Poliserna kör sämre idag

Lezo skrev:
2628238 Du kan visst inte ta allt med en gnutta ironi? Skrev det på info delen lr vad det kallas helt omotiverat.
Och nej snuten får ta och förverka delar från 30moppar som inte finns registrerade. Det ärju ffs dom om du skulle åka fast med en trimmad bil så när du kommer för att hämta den så kollar du in unde r huven och dom har rykt ut turbon och skrotat den. Och du kanju din fittiga bondläpp från umeå attityd och joina bike.se och jaga *fuckon* med blåslampa eller återgå till ditt jobb som cyckel repratör på biltema *host*As garv*host*.:hihi

Jag orkar inte ens besvara dina patetiska påhopp, anmäl polisen då om dom gjorde fel.

Jag ignorerar i fortsättningen dig.

Kapten Blåskägg skrev:
2628420 Det gjorde väl du med så vad lipar du för? :hihi

Jag fick ju mitt straff? Dom tog grejer för 8k utan grund för att göra det.

Lezo skrev:
2628500 Jag fick ju mitt straff? Dom tog grejer för 8k utan grund för att göra det.
Är du helt absolut 100% säker på att de inte får ta trimdelar från en EU-moped klass 1? :va

I praktiken så är det ju så att om du trimmar den så att den går fortare än de lagstadgade max 45kmh så är det inte längre en EU-moped klass 1. Då är det en motorcykel som du är ute och kör utan att den är registrerad som det.

Där haltar din jämförelse med en bil. För en bil är fortfarande en bil även om den är trimmad. Samma sak med en tung motorcykel som man trimmar, den är fortfarande en tung motorcykel. Men en trimmad moped blir en motorcykel, och det är något helt annat.

Hajjar du?

Om du nu är så sur över att du tycker att poliserna gjorde fel, varför anmälde du dem då inte för tjänstefel?

Esquire skrev:
2628504 Är du helt absolut 100% säker på att de inte får ta trimdelar från en EU-moped klass 1? :va

I praktiken så är det ju så att om du trimmar den så att den går fortare än de lagstadgade max 45kmh så är det inte längre en EU-moped klass 1. Då är det en motorcykel som du är ute och kör utan att den är registrerad som det.

Där haltar din jämförelse med en bil. För en bil är fortfarande en bil även om den är trimmad. Samma sak med en tung motorcykel som man trimmar, den är fortfarande en tung motorcykel. Men en trimmad moped blir en motorcykel, och det är något helt annat.

Hajjar du?

Om du nu är så sur över att du tycker att poliserna gjorde fel, varför anmälde du dem då inte för tjänstefel?

1. Jag bor i en liten kass stad, och när man kollar runt på forumen t.ex. moppenet så tar dom inte trimmet i t.e.x Sthlm, och gbg.
2. Bättre jämnförelse, Om du trimmar en 125a så räknas det som du vart ute och kört mellanvikt ju men inte tar dom trimmar från än sån inte?

Jag såg något mycket komiskt idag. En Polisbil som bara hade en fungerande strålkastare :D Det roliga var att det var en Trafikpolisbil :arsele

Lezo skrev:
tavlingsbidrage1.JPG

Så där såg inte mopparna ut på min tid!:mad:

GuW skrev:
2628367 Jag orkar inte ens besvara dina patetiska påhopp, anmäl polisen då om dom gjorde fel.

Jag ignorerar i fortsättningen dig.
Lezo - GuW: 1-0 :hihi

Kapten Blåskägg skrev:
2628420 Det gjorde väl du med så vad lipar du för? :hihi
Äh, två fel blir inte ett rätt. Jag tycker också poliserna ska hålla sig till lagboken när de delar ut straff.

Last edited:
Lezo skrev:
2628716 2. Bättre jämnförelse, Om du trimmar en 125a så räknas det som du vart ute och kört mellanvikt ju men inte tar dom trimmar från än sån inte?
Men det är fortfarande en motorcykel.

Lezo skrev:
2628716 1. Jag bor i en liten kass stad, och när man kollar runt på forumen t.ex. moppenet så tar dom inte trimmet i t.e.x Sthlm, och gbg.
Jodå, i Stockholm tar man trimmet. Jag har praktiserat på en mc-verkstad och polisen lämnar in några mopeder varje dag som man skall bänka och ta av eventuellt trim på. Mopedägaren får aldrig se de delarna igen - även fast det är modifierade originaldelar, eller "vanliga" trimdelar. Och de flesta mopparna man tar av trimmet på är EU-mopeder.

KalleNorton skrev:
2629026 Jodå, i Stockholm tar man trimmet. Jag har praktiserat på en mc-verkstad och polisen lämnar in några mopeder varje dag som man skall bänka och ta av eventuellt trim på. Mopedägaren får aldrig se de delarna igen - även fast det är modifierade originaldelar, eller "vanliga" trimdelar. Och de flesta mopparna man tar av trimmet på är EU-mopeder.

sålde man sen tillbaks delarna till moppepojkarna lr?

KalleNorton skrev:
2629026 Jodå, i Stockholm tar man trimmet. Jag har praktiserat på en mc-verkstad och polisen lämnar in några mopeder varje dag som man skall bänka och ta av eventuellt trim på. Mopedägaren får aldrig se de delarna igen - även fast det är modifierade originaldelar, eller "vanliga" trimdelar. Och de flesta mopparna man tar av trimmet på är EU-mopeder.

:confused: I vår stad har det fram till dne här sommaren alldrif hänt förut. Samt när jag bad om en specifik lag där det stog så sa han - Finns nått men det är lite suddigt. Och harju kompisar som åkt fast på andra orter som trimmet inte tagits på. Aja ingen som kan det lite mer excakt, hur det funkar?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg