Politiska ungdomsförbund (spritfester)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag minns redan när jag själv gick i gymnasiet hur man festade i ungdomspartierna. Det var det främsta skälet till att folk gick med. Skillnaden då mot nu lär inte vara särkilt stor.

Är inte särskilt förvånad över "skandalen" i Helsingborg. Snarare förvånad att man inte uppmärksammat detta tidigare. Det är knappas något problem för endast moderaterna utan berör nog i olika grad även de andra ungdomspartierna.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1768277/muf-salde-sprit-till-unga-pa-svartklubb

Finns ett antal artiklar i lokaltidningen under "MUF Skandalen".

http://hd.se/

Jag misstänkte att frågan skulle komma på grund av att "man festade..." kan tolkas på det viset.

Faktum är att jag inte söp ner mig i något parti. Deltog aldrig i någon fest heller då den typen av festligheter aldrig intresserat mig. Många av mina vänner deltog dock så jag vet att spritfesterna var ett faktum redan på den tiden.

Enda sättet för partierna att locka till sig ungdomar är genom spritfester. Så var det på min tid och så är det idag. Att förbunden inte erkänner detta faktum är rena hyckleriet.

Dessa "skandaler" dyker upp i tidningen lite då och då tror journalister antingen har alzheimers eller så rotar de lång ner i sina arkiv när det finns brist på annat o trycka.

När jag var en liten gymnasiespoling så fanns en MUF:are i klassen. Jag hängde med på ett antal fester, men de lyckades inte omvända mig! :fakta På morgonen efter festen hade jag glömt varje ord de sagt, hur fantastiskt förträffligt bra Moderaterna var. :3freak Men festerna i sig var ganska trevliga. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg