Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltid blåkragarna som ska retas med denna typ av 'reportage'. Tacksamt är det också, med tanke på att det lyckas varje gång. Det där med att tänka längre än näsan räcker är tydligen mycket svårt.Varför ska just politiker sjukskriva sig om arbetat tillåter att de kan sköta det hemifrån?
Personligen har jag inte varit sjukskriven de senaste tre åren av precis samma anledning; jobbet som jag får betalt för blir gjort ändå.
Media tog antagligen upp det för att reta upp blåkragarna...
Får att återgå till ämnet...
Jag undrar också varför tidningarna inte en gång för alla gör en artikel om det hela? Varför håller de tillbaka det istället för att lägga fram det svart-på-vitt?
Vart går bidragen? Vill Svenska folket ha det så? Skapa en debatt.
Och tex USA`s president får ju flera miljarder i officiell lön.....not.
Tror till och med att han tjänar mindre än 1.5 milj.
Sen att han får in pengar på sitt privata konto på en uppsjö av olika andra sätt är ju en annan debatt.
Helt appropå såg jag ett program (Insider?) om politikernas stolthet över att ALDRIG sjukskriva sig.Betyder det att politiker aldrig är sjuka....hell no...dom skiter bara i att sjukanmäla sig, (SKA göras från första dagen ovsett helg eller ej) och håvar in full lön trots att dom ligger hemma i 40 graders feber, "man kan ju svara på mail, ju" hette det flera gånger.
Kunde alla stanna hemma och "jobba" trots 40 graders feber skulle försäkringskassan antagligen få slå igen verksamheten.
Skiter totalt i vilken färg politikern har...arrogansen är total och skrämmande.
När sedan nämnda politiker, barnbidragsgrejen, säger att det är en ren slump att de gjort så vid fyra separata tillfällen gör mig mer förbannad. Säg som det är. Du gör det för att det går, du får mer pengar i kassan och kan vara hemma längre med dina barn. Försök inte ljuga oss rakt upp i ansiktet.Problemet med politikerlöner är väl knappast om de är höga eller låga. Däremot är det jävligt irriterande med riksdagspolitiker som anser att man måste avbryta sin föräldraledighet under sommaruppehållet och istället ta ut ordinarie riksdagsmannalön under denna tid.
För att inte tala om Thomas Bodström som sitter på kändisrättegångar och drar statsverket på 1350 spänn i timman, samtidigt som han uppbär riksdagslön. Fyfan!
När sedan nämnda politiker, barnbidragsgrejen, säger att det är en ren slump att de gjort så vid fyra separata tillfällen gör mig mer förbannad. Säg som det är. Du gör det för att det går, du får mer pengar i kassan och kan vara hemma längre med dina barn. Försök inte ljuga oss rakt upp i ansiktet.
Det är alltid blåkragarna som ska retas med denna typ av 'reportage'. Tacksamt är det också, med tanke på att det lyckas varje gång. Det där med att tänka längre än näsan räcker är tydligen mycket svårt.
Ja, och om nu föräldraförsäkringsfusket nu är 229 MSEK per år, som
F-kassan har räknat ut, innebär det att var och en av oss hederliga
svenska arbetare måste jobba en och en halv sekund extra varje
arbetsdag för att betala för detta fusk!
Men det är ju inte det största hotet mot svensk ekonomi.
...
Skulle jag jobba så mycket obetald övertid som nämnda politiker skulle jag inte känna minsta dåligt samvete om jag skrev full tid trots att jag var sjuk.
Så länge folk sköter det de har betalt för så skiter jag i om de är hemma, på jobbet eller i Timbuktu.
Nej, det största hotet är när folk börjar rycka i axlarna för fusket. "Ähh, det gör väl inget - alla andra fuskar ju med något".
Nej, det största hotet är när folk börjar rycka i axlarna för fusket. "Ähh, det gör väl inget - alla andra fuskar ju med något".
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |