Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Polishojar av rang. 

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ktm'arn skrev:Nogger: Det är nog ingen risk då snutarna oftast håller till på det lokala fiket =)!
Men vi har faktiskt haft "oturen" på våran sida en gång. Iaf vi har bilat ner dit ett antal ggr, iaf men en gång så stannade vi till vid vägen för det stod en tant där o sålde lite frukter och så köpte vi me oss 3vattenmeloner i bilen.
Och senare samma dag blev vi stannade av en polis för vi körde strax över den gällande hastigheten.
Men en melon och ett paket cigg fattigare och så va saken biff.![]()
Hur mäter du då?Ktm'arn skrev:Jag säger bara 2000mil splitterny asfalt där snutarna e mutbara, vad mer kan man önska sig?
Med en Husaberg eller en KTM behöver du väl inte oroa dig för fortkörning?Ktm'arn skrev:Nogger: Det är nog ingen risk då snutarna oftast håller till på det lokala fiket =)!
...
sandstream skrev:Vi diskuterade polisen när vi kom hem och det verkar finnas ett par olika typer för de hade olika uniformer och olika beväpning.
RI = Rijeka = Kroatiens tredje största stad. de har sina reg.plåtar efter städer.. så som det fanns i Svergie för länge sen...X-up skrev:Notera att det står "R1" på reg.plåten! Hehehe
(Nä, RI, men det ser ut som R1 lite grand)![]()
nja håller inte med dig... inte längre... för 1-2 år sen visst men inte idag... går kanske nån gång men då har du jävligt tur.. tror mig jag vet.. polaren kom undan med 100 på 50 väg 0.8 i promille... men det var 3 år sen nu.. han fick bara åka... å nu så har de 0.0 i promille för rattfylla i kroatien.. å vet vissa som ville muta polisen... så istället rykt på att även försökt muta dem.. så det blev inte billigt... men man ska aldrig säga aldrig.. har du tur så visst, men de är inte lika lättmutade nuförtiden.. men innan så kunde du ge dem 50 - 100 kr så var det bara att åka.. å de tackade dig istället..!Ktm'arn skrev:Men dessvärre är kroatiens poliskår MUTBARA, för 10€ och en vattenmelon(inte för att man kanske åker runt me en sån på hojen men iaf) kan du komma undan för nästan vad som helst, och vem bryr sig för det e ju värt de!
För att inte tala om deras splitternya 3filiga motorväg genom hela landet. Jag säger bara 2000mil splitterny asfalt där snutarna e mutbara, vad mer kan man önska sig? Om jag åker på hojsemester så vet jag iaf vart jag ska ta vägen!
Martin skrev:Med en Husaberg eller en KTM behöver du väl inte oroa dig för fortkörning?![]()
gixxxerracing skrev:Hoppas svenska polisen inte blir inspirerad![]()
Det hela är faktskt ännu bättre än du anar. RI är beteckningen för Rijeka. Och en mil från Rijeka ligger Grobnik - en prima RR-bana. Den tredje bilden är tagen på en bensinmack vid stadens norra utfart. Jag tankade där förra sommaren.Axxexs skrev:Hittade dessa bilder på polisens nya motorcykel i Kroatien. Man kanske skulle bli mc-polis?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |