Polisjakt i Högsbo

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
En polisbil fick precis avbryta jakten på en MC (sporthoj, såg inget mer) med 2 pers på vid Flatås torg. Det gick fort med blåljus och sirener.

Nån som blivit av med sin hoj nyligen? Fick bara känslan att den var stulen, känns som det är väldigt få som riskerar både sitt eget och en medpassagerares liv genom att smita från en fortkörning.

Är mest nyfiken...nån som vet nåt eller såg mer än jag?

Jag bor inte så långt därifrån och blev änna tvungen att gå ut och kolla om min hoj stod kvar igår kväll. Det gjorde den som tur var.

Min ninja försvann för nån vecka sedan i olivedal/masthugget... :(
...det kan ju vara den. Tycker dock att polisen borde ha hört av sig om de hade sett den, även om dom kom undan!

Hoppas idioterna som inte har koll på vad som är andras saker klotar, slår sig hårt och åker fast!

Min ninja försvann för nån vecka sedan i olivedal/masthugget... :(
...det kan ju vara den. Tycker dock att polisen borde ha hört av sig om de hade sett den, även om dom kom undan!

Hoppas idioterna som inte har koll på vad som är andras saker klotar, slår sig hårt och åker fast!

Du kan nog inte lita för mycket på att Polisen hör av sig. Min grabb fick sin nya crossmoppe stulen och den stod hos polisen i 3 månader utan att dom hörde av sig?! Vi hittade den sedan på blocket där killen som "lämnat" in den hos polisen försökte sälja den.... Har själv en Ninja som står på min innegård, kanske man skall vara orolig? Var stod din när den stals?

Du kan nog inte lita för mycket på att Polisen hör av sig. Min grabb fick sin nya crossmoppe stulen och den stod hos polisen i 3 månader utan att dom hörde av sig?! Vi hittade den sedan på blocket där killen som "lämnat" in den hos polisen försökte sälja den.... Har själv en Ninja som står på min innegård, kanske man skall vara orolig? Var stod din när den stals?

...ok kanske borde kolla av med dom imellanåt då...
Hojen stod i flerbilsgarage under mitt hus (elektrisk nyckel för att komma in), fastlåst i väggen med kedja genom bakhjulet och klass 3 lås + separat klass 3 lås i bromsskiva fram. dessutom styrlås låst....
Tyckte jag skyddat mig hyggligt, men det verkar som dom hade en schysst vinkelslip med sig...
Det var inte länge sedan det var en tråd om en snodd ninja i majorna också, så lite orolig kan du nog vara...

Polisjakt

Ekipaget passerade mej på Västerleden.
Jag påbörjade en omkörning som fick avbrytas i all hast.
Tänkte att det här kommer att sluta illa...vi pratar hastighet ca 180-200 km/h, med passagerare och blöt vägbana...i kombination med att föraren troligt har hög adrenalinhalt i kroppen med två polisbilar i hälarna.
Bevakade nyheterna och kunde bara konstatera att de troligtvis kom undan.

Last edited:
Ekipaget passerade mej på Västerleden.
Jag påbörjade en omkörning som fick avbrytas i all hast.
Tänkte att det här kommer att sluta illa...vi pratar hastighet ca 180-200 km/h, med passagerare och blöt vägbana...i kombination med att föraren troligt har hög adrenalinhalt i kroppen med två polisbilar i hälarna.
Bevakade nyheterna och kunde bara konstatera att de troligtvis kom undan.

Den såg inte ut som min??

såg en orange 660/625 i kärra i förrgår som hade en förare utan hjälm, troligtvis också stulen. någon mer som sett den där? tänkte om man skall dra ihop gardet igen:tummenupp

Dom har varit in i förrådet där min hoj stals igen. Som tur var så står min hoj på hemlig ort! :arsele Jävla idioter, inte ens bryta sig in kan dom, istället för att skruva ur/bryta loss 4 små skruvar har de skruvat loss typ 15 skruvar. Man kan ju inte begära så mkt av de små missfostren.

Dom har varit in i förrådet där min hoj stals igen. Som tur var så står min hoj på hemlig ort! :arsele Jävla idioter, inte ens bryta sig in kan dom, istället för att skruva ur/bryta loss 4 små skruvar har de skruvat loss typ 15 skruvar. Man kan ju inte begära så mkt av de små missfostren.

Du vet, kan man tjäna pengar på något man en gång stulit, kan man ju stjäla tillbaka det igen och tjäna mer pengar?

Fifan va trist, tur att du inte har hojen där längre iaf.
Hur många lås ska man behöva ha på hojen för att få ha grejerna i fred?

Ja nu ger jag upp hojåkandet i gbg, hojen får vara i örebro-trakter istället. Där finns det ju bana att lattja på och glesare mellan människor som inte vet skillnad på mitt och ditt.

Ja nu ger jag upp hojåkandet i gbg, hojen får vara i örebro-trakter istället. Där finns det ju bana att lattja på och glesare mellan människor som inte vet skillnad på mitt och ditt.

Du ska ju åka med mig i höst för bövelen på någon grusväg eller kul grustag motsvarande! :mad:

:rolleyes:

Du ska ju åka med mig i höst för bövelen på någon grusväg eller kul grustag motsvarande! :mad:

:rolleyes:

Jaja, jag har ju inte sagt att hojen kommer att vara där uppe för evigt! Den skulle bli allt för gnäällig..

Det var ju en kille som smälde en bil på vågmästarplatsen (tror jag) för någon vecka sedan han fick en del stryk vill jag minnas. Det var med stueln hoj. Brukar väll vara så att dom inte har så bra köregenskaper dom som snor utan kör lite över sin förmåga. Polarens hoj som blev stulen blev också duktigt skrotad (förra året) i en kollition med en bil.

/Oskar

Flatås Torg är nog ett bra ställe att hänga av Polisen på. Finns en liten ramp att köra hoj på men bilar får inte plats.

Jag hämtar mina paket från Posten där.

Jahopp, då var det min tur, eller nästan i alla fall. Bor som sagt i Högsbo-trakten, och nån gång de senaste dagarna har nån/några varit inne i mitt garage, pajat mitt tändingslås samt lyckats slå bort en bit ur navet på den ena bromskivan. Har sällan varit så förbannad som när jag fick syn på eländet. :mad:

Som tur är har både styrlås och skivbromslås gjort sitt jobb, så cykeln står i alla fall kvar, men är okörbar. :huvet Ni som bor i krokarna får gärna dela med er om ni har sett några misstänkta personer som kan tänkas vara ute efter att sno hojar.

EDIT: En helt vinröd Shoei-hjälm i storlek L eller XL försvann samtidigt. Farsans hjälm som jag hade lånat. :gnissla

Last edited:
en kompis till mig blev av med sin helt nya r6 07 hade knappt gått 100mil!
så jävla tråkigt!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...