Polishoj!!!!

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750
Tjena var på mc mässan igår o gick förbi polisens lilla tält :arsele

O där stod det lite polishojar men lite längre in så stod en civilpolishoj..... Nån som har sett en sån innan eller? själv så har man bara hört talas om dom....

Värsta va att man fick leta efter blåljusen på den.....

Inget jag skulle vilja ha upp i backspegeln i alla fall......

Jorå. Jag har sett en sådan mellan kungsör och västerås stog typ polis på ryggen på han som körde!

///jonathan

Hur ser dem ut? Jag har hört talas om nån lc4 i Sthlm som ser orginal ut, fast polisen hade tydligen på sig polisens ställ? Rykten?

J.R skrev:
Tjena var på mc mässan igår o gick förbi polisens lilla tält :arsele

O där stod det lite polishojar men lite längre in så stod en civilpolishoj..... Nån som har sett en sån innan eller? själv så har man bara hört talas om dom....

Värsta va att man fick leta efter blåljusen på den.....

Inget jag skulle vilja ha upp i backspegeln i alla fall......

Jodå.. Jag har sett flera gånger i stockholm. Man får kika rätt ordentligt innan man ser vad det är för något. Var det en offroad eller landsväggshoj?

Har du tips på bra kännetäcken så dela gärna med dig av dom :)

Det finns nån KTM här i Örebro som går som civilhoj.. har sett den ett par gånger gränslad av en polis.

Biturbo skrev:
Jodå.. Jag har sett flera gånger i stockholm. Man får kika rätt ordentligt innan man ser vad det är för något. Var det en offroad eller landsväggshoj?

Har du tips på bra kännetäcken så dela gärna med dig av dom :)

Var en bmw...enda jag såg på den var vanliga packboxar o en liten antenn där bak!!! den hade blå ljus fram som satt jäkligt dolt till!!! :3freak

J.R skrev:
Var en bmw...enda jag såg på den var vanliga packboxar o en liten antenn där bak!!! den hade blå ljus fram som satt jäkligt dolt till!!! :3freak

Farsan blev stoppad utanför Norrköping av en vinröd BMW för några år sedan, jefligt diskret :huvet

Poängen med en civli hoj är liksom att man inte skall lägga märke till den...
Men om du ser en civil hoj i backspegeln, där föraren har en "polisblå" jacka och vit hjälm, så är det inte så dumt att släppa lite på gasen...
Det förekommer säkert poliser i civil utrustning också, men då är det nog bara att bita i det sura äpplet.

NoPinky skrev:
Poängen med en civli hoj är liksom att man inte skall lägga märke till den...
Men om du ser en civil hoj i backspegeln, där föraren har en "polisblå" jacka och vit hjälm, så är det inte så dumt att släppa lite på gasen...
Det förekommer säkert poliser i civil utrustning också, men då är det nog bara att bita i det sura äpplet.
Jag tror inte att dom får hålla på med trafikövervakning ouiformerade. kan ha fel.

En sån gav mig 1600 i böter för 4 år sen, han hade civil ställ.
Har för mig att det var en Yamma Diversion eller likn

newstead skrev:
Det finns nån KTM här i Örebro som går som civilhoj.. har sett den ett par gånger gränslad av en polis.

Honom har jag träffat på, en 640 adventure om jag inte minns fel. Blev lite paff när jag såg den med packväskor och kamera (eller kanske var det radio) och lite annat lull-lull. Han är nog ute i vivalla och plockar mopeder för jämnan...

Dee_cati skrev:
Honom har jag träffat på, en 640 adventure om jag inte minns fel. Blev lite paff när jag såg den med packväskor och kamera (eller kanske var det radio) och lite annat lull-lull. Han är nog ute i vivalla och plockar mopeder för jämnan...
Osäker på vad det var för modell men jag har för mig att den enda (synliga) polisutrustningen på den jag såg var han som körde... kanske finns fler? Eller så kommer jag bara ihåg fel.. :confused:

appelvikaren skrev:
Jorå. Jag har sett en sådan mellan kungsör och västerås stog typ polis på ryggen på han som körde!

///jonathan
JÄTTE BRA!
att du informerar oss andra sporthojare!!
:klappar

Rasorblade skrev:
Farsan blev stoppad utanför Norrköping av en vinröd BMW för några år sedan, jefligt diskret :huvet

Den har jag sett ett flertal gånger, personligen tyckte jag att den var väldigt uppenbar med sin antenn i bak.

I sommras lånade jag ut en av våra demo HD till en mc polis som var inne och gjorde service på sin polishoj. Det hade varit kul att se folks min när en uniformerad polis tuffade förbi... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg