Poll: Betalar du TV-avgift?

Betalar du TV-avgift?

• Antal röstningar
    0

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
R1-01 (såld...)
Det verkar ju populärt att kolla om folk betalar TV-avgift. Och jag vill ju vara populär. Därför frågar jag, betalar du din TV-avgift?

Mirran skrev:
2531184 Därför..

:mattias Nu befinner vi oss på ett diskussionsforum och här använder vi oss bara av öppnande inägg. Seså släpp alla hämningar och berätta för oss vad din åsikt är. Det är inte så farligt och en allmän lynchning kommer inte att förekomma... eller har du ingen åsikt om "varför", utan rättar dig bara i ledet som en god medborgare ska göra. :rolleyes:

om politikerna inte behöver betala det så behöver väl inte vanligt folk det heller antar jag. svartjobb verkar också va hellugnt iaf om man frågar politikerna

Jag (vi) betalar TV-avgift för att min sambo är livrädd för tv-pejlare och dessutom har ett betydligt mindre rymligt samvete än jag.
Innan vi flyttade ihop har jag aldrig betalat, och skulle inte ha gjort det nu heller om det inte hade gjort henne glad :tuttar
Jag anser inte att det är rimligt att avgiften för SVT + SR skall vara betydligt högre än vad jag betalar för mina övriga 40 kanaler som dessutom oftast är betydligt intressantare...

Last edited:
Svarade nej för för jag inte har någon tv-mottagare. När jag hade tv så betalade jag.

Varför ska jag betala för något jag i princip aldrig använder? Lyssnar ALDRIG på Sverigesradio, kollar ALDRIG på tvåan och kanske nångång i halvåret på ettan.. Fan.. Har ju knappt tid att kolla på tv...

/Carin

De tråkiga är att tv-licensen för "fri television" kostar mer än avgiften för kabel-tv i de flesta föreningar, som innehåller ett betydligt större utbud än vad man betalar för med tv-licensen.

Ett årsabonnemang hos boxer (exkl kortavgifter and such) kostar lika mycket som tv-licensen enbart...

Alla radiostationer förutom P1 och alla TV-kanaler förutom SVT1 bör finansieras på samma sätt som de övriga konkurrenterna. Resten kan betalas med hjälp av kommunalskatten.

ja, för ärlig för mitt eget bästa men avgiften är tokigt för hög!
som många andra så tittar jag knappt på ettan, tvåan och radion har jag nog inte lyssnat på i år tror ja

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D