Polka R1

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Hej såg en r1 polka lite högt pris men det kanske är något speciellt med en sådan r1 eller. Kan någon förklara lite lätt är det någon speciell modell..

Det är den första årsmodellen av R1:an. Endast den röda -98:an är en polka retta. På den tiden sedd som den fulaste färgen, idag kultfärgen.

Själv tycker jag den ser trevlig ut men det är bara jag. Så det är bara färgen kan man säga

Det är den första årsmodellen av R1:an. Endast den röda -98:an är en polka retta. På den tiden sedd som den fulaste färgen, idag kultfärgen.

Där ser man. Jag har alltid trott att det var den vita, med röda detaljer, som kallades "polkaretta". Då fick jag lära mig något idag också. :tummenupp

Där ser man. Jag har alltid trott att det var den vita, med röda detaljer, som kallades "polkaretta". Då fick jag lära mig något idag också. :tummenupp

Det är den jag menar . Det fanns en vit/röd och en blå.

Last edited:
Det är ju en kulthoj då det var lite av en gamechanger när den kom.

Någon dag skulle jag nog gärna ha en original R1 från -98 igen.
Min fd. gamla nästan äkta polkaretta.

Utbytt: Sadel och cuts utbytt mot svart, svart plast i nederkant av tanken, annan ruta & V&H dämpare.
Retta.jpg

Jag älskar min :yoparty Dock annan ljuddämpare nu och borttagna fälgstripes, less is more, särskilt när den är så snygg från början :)

Bifogat

• DSC_0043.jpg
    DSC_0043.jpg
    239.9 KB · Visningar: 166
  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    243.3 KB · Visningar: 116
En äkta Polkaretta är vit och röd med RÖD sadel! Vad jag kommer ihåg så var den sjukt lätt fram o saknade styrdämpare orginal...styrfladder de luxe!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon