Vet du vad jag tror... jag tror att du snackar så mycket skit så att det inte är sant. Det är bara vanligt folk som är rädda för mc-busar. Alla poliser jag känner tycker inte att de är särskilt imponerande. Det är ju samma gamla busar som var med i nassegängen m.m. på 90-talet men som nu tagit på sig en väst för att få självförtroende. De har ju inte direkt bara ploppat fram från något hål utan förvarning. Själv tycker jag det är ganska ledsamt att se vuxna karlar som måste ha en väst på sig för att känna sig tuffa. Ungefär som när ungarna startar en liten klubb i sin koja ute på gården och leker omkring. De är ganska söta när de springer omkring på stan i västarna. Ungefär som ett knattelag i hockey i sina lagjackor![]()
Sedan kommer vi till dig då. Min gissning är att du är kriminell. Då refererar jag till uttryck som "fittsnut" och att du verkar vara sådan bekant med den sk. "biffen" m.m. Det är ju bara tjuvar och slödder som använder sådana uttryck och umgås med sådana. Så för att inte behöva bli associerad med sådant föreslår jag att du byter vokabulär och umgänge.
Sedan är det ju så att ju hårdare kriminell man är ju större sannolikhet är det att man grips. Och det är ett faktum i alla fall i den stad jag bor i.
Detta är det roligaste jag läst på länge. Håller med dig fullt ut