vara bra med ett sånt forum.
Vad det skulle heta vet jag inte, därav den något krystade tråd-rubriken.

Tyckt till i pollen och ventilera gärna åsikter i tråden.

Vad tror ni om att skapa ett eget forum för de som gillar roadracing från förr? Där skulle man kunna diskutera gamla hojar, race från fornstora dagar osv.

Tjaa. Men varför?
Går det inte diskutera klassisk gammal racing här och nu?
Apropå det: Jag ser aldrig en kommentar om svenska classic racingserien här på forumet.
En serie jag kan rekommendera!! :tummenupp

Har flera vänner som kör där och är supernöjda då det inte kostar skjortan.
Har väl själv haft funderingar, men då på forgotten era.

Last edited:

Är inte på något sätt ute efter att provocera utan undrar helt ärligt om det inte skulle kunna vara bra med ett sånt forum.
Vad det skulle heta vet jag inte, därav den något krystade tråd-rubriken.

Tyckt till i pollen och ventilera gärna åsikter i tråden.

Skulle vara bra om man även kunde diskutera classic racing där med..Är sugen på o ta licens o börja med det men får aldrig tummen ur det berömda bakre hålet o göra det..:näsblod

Last edited:
Racing som racing.
Hur skulle man klassa det som gammalt, ett år, fem år, tre år, allt som inte passar valmers, svart vita bilder?

Racing som racing.
Hur skulle man klassa det som gammalt, ett år, fem år, tre år, allt som inte passar valmers, svart vita bilder?
Det är såklart en svår fråga och det kanske blir helt ohållbart när det är svårt att dra gränser.

Nej, inte alls. Tycker redan det är för många kategorier. Var bättre när allt diskuterades i samma. Då kunde man få läsa lite av varje. Jag har inte ork att klicka runt i 8 olika underkategorier och läsa en tråd i varje. Kass!

Nej! Dom körs fortfarande på asfaltsbanor, precis som nya racerhojar.

Vad tror ni om att skapa ett eget forum för de som gillar roadracing från förr?
Nja, det låter som en ganska onaturlig uppdelning. Ska vi dra gränsen vid år 2000, när MotoGP gick över till fyrtakt eller helt enkelt vid det senaste lopp där någon nu aktiv förare deltog? Låter krångligt.

En mer naturlig gränsdragning uppnås om man gör ett separat forum för såna som inte rejsar själva. Vad tror du om det :pannkyss :D

F'låt, kunde inte låta bli :gnissla :D

Nej, inte alls. Tycker redan det är för många kategorier. Var bättre när allt diskuterades i samma. Då kunde man få läsa lite av varje. Jag har inte ork att klicka runt i 8 olika underkategorier och läsa en tråd i varje. Kass!
Håller med. Själv blir det aldrig så att jag går in i tvåtaktsforumet och missar därmed sådant som tidigare var en del av Racingforumet. Tycker indelningen i kategorier av racing är helt meningslös och kontraproduktiv om man vill ha ett så intressant forum som möjligt. Swedie borda ändra på detta. Det var bättre förr!

Ja, det är redan för många kategorier. Vad jag dock vill hitta, det är en lösning för hur man kan få allt i samma forum (för att få upp aktivitet), men ändå kategoriserat så det är enkelt att hitta vad man behöver senare.

En mer naturlig gränsdragning uppnås om man gör ett separat forum för såna som inte rejsar själva. Vad tror du om det :pannkyss :D
Då skulle ganska många inte kunna vara med och det vore trist. Tänker framförallt på de som inte rejsar längre.

Uppdelning kanske är helt fel väg att gå, precis som NT skriver.

Ja, det är redan för många kategorier. Vad jag dock vill hitta, det är en lösning för hur man kan få allt i samma forum (för att få upp aktivitet), men ändå kategoriserat så det är enkelt att hitta vad man behöver senare.
Det skulle vara det bästa för underkategorierna har den fördelen att de är lätta att hitta relevant info i. Som informationskanaler fungerar de alltså. Själv kollar jag in det som skrivs i ERF-forumet och rookieforumet men inte de andra underforumen. Kan du hitta på nåt sätt att kategorisera och sedan filtrera allt ur ett enda forum så skulle det vara toppen.

Har vi så många classic-gubbar här att det är motiverat?

Det finns en hemsida, www.mchk-racing.org med ett forum för just Classic Racing.

Men de flesta diskussioner som varit här är förare som kör modernt och hittar gamla bilder, klipp etc och vill visa. Låt de inläggen ligga i vanliga forum.

Jag har inga problem själv att besöka Mchk sidor när jag är ute efter Classic racing och kolla här för modernt.

Vet att det är några av de som kör Formula som kollat in här men det är ungefär allt.

"Pajkastningen kommer nog tyvärr att fortsätta ända tills medlemmarna själva väljer att växa upp. Forumet blir aldrig bättre än medlemmarna gör det till."

Fortsatt moderering ett tag, kanske hård moderering kan få nivån att växa. Dags att införa gult och rött kort som fotbollen, gult kort första gången och sedan en veckas utvisning?

"Är sugen på o ta licens o börja med det men får aldrig tummen ur det berömda bakre hålet o göra det.."

Kolla in länken ovanför, finns licenskurs etc allting där.

Tycker inte heller att det vore bra med nån uppdelning. Det är skönare när det är lite bredd på varje grupp så man slipper hoppa runt i massa olika forum. Det är ju inte för mycket trafik i RR-forumet som det är. Och ser man nåt som inte är intressant är det ju bara att hoppa över det, vilket är enklare än att behöva söka igenom flera forum efter det man vill ha tag på.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...