Polisseeeeeen :(((((

M.O.B

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha R6 2010
Köpte ut en R6a från polisen för ca 2 månader sen ....
laa ut tid o pengar på att fixa hojen delar för ca 15 tusen och transport för ca 2 tusen för att hämta hojen från skåne... och nu efter två månader när ja fått ihop den o ska regga skiten ringer konstapeln mig o frågar om uppgiterna på hojen stämmer aa sa ja då .. '' då kommer vi och hämtar cykeln så fort som möjligt '' o de verkar som att ja inte kommer få nån ersättning för detta ... :mad:
 

M.O.B

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha R6 2010
Låter jävligt trist om du inte får ngn ersättning:(

Han sa bara du kommer få tillbax pengarna du har köp hojen för .. då sa ja de att ja har lagt ut tid o massa pengar för att få ihop den ... hans reaktion '' Ojjj då så sa han inget mer.... ''
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Han sa bara du kommer få tillbax pengarna du har köp hojen för .. då sa ja de att ja har lagt ut tid o massa pengar för att få ihop den ... hans reaktion '' Ojjj då så sa han inget mer.... ''

Om du har betalt för den och har kvitto så borde det ju inte vara några problem, hojen är ju din, hoppas det löser sig?!
 

M.O.B

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha R6 2010
Du köpte ju ut skiten, och har kvitto.
Vad e problemet ?

ja köpte ut skiten från de .. fick papper typ en kvitto från de o allt men neej skåne polisen hade tydligen gjort bort sig .. efter att de hade hojen inne hos de i ca 2 år bestämmer de sig för att sälja skiten utan att kolla vem som äger den alltså utan att kolla ramnumret på hojen .... så nu när ja skicka in mina papper med ramnummer o motor nummer för att regga de så kommer de på att den är efterlyst .....
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
ja köpte ut skiten från de .. fick papper typ en kvitto från de o allt men neej skåne polisen hade tydligen gjort bort sig .. efter att de hade hojen inne hos de i ca 2 år bestämmer de sig för att sälja skiten utan att kolla vem som äger den alltså utan att kolla ramnumret på hojen .... så nu när ja skicka in mina papper med ramnummer o motor nummer för att regga de så kommer de på att den är efterlyst .....

Okej det är din Yama 2010 vi snackar om va? för då har jag svårt att tro Polisen haft den i ca två år :D
Men du har kvitto på den, bara att säga ifrån, du skall ha ersättning eller behålla hojen. (eller fri fart resten av ditt liv)

By the way, e skåne snuten hög på Donuts? fan min farmor skulle fan hålla bättre koll på saker o ting!
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Du behöver inte lämna tillbaka din hoj - dom får ersätta försäkringsbolaget och betala allt själva:tummenupp.

Anmäl dom för häleri genast - du har fått den i god tro - jag menar det:D

Dom har klantat sig.

För väldigt länge sedan hitta jag och en polare en moped som vi lämna in till polisen.
Vi fick ut den efter tre månader och efter ett tag blev jag nypt i en poliskontroll med den.
Hehe - ja åkte dit för att ha snott den och skit.

Snutarna trodde mig naturligtvis men tog både mig och moppen till station.

Efter nån vecka var pappersarbetet avklarat hos polisen och jag hämta den av samma
poliser grep mig för det här:D.

Det visade sig att dom tagit en siffra fel i ramnumret och lagerfört mopeden som hittegods på detta felaktiga nummer - därför hämades den aldrig och jag fick ut den efter tre månader.

Vid kontrollen såg dom bättre och fick det riktiga stöldanmälda - jobbigt för mig just då:död

Jag pratade med utredaren i ärendet och han sa att "det är vi som klantat oss - vi pyntar försäkringsbolaget - du får behålla den"

Kör på "Skånepolisen dömda för häleri - köparen friad - hade ingen misstanke om att han köpte stöldgods från polisen"

Pm:a mig så tar jag hand om den där häftiga polischefen där nere:krama
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Du köpte reservdelsobjekt, varför inte säga bara att den finns inte kvar längre, du sålde alla delar eller om dom envisas montera ner allt o ge tillbaka ramen eftersom det var det enda du inte kunde använda.
 

creare

Guest
Låt dem fan inte komma undan med detta som en hel del annat också! detta skall följas
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du köpte reservdelsobjekt, varför inte säga bara att den finns inte kvar längre, du sålde alla delar eller om dom envisas montera ner allt o ge tillbaka ramen eftersom det var det enda du inte kunde använda.

Kanske lite sent nu när han redan berättat att han lagt ner en massa tid och pengar på den?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag får känslan att detta inte är första gången polisen misslyckas med att "spåra" en cykel. Någon form av rutinmässigt detektivarbete borde ju vara obligatoriskt när det gäller saker som har uppenbara identifikationskännetecken (ram/motornummer). Har förståelse för att detta inte direkt är det mest roliga att göra, men så svårt kan det inte vara. Även andra myndigheter borde ägna sig åt detta.

Såg en DRZ400 som kronkalle sålde för några år sedan. "Oregistrerad crossmotorcykel" tror jag det stod. Kan inte direkt tycka att de ska ha koll på vilka cyklar som normalt säljs reggade och vilka som inte gör det, men en sökning på ramnummer borde kunna röja vissa misstankar om stöldgods. I detta fallet drog jag ett mail till dem och påpekade att cykeln normalt sätt säljs reggad och att de kanske bör kolla en gång extra ifall regpapper saknas. Ett par dagar senare var cykeln borta från auktionssidan. Vill inte måla ut människor som hamnar hos fogden som tjuvar, men om man kollar rent generellt är jag övertygad om att den typen av människor är överrepresenterad hos fogden jämfört mot resterande delen av befolkningen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm...
Rör upp en skitstorm? :) De har ju onekligen sysslat med häleri, grovt försummat sitt arbete och säkert lite annat smått och gott...
Kvällspressen skulle säkert tycka det vore roligt om du grät ut hos dem med. Eller för den delen uppdrag granskning eller han den där skalliga mänskliga bulldoggen. ;)

Men, vill du inte vara till besvär så plocka av allt du lagt pengar på och lämna tillbaka hojen. Bara att säga att det är dina ägodelar, och att originalen tyvärr inte finns kvar...
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Det finns väl ingen i världen som kan häva ett beg köp efter några månader...inte ens poliser som gör fel gissar jag...
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
nej det tror inte jag heller...

lämna inte ifrån dig hojen utan att ha fått ersättning för de pengar du har lagt ut. det är dom som har klantat sig, klart dom får pynta då...

polisanmäl dom om dom tar den ändå... ;)
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Givetvis har du skadestånd att hämta både för delar och nedlagt arbete (dokumentera!) om de hämtar hojen. Kontakta en jurist. Är du smc-medlem finns gratis konsultande som förmån där.

Köplagen gäller även polisen - här funkar inte deras blåljus etc fri lejd polislag. De tycks tro att de står över lagen titt som tätt. Att man utövar lagen inom ett litet område (ffa brottsbalk) av vår författning innebär inte att man ÄR lagen och ffa inte att man kan göra som man tycker och sätta sig ÖVER gällande lagar. Jisses.
 

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Det verkar inte vara de skarpaste verktygen i polisverktygslådan som ägnar sig åt att hantera den här typen av ärenden.

Som någon sa är detta polisens huvudvärk och inte TS. Jag skulle ändå ha konsulterat en jurist innan för att ha lite extra kött på benen i kontakten med polisen. Dessutom vet jag av erfarenhet att polisen agerar med lite större försiktighet om det finns jurister som har koll på deras förehavanden.
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Som jag sa innan , jag kan ta hans kontakt med polisen.

Det är kört för dom - www.polisen.com har ett litet vinst intresse i detta - MINUS i BUDGET.

Jätte duktig polis, bra budget = befodran

Jätte Duktig polis+Klockringaren = Förlust och ond bråd död för polisen...:D

Jag snackar gärna med en liten skit till snut om detta:)
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top