POLL: Betala för motogp.com?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Ska motogp.com ta betalt för sina sändningar, filmer mm?

• Antal röstningar
    0
Egentligen inte så mycket märkligare än att jag betalar för tidningar som är helt fulla med reklam.

Aftonbladets huvudprodukt är papperstidningen och den kostar pengar. Stora delar av deras nät är gratis men en del kostar.
Exakt som med Dorna och www.motogp.com
Helt rätt, tankevurpa av mig.

Men jag tror ändå att Dorna, tillverkare och sponsorer skulle kunna tjäna mer på att sända gratis över nätet. Mer exponering kanske inte räcker men lite reklam under sändningarna skulle säkert kunna ge betydligt mer intäkter än idag.

Sedan har vi det här med rättigheterna att sända också. EuroSport lär få betala en del för att få sända racen. Däremot har de tydligen inte betalat för "internet-rättigheterna". Jag tror inte att EuroSport skulle bli så glada av att racen fanns att se gratis på nätet. Så att det är en betaltjänst kan, förutom kostnaden, ha med avtal att göra. I rättighetsdjungeln är det lätt att gå vilse, och att man som innehållsägare knyter avtal med flera aktörer för de olika kanalerna (TV, Radio, internet, mobilt osv) blir allt vanligare.

Det är bra att dom tar betalt. Men lite dyrt är det faktiskt. TV-licenser och annat kostar en hel del. Det skulle vara skönt om man betalade säg 20€ för en hel säsong. Där man kan ladda ner varje race. Dock har jag inte kapaciteten att se racen live via nätet ändå för min anslutning är ingen höjdare.

Så det blir att tanka alla race dagen efter och försöka att inte läsa någon info om hur det gick

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...