Polismotorcykel

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hittade dessa bilder på polisens nya motorcykel i Kroatien. Man kanske skulle bli mc-polis? ;)

Bifogat

• cbr1000rr_pol_1.jpg
    cbr1000rr_pol_1.jpg
    37 KB · Visningar: 1,209
  • cbr1000rr_pol_2.jpg
    cbr1000rr_pol_2.jpg
    33.1 KB · Visningar: 1,420
  • cbr1000rr_pol_3.jpg
    cbr1000rr_pol_3.jpg
    39.2 KB · Visningar: 1,235
Verkar som om många länder runt medelhavet köper stora sporthojar som polismc .. ? :va

(om det nu är äkta vill säga)

Axxexs skrev:
Hittade dessa bilder på polisens nya motorcykel i Kroatien. Man kanske skulle bli mc-polis? ;)
fatta inte vad de ska ha så fina hojar till... visst har det ganska fina motorvägar runt Zagreb som är raka och långa, men de mindre vägarna är offta mycket hala och jag skulle inte vilja jaga nån på cykel då... men visst ser de snygga ut.... :tummenupp för Kroatien!

Så här såg en ut på Kreta i somras och man vart väl inte direkt avundsjuk :hihi

Bifogat

• sh_kreta.jpg
    sh_kreta.jpg
    111.2 KB · Visningar: 781
Notera att det står "R1" på reg.plåten! Hehehe
(Nä, RI, men det ser ut som R1 lite grand) :)

sandstream skrev:
hahaha på tal om det... såg i kroatien när jag var där att de även har poliser på eu-moppar.... hahaha de har det nog inte så bra ställt med chefen.. :hihi

sandstream skrev:

Dom cyklarna tillhör inte trafikpolisen kan jag tala om. Dom sysslar inte med trafikövervakning överhuvudtaget.

Om du kollar på kåpan fram till så kan man se ett "Z". Man kan väl säga att dom är det närmasta man kan komma dom svenska "piket-bilarna" så att säga.

Killarna som kör är oftast klädda i helsvarta ställ ett litet "Z" baktill på hjälmen och ett litet emblem på överarmen.

Dom finns över allt i Grekland. Skulle man få en sån där efter sig då har man klantat sig rejält.

DarkDesmoRider skrev:
Dom cyklarna tillhör inte trafikpolisen kan jag tala om. Dom sysslar inte med trafikövervakning överhuvudtaget.

Om du kollar på kåpan fram till så kan man se ett "Z". Man kan väl säga att dom är det närmasta man kan komma dom svenska "piket-bilarna" så att säga.

Killarna som kör är oftast klädda i helsvarta ställ ett litet "Z" baktill på hjälmen och ett litet emblem på överarmen.

Dom finns över allt i Grekland. Skulle man få en sån där efter sig då har man klantat sig rejält.

Vad är dom för några som kör sånna ? Säpo-stuk?

DarkDesmoRider skrev:
Vi diskuterade polisen när vi kom hem och det verkar finnas ett par olika typer för de hade olika uniformer och olika beväpning.

crashtestdummy skrev:
shit! är inte det där en sån där kåfemma som du har??? :D
Den är nog mer lik din gamla harv :D

Men dessvärre är kroatiens poliskår MUTBARA, för 10€ och en vattenmelon(inte för att man kanske åker runt me en sån på hojen men iaf) kan du komma undan för nästan vad som helst, och vem bryr sig för det e ju värt de!
För att inte tala om deras splitternya 3filiga motorväg genom hela landet. Jag säger bara 2000mil splitterny asfalt där snutarna e mutbara, vad mer kan man önska sig? Om jag åker på hojsemester så vet jag iaf vart jag ska ta vägen :hihi!

Ktm'arn skrev:
Men dessvärre är kroatiens poliskår MUTBARA, för 10€ och en vattenmelon(inte för att man kanske åker runt me en sån på hojen men iaf) kan du komma undan för nästan vad som helst, och vem bryr sig för det e ju värt de!
För att inte tala om deras splitternya 3filiga motorväg genom hela landet. Jag säger bara 2000mil splitterny asfalt där snutarna e mutbara, vad mer kan man önska sig? Om jag åker på hojsemester så vet jag iaf vart jag ska ta vägen :hihi!

..Blir grymt tungt med alla meloner som ska delas ut till höger och vänster, det är jue risk för att man gör fler än EN förseelse.... :)

Nogger: Det är nog ingen risk då snutarna oftast håller till på det lokala fiket =)!
Men vi har faktiskt haft "oturen" på våran sida en gång. Iaf vi har bilat ner dit ett antal ggr, iaf men en gång så stannade vi till vid vägen för det stod en tant där o sålde lite frukter och så köpte vi me oss 3vattenmeloner i bilen.
Och senare samma dag blev vi stannade av en polis för vi körde strax över den gällande hastigheten.

Men en melon och ett paket cigg fattigare och så va saken biff. :rofl

Edit: :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...