POLL: Betala för motogp.com?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Ska motogp.com ta betalt för sina sändningar, filmer mm?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Vad tycker du, är det "rätt" av motogp.com att ta betalt för live-sändningarna från loppen, filmerna från träningar, tester osv?

Borde inte de miljarder som tillverkare och sponsorer lägger på att vara med och synas räcka för att Dorna ska kunna dela ut materialet gratis?
Det skulle ju ge mer exponering för alla inblandade.

Dorna (som jag antar driver motogp.com) vill såklart tjäna pengar om det går men frågan är om detta verkligen är bästa sättet?

tycker det är rent idiotiskt om jag får säga det själv!

Jag tycker det är ok att de tar betalt, är ju struntpengar det rör sig om. Om de släpper de helt fritt blir det ju en helt annan belastning på ex live-timing och annat...

Jag tycker det är ok att de tar betalt, är ju struntpengar det rör sig om. Om de släpper de helt fritt blir det ju en helt annan belastning på ex live-timing och annat...
Jag var mer ute efter själva principen att de tar betalt. Sen om det är 50:- eller 500:- spelar mindre roll.

Har också funderat lite på hur belastningen skulle bli om det var gratis, kanske något de kan styra med hjälp av att ta betalt och därmed minska trycket på servrarna.

Jag var mer ute efter själva principen att de tar betalt. Sen om det är 50:- eller 500:- spelar mindre roll.

Har också funderat lite på hur belastningen skulle bli om det var gratis, kanske något de kan styra med hjälp av att ta betalt och därmed minska trycket på servrarna.

Framför allt kan man ju ställa lite krav känns det som om det är något man tar betalt för...

Det borde vara gratis. Jag inbillar mig i alla fall att server-kapacitet är en liten kostnad jämfört med vad reklamen för sporten och alla inblandade sponsorer är värd.

Tycker det är helt OK att betala säg 30-40 euro och få en hel säsong som de hade 2005-2006 eller vad det var.

Men det dom kört hittills med endast periodsvist täckande betalningar är urdumt och alldeles för dyrt.

www.Worldsbk.tv är inte lika bra men dom har iaf 1 kostnad för allt.

Dom får ju smalare grupp som kommer kolla och får mindre tittarsiffror, då blir det väll mindre sponsorer också:rolleyes:

Jag skulle nog aldrig betala även om det vore 10kr bara för det är för jobbigt.

Det är ju deras produkt och jag tror inte de tappar något på att ta betalt, marginellt i så fall.
De delar ju in det i säsong och testsäsong vilket är lite fult.
Det är dock värt pengarna.

50.95 € för hela säsongen tyckte jag var dyrt, hade tänkt köpa annars men nu skiter jag i det.

Reklam på sajten = gratis
Reklamfritt = betaltjänst

Tycker jag i alla fall

Tycker det är helt ok att betala, worldsbk.tv är billigare och i detta fallet oxå sämre..
Är billigt med 50 euro jämfört med tv licens...

Dorna är ett företag som precis som alla andra företag vill (ska) tjäna pengar. Om de tjänar mer pengar på att ta betalt så är det ju självklart att de gör det! Om de inte gjorde det så borde högsta hönset få sparken...

Last edited:
Dorna är ett företag som precis som alla andra företag vill tjäna pengar. Om de tjänar mer pengar på att ta betalt så är det ju självklart att de gör det! Om de inte gjorde det så borde högsta hönset få sparken...
Det kanske du ska berätta tex för Aftonbladet, Expressen och några till ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...