Poliskontrollstråden 2LAX11

2 snutar står på bron mellan Infra City och väsby avfarten och skjuter åt varsitt håll.

4 mc snutar norr och södergående påfart vid väsby + bil

gräddvisp i luften längs samma sträcka

Last edited:
jahapp..då är dom på gång på norra sidan av stan.

kontroll med laser på vallentunavägen efter skolan på väsbysidan av vallentuna vägen efter krönet.

det står även 2 mc snutar och 2 civila hojar på donken väsby.

så varning för norra sidan idag skulle jag tippa..el rolighetsfaktor..:rofl :rofl

Gör dom, tycker det är dåligt med det. Men visst, i båda i möjligaste mån.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

När jag var på väg hem från lunda så var det en SVART VOLVO, civilpolis som stoppade en kille precis framför mig. Men passa er där ute, mötte även en polis"buss" och senare något som jag misstänkte var en civil MC-snut :)
Passa er om ni är där ute och åker :)

Även väldigt rörigt i Lilljanskogen, mycket djur och människor ute just nu. Håll i hatten och kör försiktigt :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: MrC
Fullt med poliser vid västberga/essingeleden. Civilare och målade bilar plockar från höger och vänster....samt några mc-poliser.

• Gilla
norra sidan möjlig varning.

dom hade samlingsmöte på donken väsby, 4 målade mc snutar,4 bilar och 2 civila hojar.

sen vart dom tar vägen frågade inte jag men skulle tro vallentunavägen/gottröra osv..same o same o...

alt motorvägen för alla dessa som ska åka hem från midsommarfirandet...enjoy ni som ska ut och gasa..:yoparty

• Gilla
Tack

TAck till denna svarta, nakna sporthoj som varnade för polis i kväll ca 20:30 på Skälby vägen.

Såg "hälsningen" och fick upp ett finger som svar just som jag skulle undvika ett farthinder. :krama

Tog några sekunder innan jag greppa att det var roterande finger i luften. :tummenupp
Aldrig kört så lagligt hem från jobbet på Bergslagsvägen, började nästan trötta mellan rondellerna på 275:an när jag väl såg cowboyen som stod som en trädkramare och gömde sig.

Här, http://kartor.eniro.se/m/ac8dn (zooma)

Stanna sen till efter Drottningholms rondellen och skulle Waze rapporter, men vet inte vad det är för fel på Min HTC eller om det är Android lr Waze, men fick inga kordinater och kunde skicka nåt. Waze :huvet

Har för mig att den där rondellen är enda stället på hela bergslagsvägen där dom skjuter laser. Tack och lov

Jag tycker att dom som vet reg nummer på en sivilpolis ska skriva det här. Ja så att vi alla andra får veta det så vi kan hålla oss undan dom.:död

Dom som jag träffat på i söder/västerort

HPK901 Mercedes, Silver.
AXW103 Volvo S80, Mörkgrå, antenner.
DGA214 Audi A6, Svart, tonat, antenner.
TJD050 Hyundai Santa Fee, Svart, tonat.
WOK764 Mercedes, Svart, tonat, backljus, antenner (SÄPO?)
XKX318 BMW X5, Mörkgrå, tonat.
WFB515 Saab 9-5, Svart, antenner

Inte för att jag tror att nån kommer ihåg att kolla regnummer när man blåser förbi nån men iaf :D

• Gilla
Allt som inte är Volvo eller SAAB brukar väl vara annat än civila trafikpoliser. Dvs dom har annat att bry sig om än trafikförseelser.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman