Drysen
Sporthoj® Gold™ account holder
Jag behöver ett polisregister utdrag till min framtida arbetsgivare. Arbetsgivaren behöver ha det på engelska dock, hur går man tillväga för att få det på engelska om det ens är möjligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan omöjligen tänka mig att någon i Kiruna kan engelska, det är väl där de sitter? Registermongona i glesbygdsprogrammet.
Arbetsgivaren kan beställa det själv från snuten. Men det gäller ju bara om du ska jobba med barn. Övriga arbetsgivare kan inte kräva det.
Arbetsgivaren kan beställa det själv från snuten. Men det gäller ju bara om du ska jobba med barn. Övriga arbetsgivare kan inte kräva det.
Jaså, det är nytt i så fall. Förr kunde man bara hämta själv, från Kiruna där alla registermongon hamnat.
Javisst, om du vill ha ut uppgifter om dig själv ja. Men inga arbetsgivare kan kräva dig på ett registerutdrag. Därav kommer det alltid i ett kuvert, som när man öppnat det är värdelöst. Det ligger ett papper i om man är ren, och två om man varit dum.
Och på lapp ett står "om du fick ett papper till står det på det vad vi har om dig i registret. Fick du bara det här papperet finns du inte med."
De enda arbetsgivarna som får begära utdrag är de som jobbar med barn (ev nån annan bransch också).
De enda arbetsgivarna som får begära utdrag är de som jobbar med barn (ev nån annan bransch också).
kontakta polisen
Nej, och dom kan inte heller kräva drogtest.
När jag sökte ett industrijobb tidigare frågade dom "det är inte obligatoriskt, men vill du lämna ett drogtest?"
Jag gjorde det, men en som sökte samtidigt valde att inte göra det, jag fick jobb, han blev utan...
Det är samma sak med registerutdrag, dom kan inte kräva det, dom föreslår att man bifogar ett om man vill, och vill man inte så säger dom bara "ring inte oss, vi har många sökanden, vi ringer dig om du får det!"
Men nu har jag för mig att det kan gälla väktarjobb i det här fallet, och då tror jag faktiskt att dom kan kräva registerutdrag....
Hos polisen.se kan du skriva ut en lapp som du brevar in
Äre 112 som gäller?
Min framtida arbetsgivare kräver drogtest, utdrag ur belastningsregistret och en 5 års bakgrundskoll![]()
Äre 112 som gäller?
Min framtida arbetsgivare kräver drogtest, utdrag ur belastningsregistret och en 5 års bakgrundskoll
Kanon, ringer och frågar på måndag![]()
vad är det för arbetsgivare?
http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Service/Blanketter/Registerutdrag/
Registerutdrag för utlandsärenden lär vara vad du söker
Ett flygbolag jag skall servera kaffe hos på 10.000 metes höjd.
Kanon, tack!![]()
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna