Polissvåldet.

Hur stor mängd poliser i Sverige skulle utan att tveka använda överdivet mycket våld?

• Antal röstningar
    0
Santo skrev:
Hur pass vanligt tror ni att det är i Sverige? Procentuellt sett hur många poliser tror ni inte skulle tveka att bete sig så här om ingen tittade på?

http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=10&clipID=3286

(poll kommer)

Tror att det är väldigt ovanligt... Visst att det finns poliser som kan ge ett extra tjuvnyp eller en smäll till någon jobbig djävel men ren misshandel tror jag få skulle ägna sig åt....

Jag tror 20-30% inte då helt oprovocerat våld som det här verkar vara men överdrivet iaf.

Endast polishatare skulle göra vad som skett, större än vad det är. Inte allt för många vet vad det egentligen handlade om, vad som sas, vad som skett, osv.

Som kuriosa kan ju nämnas att poliskåren i New Orleans tillhör de mest korrupta och allmänt svinaktiga i hela USA. Även om de blivit bättre de senaste åren.

Intressant fråga! Egentligen inte helt en oväntad tråd! :tummenupp
Ska väldigt kortfattat förklara min inställning till polisen i Sverige!

Vem är jag?
-23årig svartskalle! - (Misstas ofta för att vara en ligist)

Har alltid visat ett stort respekt för polisen och därmed blivit behandlad som en människa! :tummenupp :tummenupp!
hade jag haft planer för att stanna kvar i Sverige så hade jag definitivt kunna tänka mig ett yrke som polis!

Rötägg finns det i alla yrkesgrupper!

Svar på din fråga! Väldigt få procent!

morlock skrev:
Du menar att det är bättre att skjuta först innan något bråk kan inledas? :rolleyes:

Jag menar att de skyldiga skall straffas hårt. Eftersom en av dem gick till angrepp mot pressen så tyder det på att det var inte motiverat våld.

Om det vore motiverat våld hade väl filmen styrkt polismännens version.

Har faktiskt en kompis som blivit uppryglad av polis, mer eller mindre omotiverat, inför en hel drös vittnen. Hans anmälan las ner på grund av "brist på bevis". Så nog förekommer det allt, även om det kanske inte går lika hårt till varje gång.

Land of the free, home of the brave? :rolleyes:

popweasel.jpg

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg