Poll angående omkörningar

Utnyttjar du din MC´s smidighet?

• Antal röstningar
    0

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har nyligen komme på mig själv med att köra om så fort jag får chansen å sätta min egen takt, vilket kanske inte är så speciellt vettigt (självklart på ett relativt trafiksäkert sätt dock), hursomhelst, hur betér ni er i trafiken? Utnyttjar ni motorcykelns smidighet eller håller ni er till trafikreglerna, eller gör ni bådeock?

Last edited:
Hehe, tråden postas före pollen (som man ställer in efter), och jag är inte så snabb ;)

Nog kör man om när man kan alltid, speciellt i stan. Jag tycker att det är skitskoj att bara kryssa runt i trafiken i rusningstrafik, inte helt besinningslöst givetvis... Men det är ju lättare/roligare med en motard än med en sporthoj kanske.

Coola Ola skrev:
Nog kör man om när man kan alltid, speciellt i stan. Jag tycker att det är skitskoj att bara kryssa runt i trafiken i rusningstrafik, inte helt besinningslöst givetvis... Men det är ju lättare/roligare med en motard än med en sporthoj kanske.

Går lika bra med en sporttourer med för den delen. Jag har då inga som helst probs iaf. :D

Har ghostrider blivit klonad eller.... av pollen att döma så finns det visst fler ghostriders bland oss :va Själv kör man lite lugnare, även om man säkert skrämmer vissa bilister ibland när man kör förbi dem. Men jag blir rädd för vissa av dem med....

När ni säger köra om menar ni även då i trafikstockningar alltså glida mellan bilarna??

Brukar sällan vara den som blir omkörd, men det händer en gång på 30 kanske. Accepterar inte att ha bilar i aschlet när jag är ute och åker. Antingen gasar jag på eller så blinkar jag in åt sidan och släpper förbi.

är ganska lugn.. kör bara om när jag känner marginalerna på min sida.. men visst, det händer att man cruisar mellan bilarna på motorvägen tex.. brukar "marsha" i en ~170 ungefär..

Jag kör alldeles för fort och med omkörningar när det helst går (men undviker att pressa mig fram om det samtidigt kommer möten - vissa marginaler vill jag ju ha). Körstil: mc-bud på valium, typ... :D

Kör nästan alltid förbi stillastående köer eller långsamtgående köer i makligt tempo. Undviker att köra över heldraget och köra om vid möte även om jag kan. Lagligt med lite armbåge s.a.s.. :)

10 st ghostriders, eller iaf blivande, nice! :D

Jag brukade hålla mig till trafikreglerna och sansad omkörningshastighet, men man är väl kraftberoende, skönt att veta att man inte är ensam iaf ;>

Skulle vara kul att göra samma poll på ett customforum och se vad det skulle ge för utslag där, tror de flesta skulle valt alternativ 3 lr 4 då

När folk frågar hur länge jag kört hoj och hur f-n har du klarat dig utan att olycksstatistiken inte involverar mig med tanke på hur jag kört alla år...
Svaret är enkelt.....kör om ALLT framför dig, sen kan dom göra va f-n dom vill bakom mig"...så har jag klarat mig.
Och jag tänker inte sluta med det heller. Ändrar man beteendet kommer olyckorna.
Ska fira min 30 hoj säsong med en ny hoj efter semestern.
MotoMojängen ska pensioneras, funderar på en twin, några BRA förslag ?

tassen skrev:
När folk frågar hur länge jag kört hoj och hur f-n har du klarat dig utan att olycksstatistiken inte involverar mig med tanke på hur jag kört alla år...
Svaret är enkelt.....kör om ALLT framför dig, sen kan dom göra va f-n dom vill bakom mig"...så har jag klarat mig.
Och jag tänker inte sluta med det heller. Ändrar man beteendet kommer olyckorna.
Ska fira min 30 hoj säsong med en ny hoj efter semestern.
MotoMojängen ska pensioneras, funderar på en twin, några BRA förslag ?

:rofl :rofl :rofl

Ska du inte fira din 30:e hojsäsong med en smäll? (om du har haft sån tur menar jag) :)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!