Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det är en viss skillnad på häktet och en fastställd dom..
jag var på en föreläsningen en gång där en inbjuden föreläsare var ansvarig för en av våra anstalter..
Han berättade att våra fängelser sitter det mest svenskar,norrmän och finnar.. Norrmän och finnar går in som utländskt påbrå, fast när vi tänker på utlänningar så brukar man oftast tänka på de med svart hår och med mycket skägg..
Svenskarna som sitter inne sitter oftast inne för ekonomisk brottslighet och andra svenssonbrott så som förskingring, förgriper sig på barn och våldsbrott mot sina fruar,
Finnar och norrmän slåss tydligen en hel del, gärna med tillhyggen..
Visst finns det en å annan mörkhårig men har väldigt svårt att tro att den andelen representerar våra fängelser då det bor över 9 miljoner invånare i Sverige och av dessa e la ca 1,5 miljoner utlänningar eller 2-3 generationens invandrare och då är finnarna och norrmännen inräknade..
Jag har stulit, fått brev av fogden, samt får se företaget vi startade som bortgånget...Sahlin bröt ju ihop totalt under ett antal år med stöld, kronofogden, kursat företag etc etc. Jag vet inte om det är särskilt normalt...
En av de största anledningarna till att jag skyr vänsterblocket som pesten är Sahlin, Östros och samarbetet med vänstern. Vill vi verkligen att Sahlin skall representera sverige i världen och vill vi ha en kommunist i regeringen?
Nu höll jag mig inom jobbskatteavdragets tak för beräkningarna och redovisade i kronor för procent säger inte mycket, för det kronor som syns på lönespecifikationen. Ja, procentuellt har låginkomsttagarna fått högst, men en hög procent på en låg summa är inte samma sak som en låg procent på en hög summa! Det skiljer fortfarande 18.000sek/år utan att höginkomsttagaren behöver röra ett finger!
Ja, vi lever efter den som har mycket kan bidra mer till samhället. Vad är det för fel med det?
...En av de största anledningarna till att jag skyr vänsterblocket som pesten är Sahlin, Östros och samarbetet med vänstern. Vill vi verkligen att Sahlin skall representera sverige i världen och vill vi ha en kommunist i regeringen?
Den procentuella siffran säger väl allt! Om det inte var på det viset så skulle jag gärna betala samma skattekrona som någon med en 14 kSEK-lön ... inte helt oväntat har Skatteverket aldrig köpt den dealen...

Jag har stulit, fått brev av fogden, samt får se företaget vi startade som bortgånget...
Har du själv aldrig stulit, fått en betalningsuppmaning etc?
Den procentuella siffran säger väl allt! Om det inte var på det viset så skulle jag gärna betala samma skattekrona som någon med en 14 kSEK-lön ... inte helt oväntat har Skatteverket aldrig köpt den dealen...
När det, som nu, ska bidragas oproportionellt mycket mer är det fel. Punkt slut!
av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov?
hellre en kommunal skola där vinsten går tillbaka till kommunen(dig och mig bla.) än en privatskola där pengarna går rakt ner i fickan på nån gubbe/gumma som anställer lärare som inte är lärare för att pressa lönerna samt håller ner kostnaderna + ger ett högre betyg för att locka elever till skolan och på så sätt skickar ut elever med allt för höga betyg men kan nada..
MEN klart att det finns privatskolor som är jävligt bra också!(Finns alltid undantag)
Du snackar om privatskolor men jag tror att du menar friskolor. Läs på innan du öppnar munnen. I början var det roligt att läsa allt strunt du kastar ur dig men nu är du bara jobbig.
.. Typsikt borgare(ironi) 
(haha, påhopp. kunde inte hålla mig och ingen är felfri Den som har mer bidrar med mer, för att få ett jämställt samhälle!
Anser du att skattereformen under senaste mandatet gynnat de som verkligen behövde pengarna?
Enligt en granskning som riksdagens utredningstjänst (RUT) gjorde har den rikaste tiondelen av befolkningen i Sverige fått 23 procent av skattesänkningarna. De tio procent rikaste i Sverige har med regeringens politik fått mer i fickan än vad 60 procent av befolkningen har fått tillsammans.
Observera att underlaget för förmögenhet saknas...
![]()
Jag har stulit, fått brev av fogden, samt får se företaget vi startade som bortgånget...
Har du själv aldrig stulit, fått en betalningsuppmaning etc?
Men är det personerna ifråga eller politiken dom driver du skyr?
Har aldrig stulit eller fått en betalningsanmärkning. Skulle det på nåt sätt vara ok eller normalt? Säger inte att man måste vara perfekt på något vis. MEN skall man leda ett Sverige så måste man kunna föregå med bättre omdöme? Det räcker inte att säga att man "baske mig" minsann har kontroll över stadsfinanserna...
Du vinklar siffror till egen fördel och går till attack. Jag kan också gräva fram siffror som visar på hur mycket sossarna tjänar. Är det en del av vänsterblockets taktik? Med tanke på ditt engagemang i denna tråd så känns det som att du är en av sossarnas valarbetare.
Sossarna har tidigare visat att deras politik inte skiljer så mycket från högern. Som sagt innan så har jag egentligen inget emot sossarna. Men med ett tätare vänstersamarbete så är dom tvingade till kompromisser. Till lika stor del så är personerna bakom något som kraftigt missgynnar.
Den som säger att den aldrig stulit ljuger. Det spelar ingen roll om det är en penna på jobbet, ett shotglas på krogen eller en påsen puttekulor när man var liten, en bilstereo eller skattefusk. Var det Sahlin eller hennes företag som fick betalningsanmärkningar? 2009 fanns det 470 338 personer i Sverige med betalningsanmärkning, ~6 procent av Sveriges totala befolkning. Hur många företag vet jag ej..
I dagen Sverige har vi partimedlemmar som sitter i en regering som fattar beslut, inte en president som leder landet och ska ha kontroll över stadsfinanser!
Jag visar siffror för dem som skapade en skattesänkning, vad dom själva tjänar på sitt egna beslut. Är det att vinkla till min fördel?
Mitt engagemang beror på att väldigt få skriver i denna tråd, samt att "politik" inte hörde in i andra trådar här på SH.... Antingen för att dom inte vågar stå för vad dom tycker, eller för att dom inte kan argumentera för sin politiska åsikt.
Jag anser att högern har en viss del bra politik med, även Sverigedemokraterna och Miljöpartiet etc utan att vara rasist eller trädkramare.
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex vill införa 30 timmars arbetsvecka med bibehållen lön är Moderaterna inte för med argument som: Då kommer vissa att jobba övertid och tjäna mer pengar! Precis som med 40 timmars veckan, 4 veckor semester, 5 veckors semester etc säger Moderaterna nej...
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex ville skapa 200.000 jobb inom vård och omsorg, som i stort sett kunde vart gratis! Moderaternas svar var att det gynnar inte Sveriges BNI...
Vänsterpartiets 4-valfrågor 2010. Anser du att dom är väldigt felvridna?
Valfråga 1
Valfråga 2
Valfråga 3
Valfråga 4
Vill bara inflika en liten detalj.
Om det bor 9 miljoner i Sverige, och 470 000 har bet.amn. så är det 19%.
Den som säger att den aldrig stulit ljuger. Det spelar ingen roll om det är en penna på jobbet, ett shotglas på krogen eller en påsen puttekulor när man var liten, en bilstereo eller skattefusk. Var det Sahlin eller hennes företag som fick betalningsanmärkningar? 2009 fanns det 470 338 personer i Sverige med betalningsanmärkning, ~6 procent av Sveriges totala befolkning. Hur många företag vet jag ej..
I dagen Sverige har vi partimedlemmar som sitter i en regering som fattar beslut, inte en president som leder landet och ska ha kontroll över stadsfinanser!
Jag visar siffror för dem som skapade en skattesänkning, vad dom själva tjänar på sitt egna beslut. Är det att vinkla till min fördel?
Mitt engagemang beror på att väldigt få skriver i denna tråd, samt att "politik" inte hörde in i andra trådar här på SH.... Antingen för att dom inte vågar stå för vad dom tycker, eller för att dom inte kan argumentera för sin politiska åsikt.
Jag anser att högern har en viss del bra politik med, även Sverigedemokraterna och Miljöpartiet etc utan att vara rasist eller trädkramare.
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex vill införa 30 timmars arbetsvecka med bibehållen lön är Moderaterna inte för med argument som: Då kommer vissa att jobba övertid och tjäna mer pengar! Precis som med 40 timmars veckan, 4 veckor semester, 5 veckors semester etc säger Moderaterna nej...
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex ville skapa 200.000 jobb inom vård och omsorg, som i stort sett kunde vart gratis! Moderaternas svar var att det gynnar inte Sveriges BNI...
Vänsterpartiets 4-valfrågor 2010. Anser du att dom är väldigt felvridna?
Valfråga 1
Valfråga 2
Valfråga 3
Valfråga 4
...sedan behöver du inte vara otrevlig
.. Typsikt borgare(ironi)
Jag har min åsikt och du din,det är det som gör oss unika, jag tror på mångfald och försöker respekterar alla även fast vi har olika syn/åsikter osv utan att hoppa på folk.
Håll dig i Mölndal och rösta på dina blåa vänner så håller jag mig på min kant och röstar på de som jag tycker är bäst.. Enkelt vaoch schysst mot alla. Det kallas demokrati om du inte visste det
(haha, påhopp. kunde inte hålla mig och ingen är felfri
)
Jag har min åsikt och du din,det är det som gör oss unika, jag tror på mångfald och försöker respekterar alla även fast vi har olika syn/åsikter osv utan att hoppa på folk.
Håll dig i Mölndal och rösta på dina blåa vänner så håller jag mig på min kant och röstar på de som jag tycker är bäst.. Enkelt vaoch schysst mot alla. Det kallas demokrati om du inte visste det
(haha, påhopp. kunde inte hålla mig och ingen är felfri
)
Det där uttalandet är inte riktigt okej.Det skiljer fortfarande 18.000sek/år utan att höginkomsttagaren behöver röra ett finger!
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller