Poliskontroll på Bulten?

Nu har jag blåst 4ggr på 2 dagar :fyllisar
Dom jag blivit kontrollerad av har varit väldigt trevliga. Har varit väldigt nyfikna på min tankkamera, frågat hur bilden blir och om det ska läggas på youtube mm mm:tummenupp
Idag satte ena polisen ner ansiktet framför kameran och sa nåt i stil med kul grej! Han skulle ha vetat att kameran rullade :D

Nu har jag blåst 4ggr på 2 dagar :fyllisar
Dom jag blivit kontrollerad av har varit väldigt trevliga. Har varit väldigt nyfikna på min tankkamera, frågat hur bilden blir och om det ska läggas på youtube mm mm:tummenupp
Idag satte ena polisen ner ansiktet framför kameran och sa nåt i stil med kul grej! Han skulle ha vetat att kameran rullade :D

Hehe. Upp med filmen då :D

Med tanke på hur folk kör så är det inget konstigt att de är ute...
Mötte en lirare i en kurva idag på vägen mot bulten som var helt på min sida. Var väldigt nära på att klippa kusinen som åkte bakom mig som fick väja undan för idioten.

Hann aldrig upfatta vad det var för hoj men blå var den. Säkert nån som hänger här också.
Kul när folk kör över sin förmåga, varenda helg får man likadana överraskningar på bulten.

tror inte många av oss skulle vilja bo längs bulten.... visst e det mysigt med en tjutande rad-4 eller dånande twin.... men inte lika spännande dygnet runt från vår till höst... blandat med kåpskrap och sirener.... man förstår att dom lessnar efter ett par sommrar...

Bulten är ju från och med i år en officiell MC väg..
Det står ju till och med skyltat.. ( Jag har sett 6 skyltar om det )

Klar dom måste se till att alla som kör där är nyktra..
Hur skulle det annars se ut..

Dessutom måste dom ju tala om för alla bilister att dom skall välja en annan väg till Södertälje..

:D

Bulten är ju från och med i år en officiell MC väg..
Det står ju till och med skyltat.. ( Jag har sett 6 skyltar om det )

Klar dom måste se till att alla som kör där är nyktra..
Hur skulle det annars se ut..

Dessutom måste dom ju tala om för alla bilister att dom skall välja en annan väg till Södertälje..

:D :tummenupp :tummenupp

Haha, så polisen är så moderna att de vet vad youtube är :D

Däremot så sa den äldre polisen: Fast du kan ju inte se hastigheten sen på filmen, eftersom kameran inte är synkad med hastighetsmätaren!
Ehe...hur tänkte han då? :D

Last edited:
Ja men va fan, låt oss ha en bogantråd här med! Minst en bogan och bultentråd i varje forumdel tycker jag så ingen missar hur jobbigt det är uppe (alt. nere) i Stockholm nu :D
/R

:rofl....!
Exakt min tanke redan förra året - denna forumdel översvämmas med skit som bör ligga i den LOKALA Fjollträskdelen! Vi i övriga Sverige är sååå impade, men det blir lite tjatigt i längden...
Polis på Bulten - WOW asså!! :3freak

Så här fixxar vi Skåningar den biten!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116724

Å jess - man klickar frivilligt på länkar o behöver inte läsa det man inte är intresserad av... jag råkade klicka fel denna gång, händer ej igen... Lovar! :D

Filmer och bilder bör väl ligga i "filmer och bilder"delen. Däremot som MissA påpekat behöver det inte skapas en ny tråd för varje ny fotograf som fotar samma dag.
Robz: Era Skånebilder skulle man ju aldrig se när de ligger i ett lokalforum. Det kan ju ligga massa guldkorn gömda i småforum. Jag är iaf intresserad av att se bra bilder. Inte bara bilder på mig själv,vilket knappt händer. :)

Edit:Håller absolut med om att denna tråd, "Poliskontroll på Bulten" skall ligga i lokaldelen.

Last edited:
Med tanke på hur folk kör så är det inget konstigt att de är ute...
Mötte en lirare i en kurva idag på vägen mot bulten som var helt på min sida. Var väldigt nära på att klippa kusinen som åkte bakom mig som fick väja undan för idioten.

Hann aldrig upfatta vad det var för hoj men blå var den. Säkert nån som hänger här också.
Kul när folk kör över sin förmåga, varenda helg får man likadana överraskningar på bulten.

Fan va kul! Jag mötte ett gäng på 4-5 hojar påväg ifrån bulten, där en grön kawa höll på att köra om en tre bilar på samma gång i en skymd kurva, o var över med god marginal på min sida av vägen! jag kör ju en blå en. Jag höll den lagliga hastigheten på hela 50knyck.

Kan det varit er jag mötte så skils våra versioner av vem som körde som en idiot markant.. :3freak

Fan va kul! Jag mötte ett gäng på 4-5 hojar påväg ifrån bulten, där en grön kawa höll på att köra om en tre bilar på samma gång i en skymd kurva, o var över med god marginal på min sida av vägen! jag kör ju en blå en. Jag höll den lagliga hastigheten på hela 50knyck.

Kan det varit er jag mötte så skils våra versioner av vem som körde som en idiot markant.. :3freak

Knappast vi var 2 st hojar som åke och nej låg inga bilar framför heller...
Andra kurvan om man svänger upp mot tullinge vägen helt fri så det va knappast mig du mötte isf. och den jag mötte höll knappast några 50 km/h:näsblod .

Vi körde ca 70-90 km/h (70 väg) jag och en svart suzuki b-king bakom, och det var han som fick väja och höll på att råka illa ut.

Last edited:
Skriver jag 100 så är det inte 20. Är det konstigt om hojåkare möts upp för att tillsammans sörja, dessutom stannade många som åkte på bulten aprils varmaste dag. Konstigt va. Är du en sån som tycker att tjejer är idioter...
100 st:eek:

Allvarligt? Eller bara en tjejuppfattning av 20 st?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show