Polisrekord på bulten(oxå)

Hej alla,

fick lite info av en säker källa att man borde INTE köra bogesund elr Bulten den 15/16 maj då det tydligen skall vara en STOR insats av övermakten med helikoptrar och annat otäckt!

Så nu vet ni alla kamrater som gärna slangar i + 200:)

Skulle vara rätt kul om alla skulle åka där, och hålla laglig hastighet, Undrar vad dom skulle tänka då :rofl

:hihi
Nä alltså den har stått ända sen det snöade vilket säkert är ca 2 månader sen här i STHLM, har ju tagit MCn till jobbet så bilen har stått o ruttnat iprincip så är det nån som vill styla för sin flickvän så hör av er, bilen är eran men tanka henne när jag får tillbaka den :)

Du kanske ska fråga istället om det är nån tjej som vill låna den och stajla...det är ju faktiskt en tjejbil. :tuttar

Jag blev stoppad vid tullinge avfarten och åkte dit på 1500 för felaktig reg- skylt.

Jag satt där och kände mig jävligt nöjd över att för några veckor sen
betalade jag in medlemmsavgiften till Ducceklubbens skyltfond som ger bidrag om man åker dit för böter :hihi

Fastnade jag med i kontrollen på Bogesund idag men resultatet en ombesiktning p.g.a xenonlyse på hojen dock slapp jag böter men surt endå...

Fastnade jag med i kontrollen på Bogesund idag men resultatet en ombesiktning p.g.a xenonlyse på hojen dock slapp jag böter men surt endå...

Fastnade i 2 kontroller på 1 timme... båda gångerna klarade vi oss fint fint...
Tur att man har laglig hoj....Not

Blev invinkad på rakan - Klarade mig på dom andra 2 ställena, dom hade fullt så att säga.
Fan! Polistjejen var ju hur söt å trevlig som helst!
Passade jag på att berätta om toktanten vid Bed and Breakefast som sparkar ut grus på vägen.

Blev invinkad på rakan - Klarade mig på dom andra 2 ställena, dom hade fullt så att säga.
Fan! Polistjejen var ju hur söt å trevlig som helst!
Passade jag på att berätta om toktanten vid Bed and Breakefast som sparkar ut grus på vägen.

O vad sa dom om det?

Först å främst kännde dom inte till det, men händer det igen är det bara att anmäla henne. Finns lite olika alternativ man kan gå på.

Polisen är fullständigt medveten om såna här trådar, men det spelar ingen roll, det har avsedd effekt ändå, det får ner hastigheten/busandet på vägen i fråga, någon kanske sätter på orginalskylten, någon annan kanske tystar sitt slipon...

Dom boende vid vägen upplever en förbättring, alla blir nöjda.

I motsats till vad alla andra tror om att polisen är där för att mjölka "oss" på pengar så tror jag att dom helst sitter i bilen och äter glass medan lagliga motorcyklar glider förbi i laglig fart.

Tror dom förlorade mer pengar än dom drog in idag dock, bulten var istortsett hojlöst, 1 mc polis och kanske 3-5 bilar, hur många böter tror ni dom gav ut? Många visste reda att dom stod där liksom. Väldigt smart att åka bultenrepan fram och tillbaka och visa upp sig för att sen ha en kontroll :tummenupp

Jag är iofs rätt övertygad om att det alltid kostar mer pengar i form av löner, driftskostnad för fordon, adminstrativt efterarbete etc etc än vad man får in form av böter, ev överskott är nog ytterst marginellt isf. Inget att jag har några som helst konkreta källor på förstås. Om någon har det får denne gärna redovisa dem här i tråden!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti