Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Allvarligt tror jag inte på att en enda här inte tror på Crashs berättelse !

Vad har ni för bevis på att ni faktiskt inte tror på honom jag menar lägg upp en film eller något så kanske jag kan tro er. Dock ingen sånnadära youtube-film för dem e ju bara fejckade :D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
XXXXXX hade följt med dem frivilligt om det inte var för att de började strypa honom med hjälmen....

XXXXXX fick inte göra nån anmälan när han satt anhållen...inte heller fast han ville ha läkare då han blödde ur munnen, ansikte ,armbågar knänoch pepparsprayad...

Hur fick din vän de skadorna om han hade utrustning,(inkl hjälm), på sig när han greps? Strippad och släpad efter häs..bilen?

Blir lite vemodig när jag läser dina inlägg, men mer orolig för andras del. Du behöver hjälp.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Eller så kan DU juh helt enkelt skita i o läsa tråden................:näsblod

Givetvis har du rätt!:tummenupp Efter detta inlägg besöker jag inte denna tråd mer, jag lovar. ALLA vinner på att jag håller mej borta, så att stackars missförstådda brottsoffer och deras homies får leka bakom tangenterna i den här sandlådan, istället för med hojar ute på gatorna. Kan bara instämma med de som kräver bevis istället för snack.

Handlingar som är upprättade eller inkomna till en myndighet är allmänna handlingar. De kan man begära att få ut. Sen kan sekretess sätta hinder ivägen rätt ofta, men att få ut en kopia, kanske delvis "maskad", från en anmälan från "Justitiemordet i Sala" borde inte vara omöjligt. Liksom en kopia på handling som visar att det gjorts ett beslag, eller andra papper som styrker att någon överhuvudtaget varit införd på polisstationen... Det skrivs papper både när någon tas in för fylla eller blir gripen eller annat. Finns rutor för att fylla i skador på dessa papper också, om jag inte är fel underrättad...:va

Lycka till med jakten på sanning!:rolleyes:
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
åklagaren la ner utredningen innan den ens börjat trots överklagan...varken XXXXXX eller nåt vittne hördes....:va :va

För det första lägger man inte ned en förundersökning när det finns så många vittnen som Du säger fanns på "brottsplatsen" för polisövervåld. För det andra så kan man inte, mig veterligen överklaga någonting som inte finns. I detta fallet en dom. En nedlagd förundersökning kan inte överklagas.

Detta måste vara ett unikt fall i svensk rättshistoria om du talar sanning vilket jag verkligen inte tror att du gör. Mig veterligen har det aldrig hänt att man lägger ned en förundersökning om övervåld med så många vittnen i svensk rättshistoria. En rekomendation är att du läser på det juridiska innan du öser på med lögner i fortsättningen.:tummenupp
Men lite smårolig läsning är det i alla fall.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
För det första lägger man inte ned en förundersökning när det finns så många vittnen som Du säger fanns på "brottsplatsen" för polisövervåld. För det andra så kan man inte, mig veterligen överklaga någonting som inte finns. I detta fallet en dom. En nedlagd förundersökning kan inte överklagas.

Detta måste vara ett unikt fall i svensk rättshistoria om du talar sanning vilket jag verkligen inte tror att du gör. Mig veterligen har det aldrig hänt att man lägger ned en förundersökning om övervåld med så många vittnen i svensk rättshistoria. En rekomendation är att du läser på det juridiska innan du öser på med lögner i fortsättningen.:tummenupp
Men lite smårolig läsning är det i alla fall.

XXXXXX anmälan las ner då XXXXXX anmäldes för våldsamt motstånd mm..

INGET vittne har hörts.... inte ens XXXXXX har hörts av utredaren....en anmälan mot poliser upprättas rätt formellt...det skrivs löst vad som hänt...

sen beslutar utredaren och vice chefsåklagare om det ska gå vidare....

åter.... vice chefs åklagare anser att XXXXXX skäligen var misstänkt för brott och därför de ansåg att polisens våld var befogat...

annan rolig detalij som vice chefsåklagren läste upp ur polisens story: 2 st civilspanare står på XXXXXX hemadress och rekar.... XXXXXX kommer på sin motorcykel.... de 2 civilpoliserna går fram till XXXXXX och legitimerar sig... XXXXXX blir då våldsam att ett ingripande sker... därefter kommer 2 st patrullbilar och hjälper till vid ingripandet...

JO JO... XXXXXX vart ju för fan gripen mitt i centrum...:va :va

XXXXXX satt ju på sin hoj när de välte den in i räcket....

ur pappret: beslut om överprövningsärrende.

(riksenheten för polismål. göteborg ärrende AM-XXXXX-08)

beslut.

jag gör ingen ändring av åklagarens beslut.

bakgrund.

vice chefsåklagaren bengt landahl vid riksenheten för polismål. Göteborg. fattade den 14 aug. 2008 beslut om att inte inleda förundersökning för misshandel anmälan K XXXXXX-08 med motivering att anmälningsuppgifterna inte gav anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal hade förövats.

du har begärt överprövning av ärendet.

bengt landahl har yttrat sig. se bilaga 1.

skäl för beslutet.

jag delar den uppdömningen åklagare gjort och finner inte skäl till ändring av dennes beslut. beslutet ska således stå fast.

ärendet föranleder inte någon ytterligare åtgärd från min sida.


per herting camilla ström
överåklagare (föredragare)


kopia för kännedom till riksenheten för polismål, göteborg och malmö ( per e-post)
 
Last edited:

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
så länge inte "kulan" på batongen träffar så blir det just inte mer än röda ränder.. bara när de slår på leder;skelettet som det verkligen smärtar..

rygggskyddet rädddade ryggen...

XXXXXX fick mestadels slag på vänster vad som var blåsvart trots att XXXXXX hade stövlar på sig...

åklagaren la ner utredningen innan den ens börjat trots överklagan...varken XXXXXX eller nåt vittne hördes....:va :va

ja vad säger man..... var ju som XXXXXX trodde...det går aldrig att sätta dit en snut...

A.C.A.B...... nja... XXXXXX e ju fan snudd på kär :D :D i krimchefen då han e förbannat reko och trevlig... han behandlar alla som människor...t.o.m de tyngre killarna i sala ger tummen upp för honom...



hade du haft ett lite bättre sätt mot mig så hade du fått namnet...men din stil gör ju att jag tror att du enbart kommer jävlas mera...

har varken skrivare eller scanner hemma ......

filmen från jakten kommer dock snart... så fort XXXXXX har varit på förhöret och fått den...



filmen från körningen kommer när XXXXXX får den...:pannkyss
Räddade ryggen? Du skrev ju för fasen att hans bråck gick upp, så hur räddades hans rygg? Nej, din historia fallerar å det grövsta här.

Som sagt, akut bråck hade gett mer skador än de du nämnt, i synnerhet sådana som sker i nacken (för det var väl här ett bråck gick upp? Trodde av misstag att det var ett bråck längre ner i ryggraden). Då blir det CT (vilket du skrivit skett) och enda sättet för din kompis att få gå hem samma dag är om han inte har några som helst skador. Ett bråck är en kontraindikation för hemgång, och din kompis måste opereras och få ligga inne minst en dag, dvs det är inget som görs polikliniskt.
Och visst, jag köper din påhittade historia, jag går med på att han får 20 slag på vaden (du säger att det rör sig om minst 30 varav de flesta hamnar här). Hematomen som din polare skulle få (pga av spräckta blodkärl och muskler) skulle leda till en compartment syndrome som skulle leda till att de skulle skära upp huden och muskelfascian för att lätta på trycket. Att musklerna skulle vara hela efter en sån behandling är även det något som inte stödjer det du säger. Dels för att det är svårt att tro att ingen av slagen träffar rätt på batongen och dels för att det rör sig om för många slag för att din polare inte ska få allvarligare skador. För att sen inte nämna att en hel del människor får fraktur i fibula när de är ute och går... Som sagt, låter helt absurt och overkligt, men med rätt bevis köper jag det.

Och filmen jag personligen vill se är inte nån sketen "köra ifrån polisen"-film som vilken fjortis som helst på moppe klarar av, utan jag vill se när din polare blir misshandlad. Eller åtminstone bilder på det.

Ps. om din polare verkligen har något att anmäla så borde han väl kontakta media? De älskar ju sånt här.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
För det första lägger man inte ned en förundersökning när det finns så många vittnen som Du säger fanns på "brottsplatsen" för polisövervåld. För det andra så kan man inte, mig veterligen överklaga någonting som inte finns. I detta fallet en dom. En nedlagd förundersökning kan inte överklagas.

Detta måste vara ett unikt fall i svensk rättshistoria om du talar sanning vilket jag verkligen inte tror att du gör. Mig veterligen har det aldrig hänt att man lägger ned en förundersökning om övervåld med så många vittnen i svensk rättshistoria. En rekomendation är att du läser på det juridiska innan du öser på med lögner i fortsättningen.:tummenupp
Men lite smårolig läsning är det i alla fall.

Dagens skämt eller är du "THE BUBBLE BOY" ?
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Dagens skämt eller är du "THE BUBBLE BOY" ?

Men du är ett jävla skämt!
Gå ut o hämta en lämplig pinne i storlek av en batong, sen ställer du dig o slår på någonting valfritt 30-40 ggr, fundera sen lite på den saken.

"Öppna visiret o spraya tårgas o sen stängde igen" behöver vi inte ens fundera på, det är bara så himla rolig humor :rofl
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Nej dagens skämt är nog DU som verkar tro på denna otroliga berättelse.:pannkyss
Sorligt...........................

Sorglig aru det är du verkligen. Har aldrig sagt att jag tror på allt men du e too much. Tror du verkligen att snutarna är nå helgon.

Och Det finns folk som överlevt 40 knivhugg... så varför skulle man inte överleva 30 batongslag ?

Sorgliga jävlar
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
man får blåmärken av batong, om berättelsen är sann (vilket den mycket väl kan vara) ska snutarna sitta i rullstol med mosade knän fort som fan.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Nu övergår denhär tråden från nöjesläsning av crashis bisarra historier till aggression mot idioter som verkligen tror på skiten o kommer med idiotinlägg..
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Sorglig aru det är du verkligen. Har aldrig sagt att jag tror på allt men du e too much. Tror du verkligen att snutarna är nå helgon.

Och Det finns folk som överlevt 40 knivhugg... så varför skulle man inte överleva 30 batongslag ?

Sorgliga jävlar
Finns folk som har överlevt flygplanskrascher från ~10 000m höjd också, men inte fan skulle du tro mig om jag berättade att min väninna YYYYYY råkade ut för det förra veckan?

Är ingen som påstått att ingen överlever batongslag av den magnitud som berättats här. Det är de påföljande skadorna som inte stämmer. Och både till dig och Vimpen; man får blåmärken av ett eller två slag, men rör det sig om så många som det sägs här så är det mer än blåmärken.



Hoppas ni inte är så naiv som ni framställer er att vara nu.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vilka stygga poliser ni har där, tur Sala har folk som dig som skippar RÄTTVISA. Man kan ibland se lampan mot himmeln; "CR". Så blinkar din illröda direktkopplade telefon till krimchefen. Så berätta krimchefen vad som gjorts fel så du kan åtgärda.Bra system ni har.

Tror även på din story.

Kram


:rofl

Snutäcklen blev fångade på film när de misshandlade en pensionär på en mack som inte hade gjort ett skit.

Nja, de tillrättavisade en vidrig alkis som inte hörsammade ordningsmakten.
Sådana jävla svin mår bra av batong. :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top