Poll: Bättre personklimat vid mc-körning. Får kosta?

Extrakostnad för funktionen vid köp av skinnställ?

• Antal röstningar
    0
Min gissning är att du inte kommer få någon större minskad värmeeffekt från solstrålningen om du väljer att reflektera UV spektrat, det är bara ca 8% av solenergin som ligger där.

Jag hade velat ha mer info än en sprayburk som gör stället kallt. Hur fungerar det tekniskt? Jag är grymt skeptisk, men det är ju bra för det lär ju marknaden vara också som skall investera i er produkt. Dock låter det som en produkt som kräver ett helt forskningsteam att utveckla, eller finns medlet redan?

Gå med svart skinnställ på sommaren i gassande sol, låt säga tempen under stället kommer upp på 37 kanske, eller mer? Och er produkt sänker tempen till? I båda fallen lär man ju öppna upp/ta av sig stället illa kvickt så fort man stannar.

Vad händer vid regn och så fort man får lite damm/skit på stället? Antar att denna yta måste vara kliniskt ren för att fungera.

Varför inte bara leta upp en vit t shirt i garderoben att ha ovanpå sitt skinnställ?

Ja men eftersom beläggningen kan vara antingen högemissiv eller lågemissiv beroende på den kemiska blandningen, så kan du alltid få den rätta effekten. Få stället att absorbera mer eller mindre värmestrålning.

Så man ska tvätta av och spraya om stället varje dag beroende på dagens SMHI-prognos? Smart!

Så man ska tvätta av och spraya om stället varje dag beroende på dagens SMHI-prognos? Smart!

Eller kanske en gång per år, förslagsvis under hösten. Sen har du kvar beläggningen till det är dags för sommarkörning året efter.

kylarspray?? finns att köpa i vilken sportaffär som helst.
alt. en kolsyresläckare hos clas ohlsson.... där har du en snabb och svalkande effekt.

Fråga ett: Hur MYCKET sänker denna beläggning temperaturen inne i stället en given dag med sol och runt 20 grader i luften? På ett ungefär.

Fråga två: Ni som röstat på mer än ett hundra kronor...hur tänker ni? VILL ni att grejer ska vara dyra? Självfallet är det bäst om saker är gratis, men det är orealistiskt. Alternativet efter det är så billigt som möjligt, och en sprayburk med jox borde inte kosta mer än 30-75 kr.
I icke-bindande omröstningar/flervalsfrågor är det mer regel än undantag att folk övervärderar sin egentliga betalningsvilja. Varför jag skulle ta resultatet med en nypa salt, om jag vore trådskaparen.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...