Politikerlöner kontra övrigt skatteslöseri

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Såg precis på Nyheterna där man exponerade vad våra "toppolitiker" tjänar (ex. Olofsson 1,6 miljoner, Sahlin 1,5 miljoner o.s.v.). Jag ställde mig direkt frågan om det ens finns något nyhetsstoff i detta? Kan det verkligen vara intressant att veta vad politikerna tjänar istf att exponera vad vi pumpar in i bidragssystem o.dyl.? Finns det verkligen någon som byr sig om vad Centerpartiert eller Partiet betalar till sina partiledare? Personligen är jag mer intresserad av att veta hur många miljarder vi bränner på skräp än vad en handfull politiker tjänar. Är jag ensam om det?

Last edited:
Missunsamheten är stark i Sverige speciellt från ett blocks sympatisörer och det är ett väldigt säkert kort som spelas med jämna mellanrum:D

---------------------------------------------------------------- Personligen tycker jag att vi ska hänga ut BLÅA duk från fönstret...då jävlar!!!

Last edited:
Och tex USA`s president får ju flera miljarder i officiell lön.....not.

Tror till och med att han tjänar mindre än 1.5 milj.

Sen att han får in pengar på sitt privata konto på en uppsjö av olika andra sätt är ju en annan debatt.

Helt appropå såg jag ett program (Insider?) om politikernas stolthet över att ALDRIG sjukskriva sig.:rolleyes: Betyder det att politiker aldrig är sjuka....hell no...dom skiter bara i att sjukanmäla sig, (SKA göras från första dagen ovsett helg eller ej) och håvar in full lön trots att dom ligger hemma i 40 graders feber, "man kan ju svara på mail, ju" hette det flera gånger.

Kunde alla stanna hemma och "jobba" trots 40 graders feber skulle försäkringskassan antagligen få slå igen verksamheten.

Skiter totalt i vilken färg politikern har...arrogansen är total och skrämmande.

1.5-2.0 mille + traktamente + varierande andra ljuskygga förmåner = pisslön?....ok, säger du det så. :va

Tycker man det ska man fan inte syssla med politik där pengar inte ska vara ett incitament till att börja med.

För i tiden långt långt tillbaka så var våra politiker förtroendevalda. Dom hade ingen lön alls för det de gjorde. I stället åtnjöt de en hög status och att alla människor såg upp till dem med respekt.

Tänk vad saker och ting kan ändra sig.

Jag tror inte det är bra för sveriges folk att ha en statsminister som går att köpa.
Dessutom har han ingen pisslön.
Han tjänar som en VD för ett medelstort företag (cirka 120 000 i månaden). Det är riktigt dåligt om man jämför ansvarsområdena mellan nämnde VD och Statsministern.

Han tjänar som en VD för ett medelstort företag (cirka 120 000 i månaden). Det är riktigt dåligt om man jämför ansvarsområdena mellan nämnde VD och Statsministern.

Det är inte alls dåligt.
Jag är alldeles övertygad om att vår statsminister har råd att köpa allt han behöver.

Vad skulle Reinfledt göra bättre om han fick en högre lön? :va Tydligen är lönen tillräckligt bra för att han ville ta jobbet och därmed finns det väl ingen anledning att svenska folket ska betala mer?

Japp, det är det som kallas tillgång och efterfrågan. Själv så kan jag tänka mig att bli statsminister för halva Reinfelts lön.

Japp, det är det som kallas tillgång och efterfrågan. Själv så kan jag tänka mig att bli statsminister för halva Reinfelts lön.

Du får väl stega in på valfritt partikontor och anmäla ditt intresse? Det spelar kanske inte så stor roll vilket parti, så länge du får bli partiledare? Måste i och för sig kanske vara ett så pass stort parti att chansen finns, att du får bli statsminister.

Lycka till! :tummenupp

Du får väl stega in på valfritt partikontor och anmäla ditt intresse? Det spelar kanske inte så stor roll vilket parti, så länge du får bli partiledare? Måste i och för sig kanske vara ett så pass stort parti att chansen finns, att du får bli statsminister.

Lycka till! :tummenupp

Tackar! Nja vilken politik det blir spelar ingen roll, men ekonomisk sett verkar Göran&Fredde ju ha det bra. :)

Får att återgå till ämnet...

Jag undrar också varför tidningarna inte en gång för alla gör en artikel om det hela? Varför håller de tillbaka det istället för att lägga fram det svart-på-vitt?

Vart går bidragen? Vill Svenska folket ha det så? Skapa en debatt.

Får att återgå till ämnet...

Jag undrar också varför tidningarna inte en gång för alla gör en artikel om det hela? Varför håller de tillbaka det istället för att lägga fram det svart-på-vitt?

Vart går bidragen? Vill Svenska folket ha det så? Skapa en debatt.

Det uppmärksammades för ett tag sedan att det är enormt stort fusk med VAB idag, det känns helt klart mer intressant att veta hur mycket det svindlas bort än vad Fredde tjänar i lön. Det vore helt klart intressant om media fokuserade på fusket runt t.ex. bostadsbidrag. Fast det är väl mer PK att hänga ut politiker än att hänga ut svenska folket.

Det uppmärksammades för ett tag sedan att det är enormt stort fusk med VAB idag, det känns helt klart mer intressant att veta hur mycket det svindlas bort än vad Fredde tjänar i lön. Det vore helt klart intressant om media fokuserade på fusket runt t.ex. bostadsbidrag. Fast det är väl mer PK att hänga ut politiker än att hänga ut svenska folket.

Ja hur var det nu ...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...