Politiskt korrekt

Vad gafflar du om? Ditt exempel handlar inte om politik eller samhälle enligt din egen definition.QUOTE]

Jag gafflar så mycket jag vill :mad:

Till er övriga med grin-Olle attityd; Visst mitt exempel var kanske inte helt rakt på topic, men jag fick fram budskapet ialla fall hahahahaha

Jag förstår att det är förvillande. Finns ingen riktig logik i det.
Politisk korrekthet är när man lindar in sanningen i en massa bomull så att ingen ska bli stött eller sårad av det man säger. Undantaget om det gäller vita män. Helst medelålders och straighta. Där är det politiskt korrekt att skrika ut sitt hat så högt man kan.
En grundregel för att vara PK: Kan någon, om än med extremt livlig fantasi, få för sig kalla dig homofob, rasist, kapitalist, mansgris, gammalmodig eller trångsynt pga av det du tänker säga = Håll käften eller applicera korvgubbes pk-filter. Då är du safe.

Jag gillar safe, så det kör jag på :tummenupp

Jag googlade faktiskt på politiskt korrekt, men fick bara fram en bild:

fahl_389239d.jpg

Politiskt korrekt: "Tänk vad trevligt att Eskilstuna har tagit emot så många somalier som går runt och kulturberikar oss hela dagarna".
Politiskt inkorrekt: "Otroligt vad mycket somalier Eskilstuna har tagit emot. Varför åka till Somalia när man kan besöka Eskilstuna centrum?"

PK är inget som faller i god jord på SH.

I den riktiga världen utanför är den lika dant.

Man står för det man tror på och PK är inte det man tror på:gnissla

Indeed. Så fort vissa känner sig trängda i en debatt och saknar motargument så hävdar de helt enkelt att motståndaren är "PK", och tycker sig på så vis ha avslutat debatterandet till sin egen fördel.

-edit- att vara politiskt korrekt på SH.com är uppenbarligen samma som att inte ha en fullständigt negativ inställning till invandring.

Last edited:
Indeed. Så fort vissa känner sig trängda i en debatt och saknar motargument så hävdar de helt enkelt att motståndaren är "PK", och tycker sig på så vis ha avslutat debatterandet till sin egen fördel.

-edit- att vara politiskt korrekt på SH.com är uppenbarligen samma som att inte ha en fullständigt negativ inställning till invandring.

Ja, de hinner knappt öppna munnen innan de klassar motståndaren som PK...
...och så är det viktigt att gång på gång beklaga sig över att de jämt blir kallade för rasister trots att de de facto ytterst sällan blivit kallad rasist av någon på SH.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back