Polisjakt LIVE Nynäsvägen

kamikazemc

Gammal å feg
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Öhh... Minimoto...
*EDIT*
Eftersom det visst är olagligt att sprida information man hört på tex. polisradio så är nedan bara påhittat:
---

Hittade en polisradioscanner på nätet som täcker Stockholm.

Lite kul att det just nu pågår polisjakt på Nynäsvägen (21.41).
Hojjen är en Röd Yamaha, regnr avslöjar jag inte.

Föraren verkar köra skjortan av länsman iallafall.
Polispatrullen rapporterade att farten var c:a 150km/h, "lagom" trafikintensitet...
Och fick då genast tillstånd att försöka stoppa hojjen.

Säkert att farten va 150....

Ska bli kul och höra hur det går. Just nu var han på väg mot stan, och länsman tappade han igen...

Last edited:
Vad är det för polisscanner? Jag reggade mig för en för några månader sen men killen som hade den orkade aldrig skicka mig nått lösenord. Minns inte vad den hette.

"Alla" är vid Skogskyrkogården nu. Precis utanför går Nynäsvägen. Inte skitkonstigt att det buskörs där. MEN FIXA FRAM EN LÄNK, MÄNNISKA!!!

Tyckte dom sa att den var på Klaraholmsleden just nu (21.56). Finns det nåt som heter så i stora staden?

Förmodligen på väg hem sa gubben i centralen. (Han vet ju vem ägaren är)...

Länk vore som sagt mkt trevligt!

Vi vill också höra :D :D

Skicka gärna länken så man kan få lite underhållning en tråkig tordag som denna.

Var nu snälla och bomba inte sönder killen med scannern med arga mail.

Han sköter sidan för skojs skull och tyvärr måste man registrera sig och sen tar det nån dag innan man kan logga in.

Funkar det så skänk gärna en slant till hans "mat-fond"...
Finns att läsa på hans sida:

www.surre.se

Lycka till.

Olz skrev:
Hehe...ja där ser du hur tråkigt jag har. Kan inte ens hålla reda på vilken dag det är.

Hmm, det var nära att jag var på väg att hämta :öl bara för att du sa att det var Torsdag!

Tänk om man hade börjat en dag för tidigt :confused: ..... då hade man haft en hel del att förklara varför man inte kom till jobbet :fakta

Och då hade jag fått säga :notme det var för tusan Olz :whip

Nu är jag nog för trött för sånt här så det är nog dags att gå och lägga sig så man orkar åka till jobbet....

kamikazemc skrev:
Tyckte dom sa att den var på Klaraholmsleden just nu (21.56). Finns det nåt som heter så i stora staden?

Förmodligen på väg hem sa gubben i centralen. (Han vet ju vem ägaren är)...

Tack för länken. Eftersom det inte funkar förrens imorgon kanske så för du ju gärna, om du har tid och lust, författa slutet på jakten i denna tråd. Alltid intressant att höra. :tummenupp

Rocco skrev:
Hmm, det var nära att jag var på väg att hämta :öl bara för att du sa att det var Torsdag!

Tänk om man hade börjat en dag för tidigt :confused: ..... då hade man haft en hel del att förklara varför man inte kom till jobbet :fakta

Och då hade jag fått säga :notme det var för tusan Olz :whip

Nu är jag nog för trött för sånt här så det är nog dags att gå och lägga sig så man orkar åka till jobbet....

Ja för fan skyll på mig bara det är jag van vid. :1pajas

Men när du säger det så.. blir man ju lite sugen på att :öl

Och då är det ju bara bra att det inte är torsdag utan ännu bättre lill-LÖRDAG!! Då bör man ju ta sig en :öl och två :öl och...

Kylen nästa.

Olz skrev:
Tack för länken. Eftersom det inte funkar förrens imorgon kanske så för du ju gärna, om du har tid och lust, författa slutet på jakten i denna tråd. Alltid intressant att höra. :tummenupp

Tyst om i graven just nu. Kanske gick bra...

jakten eller vilka incidenter som helst är inte alltid möjliga att följa, scannern ni lyssnar på tar bara områdesanrop ut till bilarna , när de väljer att byta kanal för att fortsätta kommunikationen med just det ärendet (mycket vanligt) hör ni inget mer.
Det skule krävas fler polisradios för att täcka upp allt som pågår.
Detta är synd men ganska svårlösligt skulle jag tro, problemet är nämligen att polisradion kan stanna på nåt helt ointressant, tex en öppen länk i timmar annars.

Ingen som spela in den där möiligtvis?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back