Poliskontroller i v-ås

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
e dom lika tokiga överallt eller har dom satsat all sin kraft på västerås med div kontroller?

Har blivit stannad tre ggr nu på en vecka(!) med hojjen, 2 fartkontroller samt en fyllekontroll.
För att inte glömma att en civil-mc vinkade in mig för 3 veckor sedan oxo... doh
Har sett flera civilbilar som stannat andra bilister(dom e inte kloka dom däringa 4-hjuls-förarna)

Har nu börjat bli helnojjig när jag e ute, har klarat alla "tester" med bravur, alltså helt utan anmärkning (varav en fartkontroll dom inte fick nåt värde på mig, tack för det praoande polis).

Om dom inte ger sig snart kan man nog byta plastvidundret mot en eumoppe för det e inte roligt att kolla i backspegeln efter varenda bil man kört om!
Nu får det vara nog...

Jag tackar jesus att att man inte bor i era trakter, dom verkar ju vara ena riktiga trafiknassar där?.

att köra för fort är ju ett medvetet väl och då får man ju ta konsekvenserna...

Svårt att gnälla på polisen när dom bara gör sitt jobb...
Faktum är ju trots allt att det finns en hel del förstående poliser som släpper en fortkörning om det är på kvällen utan trafik osv.

Blir ganska less när jag ser mcåkare (bilister oxå) som ligger i 70 utanför skolorna på dagtid!

UppsalaTaxi ska installera fartövervakning via GPS i sina bilar... tänk om det kommer på motorcyklarna(!) i framtiden...

Optimalt skrev:
e dom lika tokiga överallt eller har dom satsat all sin kraft på västerås med div kontroller?

Har blivit stannad tre ggr nu på en vecka(!) med hojjen, 2 fartkontroller samt en fyllekontroll.
För att inte glömma att en civil-mc vinkade in mig för 3 veckor sedan oxo... doh
Har sett flera civilbilar som stannat andra bilister(dom e inte kloka dom däringa 4-hjuls-förarna)

Har nu börjat bli helnojjig när jag e ute, har klarat alla "tester" med bravur, alltså helt utan anmärkning (varav en fartkontroll dom inte fick nåt värde på mig, tack för det praoande polis).

Om dom inte ger sig snart kan man nog byta plastvidundret mot en eumoppe för det e inte roligt att kolla i backspegeln efter varenda bil man kört om!
Nu får det vara nog...

JEpp! .... i Gävle är dom minst lika jävla skogstokiga! ...dom står fan o smyger i buskarna o hoppar fram med rött pannband o kammoskjortor!!!! ... (nästan)
Hellikoptrar och civil snutar överallt hela tiden .... *suck* ....Man blir ju skitnödig bara man sätter nyckeln i raketen! .... :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT