POLL: Biaggi tillbaka i MotoGP 2007?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Biaggi tillbaka i MotoGP 2007?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Nå, vad tror ni?
Kommer Max att vara tillbaka i MotoGP 2007.
Räcker 1 år för att läka såren hos japanerna?

Skriv gärna vad ni tror och varför?
(Alla utom Valmers förstås ;) )

ReDan skrev:
2078626 Klart han ska tillbaka ; )
Men jag tror han får nöja sig med Kawasuki då! :rolleyes:
Jag skulle inte bli förvånad om han kör en Suzuki eller Kawasaki nästa år.
Frågan är då om något av de teamen ska ha 3 hojar nästa år eller om någon av årets förare får flytta på sig.

Han har ju rykte om sig att vara besvärlig, så frågan är ju om någon orkar med honom. Fast å andra sidan har jag svårt att se vem som skulle kunna vara ett bättre tillskott till ett team, om man inte räknar med de som redan kör gp. Så kanske.

Med tanke på att Hondas nya regler med 800cc inte kommer göra att det finns fler hojar på griden nästa år så är nog, tyvärr, chansen ganska liten för Biaggi. Det skulle vara om Aprilia komemr tillbaka men det är inte heller realistiskt. Både Suzuki och Kawasaki har sagt att de enbart kommer ha möjlighet att köra sina fabriksteam och inga sattelitteam nästa år pga de höga kostnaderna. Tech 3 och Gresisni har inte heller klart med nya hojar från Honda. Kan bli jävligt tunnt på griden nästa år...

Nope!
Nu har det väl säkert hänt att personer lämnat MotoGP och sen gjort comeback men i detta fall tror jag inte det.
Sen gör nog åldern och besvärligheten sitt till...

/N

tyvärr inte, tror jag också,
det är många ungtuppar som trycker på
så är man ute så är man nog ute.

Checa gjorde nog rätt, trots tveksamhet kring Dunlop-sulorna,
så är han kvar i cirkusen och visar att han absolut tillhör de 10
bästa i världen.

tror inte Barros heller kommer tillbaka ens om han vinner WSBK

Hoppas på att få se Max i WSBK lr WSS nästa år.

Last edited:
Tror ingen inom GP ger honom en dyrbar chans i GP igen.
Med all rätt om ni frågar mig...finns för många duktiga kycklingar att satsa på än en gnällig spagge.

WSBK vore den perfekta reträttplatsen för honom att lajja med de andra pensionärerna.

Eller en annan tanke. Varför startar han inte ett 125/250 team och fostra upp nya rejsers och hitta en "ny" kejsare att föra till toppen...

Nix, han tid är förbi.
Ingen orkar jobba med ett hysteriskt kontrollfreak, varken i år eller nästa år.
Möjligtvis kan han få en SBK-styrning för att han trots allt är Max...

Inget är omöjligt, men mitt tips är att vi inte får se Biaggi mer i framtiden inom motogp. Känns nästan som det gynnar kawasaki och suzuki politiskt att ha "sämre" förarmaterial till sina halvsunkiga cyklar. Med ett världsmästarämne (hm, nåja) i sadeln kommer liksom allt fokus för fortsatt misslyckande att hamna på tillverkaren. Honda ändrar inte uppfattning om Biaggi de närmsta 100 åren, och då är han nog för gammal att orka med.
Enda chansen ligger väl i att Aprilia tar in honom om de kommer tillbaka till motogp.

Jag hoppas på det.

Vad ska vi annars diskutera?

Vore trist om vi inte fick munhuggas!

Tänk en diskution med innehåll o substans - skulle nästan bli tråkigt i längden :hihi

Webspy skrev:
2079034 Jag hoppas på det.

Vad ska vi annars diskutera?

Vore trist om vi inte fick munhuggas!

Tänk en diskution med innehåll o substans - skulle nästan bli tråkigt i längden :hihi
Det fanns en tid för länge sen, då innehåll och substans var ledord för diskussionerna på racingforumet. Enstaka skämt förekom, men tonen var god. Konstigt nog försökte folk inte dyvla på andra att just den egna uppfattningen om tingens ordning var DEN RÄTTA. Visst, tvåtakt kontra fyrtakt fanns, men handlade mer om att långhåriga hårdrockare behövde skönhetssömnen på möran, när "de andra" var ute och vred på gasrullen för fullt. Oftast var det Chrille och Offkeff som käftade kamratligt härom, och konstigt nog slutade alltid diskussionerna med att man var överens om det mesta. Chrille var nog mest sur för att Filip satte nattmek före möjligheten att dela ett flak folköl och grilla körv på kvällen.

Peno skrev:
2079111 Det fanns en tid för länge sen, då innehåll och substans var ledord för diskussionerna på racingforumet. Enstaka skämt förekom, men tonen var god. Konstigt nog försökte folk inte dyvla på andra att just den egna uppfattningen om tingens ordning var DEN RÄTTA. Visst, tvåtakt kontra fyrtakt fanns, men handlade mer om att långhåriga hårdrockare behövde skönhetssömnen på möran, när "de andra" var ute och vred på gasrullen för fullt. Oftast var det Chrille och Offkeff som käftade kamratligt härom, och konstigt nog slutade alltid diskussionerna med att man var överens om det mesta. Chrille var nog mest sur för att Filip satte nattmek före möjligheten att dela ett flak folköl och grilla körv på kvällen.
Glöm inte Jalle, för böveln, glöm inte Jalle. Mången oförglömligt inlägg har den mannen presterat!

Inte en chans. När teamen ser hur bra de nya förmågorna är så tittar dom nog hellre på att ta in en 250/superbikeförare än en sur Max.

Klart att han kommer tillbaka!
Fast inte hos Honda! :7peta
Hoppas på Biaggi i ett Kawa team. :rofl

Upfront Rossi tried to scamper away like the proverbial Ratsputin but was unable to break the tow of Nicky Hayden aboard the RCV mobile test-lab unit. To the delight of the Repsol share holders (who not only haven't had a decent team since Rossi left but had Biaggi in their team too) Hayden cleanly took the lead on lap 19 of 22 and looked hungry for the win.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back