Politiker lögnare?

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Är det bara jag som tycker att moderaterna och resten av borgarna är fulla med skit som inte genomfört ett enda av sina vallöften? Eller har dem faktiskt mot all förmodan löst några av sveriges problem och verkligen gjort det enklare för småföretagare?


Sitter o surar över att det kommer ta 20 år innan nästa regering lyckats rätta till allting som moderaterna ställt till med för min del.


//WT
 

FreddaGädda

Guest
Nu vill jag vara moderator.




Får jag vara moderator?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
haha :-D


Vad exakt har moderaterna ställt till med, menar du?
Och vet du ens vad de hade för vallöften?
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag tycker de i stort sett gjort precis som de sa att de skulle göra. Lyssnade inte folk på dem innan de röstade?

Fastighetsskatten kunde väl ha gjorts bättre, men de har ju iaf gjort om den. Trafikförsäkringen aviserade de innan, likaså a-kassereformen vill jag minnas.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Är du förvånad över något?
Trodde verkligen inte att de skulle underlätta för småföretagare! De, liksom arbetare ingår inte i det kotteri av inavlade ryggkliare, till vilkas fördel man slagit dunster i ögonen på den massa man måste vinna röster ifrån.

Jämfört med alternativet är det dessvärre bara att resignerat konstatera vilken politisk misär vi lever i. Vad gäller strategin mot sjukskrivningstalen liknar det mer OS i Moskva då man bussade ut allt som inte skulle synas ur stan i rysk stil; det som inte syns, kan vi alltid blåneka till förekomsten utav.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vet inte så mycket vad de lovat men höjningen av bensin tycker jag är rätt snygg, och trängselskatten

Alliansens första år i regeringsställning har inneburit en sällan skådad nedåtfärd i väljaropinionen. Men de fyra partierna är övertygade om att opinionen kan vändas till deras fördel under de tre år som återstår till nästa val. Bara de blir bättre på att förklara samband och marknadsföra sin politik.

Men enligt statsvetarprofessor Sören Holmberg vid Göteborgs Universitet ägnar sig regeringen åt önsketänkande.

"Alla har behov av önsketänkande. Först ska regeringen lyckas ta sig upp ur den här gropen, sen ska de kämpa mot den historiska statistiken. De har dubbla odds mot sig kan man säga", säger Sören Holmberg.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2007/12/28/263373
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
De har brutit några löften. Samtidigt som de har genomfört betydligt fler av sina vallöften än någon tidigare regering.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Kommer ihåg trängselskattelöftet ifrån Borgarna: Vinner vi valet kommer vi att följa valresultatet och självklart kommer kranskommunernas röster väga lika tungt.
Så blev det ett klart nej och trängselskatten återkom iallafall :mad:
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Ca 2 år och 9 månader kvar tills Sahlin tar över rodret. :gnissla

SH28-MONAREINFELDTI_502161b.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fattar nada :va Hur många år tror du att det kommer ta för Moderaterna att fixa till allt skit som åratal av sosse-styret har mynnat ut i?
Så att genomföra så mycket som de har gjort sedan valet är enligt mig en bragd, sossarna hade antagligen inte lyckats med 10% av det medans de samtidigt hade förstört än mer än tidigare.
Skönt att slippa en mesig regering som kastar pengar runt sig hit och dit, tycker till och med att Moderaterna är lite för mesiga.
Nu har iofs Reinfeldt en fördel att efterträda Persson då ingen kan göra ett sämre jobb än honom men Reinfeldt tycker jag har börjat bra och fortsätter han i denna anda så kanske vi kan rycka upp oss en promille iaf. Men det är hur som helst kört för Sveriges del ändå anser jag, vi har varit för snälla mot allt och alla i ett samhälle där det inte ska få finnas några klasser :näsblod
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Svenskar är dumma och glömsa det de genomför första året är glömt nästa, så till valet gör de snälla reformer som folkmassan gillar och snackar skit om sahlin och hur hon är där hon är idag är ett bevis på ja idioti.
Men Sverige är ett sosse land och lär så förbli,.
 

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
"Är det bara jag som tycker att moderaterna och resten av borgarna är fulla med skit som inte genomfört ett enda av sina vallöften?"


men, är inte det ett krav för att bli politiker...:confused: :va :rolleyes:
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag tycker att de har lyckats med att genomföra väldigt mycket av sina vallöften. VÄL mycket. SÅ dj.... mycket att jag nog aldrig längtat till ett val så mycket som nu. När den här mandatperioden är till enda så dröjer det nog väldigt länge tills svenska folket låter sig luras igen.
 

Gabor

Guest
Alltså, politiker är INTE lögnare...

...de är bara lite SANNINGSHANDIKAPPADE....:rolleyes:
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Snacka om clueless.. Låt mig gissa. Dina föräldrar är sossar, va!?

Mamma jobbar i kulturnämnden och pappa är fackligt aktiv?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Inte jag heller, men såhär står det i valmanifestet:

"Allians för Sverige sätter klimatpolitiken högt på dagordningen och prioriterar åtgärder som minskar utsläppen av koldioxid och andra klimatpåverkande gaser."

http://www.dn.se/content/1/c6/57/74/12/Valmanifest_2006.pdf

i val debatten snackade alliansen om sänkt skatt på bensin

Bra om alliansen enas om sänkt bensinskatt

"Med rekorddyr bensin i pumparna lagom till sommarsemestern tvingas många barnfamiljer återigen ställa in semesterresan. Jag tror det vore bra om Alliansen kunde lova bättring för alla dem som kommit i kläm mellan å ena sidan vänsterkartellens gröna skattepålagor på bensin och diesel och å andra sidan det alltjämt stigande världsmarknadspriset på olja. Det är inte rimligt att de sämst ställda familjerna får ta smällen när statens skattekista svämmar över av bensinskattepengar."

http://www.kristdemokraterna.se/Pre...ter/Braomalliansenenasomsanktbensinskatt.aspx

Bensinskatten höjs trots vallöften

Publicerat 18 december 2006 18:05

Efter nyår höjs energiskatterna på bensin igen. Trots att moderater och kristdemokrater lovade att sänka dem i valrörelsen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30796&action=new
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Och att skattesänkningarna ger er några hundringar extra i början på varje månad tycks ni helt ha förträngt i ert gnäll om några tior extra på bensinmacken.

Och vad gäller trängselskatten är jag inte helt insatt men den är rimligtvis beslutad av kommunalpolitiker så det kan ni inte klandra regeringen för.

Eftersom det är bättre att folk arbetar än att dom kör bil tycker jag det är en bra skatteväxling speciellt med dagens klimatproblem. Och med handen på hjärtat kan vi nog alla erkänna att många av våra resor/transporter är helt onödiga.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top