POLL: Döskallar vs MC-knuttar

Är du en dönick?

• Antal röstningar
    0

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
701 Adv bygge & 450 EXC Six Days
Jag länge undrat var förtjusningen med att blanda in teman från kyrkogården, stallet och Draculas slott när det gäller knuttarnas egen utstyrsel och i många fall egna hoj. Syftar främst till svarta skinnet, döskallar, eld, benrester, eld och hos vissa extermer, pisklånga fransar, kedjor å nitar.

Vad är grejen?

-Skrämma svärmor
-Känner dej hunsad av chefen, hunden, kollegorna och gubben/kärringen
-Kedjorna rasslar så härlig
-Du e en svårt ball kille helt enkelt

Ja, som ni gissat redan så är jag lätt allergisk mot det konceptet och har lite svårt att relatera till det. Inser att måga här gärna glider ner i en nystruken svart döskalleprydd sparkdräkt innan hojen ska ur garaget. Varför, och hur hänger det ihop med hojåkningen?

Självklart en liten poll för att göra det hela till en underhålllande men likväl jäkligt vetenskaplig undersökning här på SH

men var e pollen?:va

Har oxå funderat på det rätt många gånger. Kanske inte vad syftet ska vara...för jag tror med säkerhet att alla svårt balla snubbar tror dom är ûbergrymma med allt tingeltangel...funderar mer på HUR de kan komma fram till att det blir ballare!?!?

Men med risk för att kasta sten i glashus så tycker jag att det är precis likadant med alla tatueringar på döskallar o tribals o grejer. För att inte tala om feta hals/arm-länkar... För mig är det bara tingeltangel o krimskrams. Samma skit som cheyyerna köar för på Åhlens...men kanske dyrare.

O vad är grejen med en fånig skinnväst när alla åker runt med likadan??

Tycker liksom att överdriven fåfänga blir lite tantigt...

Är det bara jag som gillar clowner? Dödskallar känns lite 60-tal liksom.

Har oxå funderat på det rätt många gånger. Kanske inte vad syftet ska vara...för jag tror med säkerhet att alla svårt balla snubbar tror dom är ûbergrymma med allt tingeltangel...funderar mer på HUR de kan komma fram till att det blir ballare!?!?

Men med risk för att kasta sten i glashus så tycker jag att det är precis likadant med alla tatueringar på döskallar o tribals o grejer. För att inte tala om feta hals/arm-länkar... För mig är det bara tingeltangel o krimskrams. Samma skit som cheyyerna köar för på Åhlens...men kanske dyrare.

O vad är grejen med en fånig skinnväst när alla åker runt med likadan??

Kan inte annat än hålla med angående tatueringar med tribals, döskallar, flames, drakar och allt sånt trams. Ser helt enkelt förjäkligt ut.
Sorry om man trampar nån på tårna. :gnissla

Kan inte annat än hålla med angående tatueringar med tribals, döskallar, flames, drakar och allt sånt trams. Ser helt enkelt förjäkligt ut.

Äh, det här forumet är till för det!! :tummenupp :näsblod

Glöm inte andra typiskt manliga attribut såsom stygga hundar, skägg med trådar/ringar och skit i, nyckelkedjor, skor med nitar och skit, stora ringar, armlänkar, stekarfrilla, halsband, rosa skjortor, adiddasbrallor, långt hår, släpig gång, baggy gangsta-jeans, örhängen och piercings. Och inte minst MC i många fall.

Det man inte har i kallingarna får man ha mellan benen. Eller nåt.

Ja, du trampade mej på håret, flåt tårna angående långa håret. Vet inte om jag ser så ball ut, mer mossig hippie eller stenåldersmejkad gubbe i sina sämsta år. Nog om mej, du kastar sten i glashus. Du kör ju värsta gangstahojen! :confused:

Jag är rätt befriad från typiska attribut, men dom flesta av grejorna är ju mera typiska för Harley-åkare (eller japs-harley-åkare).

Min bror som åker Harley har dock satt en ära i att hitta eftermarknadsprylar utan döskallar, malteserkors och eldflames.

Hans sambo har dock lite grejor med flames på sin Harley, då det var det enda som fanns i lager just då.

Ja, du trampade mej på håret, flåt tårna angående långa håret. Vet inte om jag ser så ball ut, mer mossig hippie eller stenåldersmejkad gubbe i sina sämsta år. Nog om mej, du kastar sten i glashus. Du kör ju värsta gangstahojen! :confused:

Jag tror du vet vilka långhåriga typer jag syftar på.
Dessutom gillar jag att kasta sten i glashus. Det är mycket som kRASAR:D

Fan, nu blev jag sugen på lite flames och en dödskalle på min hoj!

Så, svaret är väl en standard tvåbarnspappa i förorten som tycker det ser tufft ut! Grannarnas ungar kommer bli jätte imponerade!

Annars är den blommiga CBR'n i sthlm ett charmigt avbrott från de andra dussinhojarna.

De e klart att de é übertüfft me döskallar! Värsta hårdrock juh!:yoparty

Jag har döskalle hänge på alla mina nyckelringar, hemmet, bilen hojjen, tvättstugan... alla... shit va farlig man känner sig när man släpar ner skitiga jalingar till källarn å får stå å posa med värsta skräcknyckelringen! Någe döskallemotivlackning blir det däremot inte, då får du ta fram haubitsen Dr.pepper, jag lovar!

förövrigt håller jag med om att Clowner e fan så mycke läskigare, men en rå pimpad mylittlepony/bratz/whatever-tok-rosa-süper-gullig-med-jätteögon-grejj är nog fan de läbbigaste en medelålders man med identitetskris kan ha på sig:tummenupp

Det ska ju vara dödskalle på alt nu förtiden så det är inget häftigt längre.
Satans velour-stil ju.

Tacka vet jag clowner, dom är skräckinjagande som fan. En fräck skinnväst med en stor jävla clown på. Det rockar phett.:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...