Polissträckor

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Tja!

varför inte dela med sig av lasertäta sträckor? Visst finns det vissa vägar som man "anar" att de står med sin pistol men andra mindre väntade. Det är klart att de har sina favoritplatser?

Inne i Uddevalla står de tex väldigt ofta i kröken på Bastiongatan.

Fyll på!

Tja!

varför inte dela med sig av lasertäta sträckor? Visst finns det vissa vägar som man "anar" att de står med sin pistol men andra mindre väntade. Det är klart att de har sina favoritplatser?

Inne i Uddevalla står de tex väldigt ofta i kröken på Bastiongatan.

Fyll på!

Busshållplatsen vid Ramnerödkiosken är ju ännu en klassiker.

Det finns en fin väg som börjar i dingle, man kör förbi tosterödsvatten och kommer fram vid Bovallstrand. När man kört några kilometer på denna väg kommer man till en T-korsning där man kan svänga vänster och komma till Bottna och sedan strandrängsbro. Om du fortsätter rakt fram i stället för att svänga vänster brukar dom stå på bussfickan på vänstersida ofta står dom i skuggan så det är helt omöligt att se dom.

Sedan står dom ganska ofta i rödskorsningen efter rakan vid Nordens ark och första höger kurvan efter bovallstrand mot kungshamn

Busshållplatsen vid Ramnerödkiosken är ju ännu en klassiker.

Yes. även de senaste året vid busshållplatsen längre upp i svängen, motsatt riktning.. fast då brukar dom stå vid boxhultsmacken (okq8) med lasern..

Sen är polisen ofta (senaste sommaren var det oftast tidiga lördagar) vid trafikplatsen vid utby, Torp..

En annan plats är vid rondellen mellan Håby och Dingle. Den man kommer upp vid om man svänger av E6 mot Lysekil, Kungshamn. Dom brukar ofta stå vid busshålplattsen där. Men det är nog mest tungtrafik dom lurar in där.

Efter Håby då? Rakan före Brastad och in mot Lysekil? Där känns det som att man vill dra på. Alla andra gör det!

Göteborgsvägen hela vägen, båda hållen.
vägen upp utanför i17.
vägen uppe chekers innan man svänger in till kuröd.
"herrstarakan" gärna mitt inatten eller tidigt på morgonen båda håll.

fast inne i stan kan mn ju likaväl ta det lagom lungt. jag har inte råd med böter :)

Last edited:
En annan plats är vid rondellen mellan Håby och Dingle. Den man kommer upp vid om man svänger av E6 mot Lysekil, Kungshamn. Dom brukar ofta stå vid busshålplattsen där. Men det är nog mest tungtrafik dom lurar in där.

Nä dom jagar med helikopter där ibland också....fick den över mig från långt innan Håby ända fram till rondellen men jag såg den...

Nä dom jagar med helikopter där ibland också....fick den över mig från långt innan Håby ända fram till rondellen men jag såg den...

De jävlarna.... :)

Jag har redan en fortkörning på mig.. 2 års "prick" så.. får väk hålla mig i skinnet en sommar till.

De jävlarna.... :)

Jag har redan en fortkörning på mig.. 2 års "prick" så.. får väk hålla mig i skinnet en sommar till.

en fortkörningsböter...det var inte mycket att komma med :pannkyss jag har tre :rolleyes:

Bötern är inte så farlig. Det är med att förlora lappen som jag inte vill.. :)

Varför inte lägga upp en bild på Fyrstad där vi markerar in "farliga" sträckor? :)

Back