Politik är JÄTTE..

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
kul NOT! Regeringens pressmeddelande kl 14 innehöll nyheten att ärkenollan Mona Sahlin ska bli samhällsbyggnadsminister??! ja ni läste rätt! Jag hoppas att de även skickar en skriftlig begäran till Horace på Svenska akademin att ändra beskrivningen av ordet inkompetent till : inkompetent=Mona Sahlin så att vanl. människor inte ska behöva oroa sig framöver.
/J
 
Äsch, var glad att den mest inkompetenta sossekärringen, Margareta Winberg, deporterades till Brasilien istället. Dessutom, hade inte Sahlin varit idiotisk med kontokortet, hade hon troligen varit statsminister idag. :skrämd

Man får glädjas åt det lilla.
 
valmers skrev:
...hade hon troligen varit statsminister idag. :skrämd

Hon hade varit statsminister fram till 2002 - Bo Lundgren hade varit statsminister då även sosseväljarna hatar gråt-kärringen Sahlin.
 
Markus skrev:
Hon hade varit statsminister fram till 2002 - Bo Lundgren hade varit statsminister då även sosseväljarna hatar gråt-kärringen Sahlin.
Jamen du vet, "hon pratar så man förstår". :3freak Helt otroligt att vissa har rösträtt.
 
valmers skrev:
Jamen du vet, "hon pratar så man förstår". :3freak Helt otroligt att vissa har rösträtt.

Ja, man förstår allt hur äcklig en sosse kan vara. Jag fattar inte att GP behåller henne, de enda som framkallar samma känslor som henne är Billström, Gudrun och vad hon-nu-heter i s-kvinnorna.
 
t-rex skrev:
Inskränka rösträtten här ja.... Fascisttendenser.... Jojo.... Moderater...



:D

Den är redan inskränkt, 18 års åldersgräns. Alltså kräver man en viss mognad för att rösta, något alla över 18 inte får per automatik.
 
Markus skrev:
Den är redan inskränkt, 18 års åldersgräns. Alltså kräver man en viss mognad för att rösta, något alla över 18 inte får per automatik.

Poäng där. Jag föreslår att vi helt enkelt upprättar en lista på folk som inte får rösta!

1. Folk som gillar Mona.
2. ?
 
t-rex skrev:
Poäng där. Jag föreslår att vi helt enkelt upprättar en lista på folk som inte får rösta!

1. Folk som gillar Mona.
2. ?

1. Folk som gillar Mona.
2. Folk som gillar Ohly
3. Folk som är arbetslösa
4. Folk som gillar Maud


Fyll på, fyll på!
 
Kan man inte ha något prov för att få röstkort, ungefär som man har för att ta körkort?

Så att man inte kan komma och säga: "Jamen jag trodde det var OK att rösta på ...(lägg till valfritt parti du ogillar)"

:rolleyes:
 
Frazze skrev:
Kan man inte ha något prov för att få röstkort, ungefär som man har för att ta körkort?

Så att man inte kan komma och säga: "Jamen jag trodde det var OK att rösta på ...(lägg till valfritt parti du ogillar)"

:rolleyes:

Konstruktiv idé, sådant gillas. :tummenupp
 
Jag föreslår helt enkelt en gräns på minst 160 högskolepoäng, så slipper vi pöbeln helt och hållet. Alternativt en årslön på minst 400'. Övriga deporterar vi till Gotland.

Edit; kanske till och med i kombination, så vi slipper överutbildade rödvinsvänsterfolk? 5000 högskolepoäng, men inget jobb, typ?
 
t-rex skrev:
Jag föreslår helt enkelt en gräns på minst 160 högskolepoäng, så slipper vi pöbeln helt och hållet. Alternativt en årslön på minst 400'. Övriga deporterar vi till Gotland.

Också en bra idé!
Däremot tycker jag Gotland är ganska schysst och föreslår att vi deporterar dem till Lappland istället, det verkar stort och otillgängligt. Var ska man annars åka på stockholmsvecka om inte till Visby?

EDIT
Du kan ju när du vill! Du har just beskrivit ett idealsamhälle.
 
Markus skrev:
Också en bra idé!
Däremot tycker jag Gotland är ganska schysst och föreslår att vi deporterar dem till Lappland istället, det verkar stort och otillgängligt. Var ska man annars åka på stockholmsvecka om inte till Visby?

EDIT
Du kan ju när du vill! Du har just beskrivit ett idealsamhälle.

I rule!

Lappland funkar, jag var där en gång ett år eller nåt på statens bekostnad. Gratis kläder, coola lastbilar, skitfräcka vapen, men dessvärre emellanåt lite kyligt att tälta i minus 40. Skulle de inte flytta Kiruna? Då finns ju ett helt samhälle fixt färdigt!
 
Markus skrev:
Fyll på, fyll på!

Bryr mig inte speciallt mycket om politik, men en punkt kan jag bidra med :D

1. Folk som gillar Mona.
2. Folk som gillar Ohly
3. Folk som är arbetslösa
4. Folk som gillar Maud
5. Folk som gillar Tone Tingsgård
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top